BMW jedna bez páru dverí

Piatok, 22 jún 2007

Prestížna značka z Mníchova sa prezentovala tiež viacerými novinkami. V strede pozornosti bol facelift jednotkového a päťkového radu, nová trojdverová "jednotka" a očakávaný rýchlik M3, hoci zatiaľ len ako koncept. Nová trojdverová jednotka je rovnako dlhá ako päťdverová, a má aj identický rázvor náprav.

Trojdverová verzia o oproti päťdverovej o pár kilogramov ľahšia, čo prejaví v lepšej akcelerácii. Novou pohonnou jednotkou bude benzínový šesťvalcový motor s priamym vstrekovaním piezoelektrickými vstrekovačmi, ktorým sa ušetrí až 12 % paliva.

Trojkové kupé sa v európskej premiére predviedlo s novou skladacou pevnou strechou, namiesto doterajšej plátennej, čo je u BMW v tejto kategórii historickou novinka. Výhodou okrem iných je zvýšenie tuhosti karosérie.Novinkou prezentovanou v Ženeve je aj použitie pohonu štyroch kolies xDrive aj u verzií kupé tak radu tri ako aj päťkového radu.

Veľkej pozornosti sa tešil koncept M3, ktorý podľa výrobcu ešte vo vystavovanej podobe nebol definitívny, ale hovorilo sa aj to, že do sériovej podoby sa bude meniť len minimum z vystavovaného exemplára. Pohon mu má obstarávať osemvalcový štvorliter s výkonom okolo 420 k, s ktorým má akcelerovať na stovku pod päť sekúnd a najvyššia rýchlosť bez obmedzovača by mala byť 280 km/h.

Ďalším "rýchlikom" od BMW je neobvyklá kombinácia: kombi päťkového radu BMW M5 Touring. Preberá techniku z limuzíny M5, teda aj desaťvalcový vysokootáčkový motor. Aj toto kombi M5 bude mať dvojstupňové nastavenie výkonu motora, elektricky regulovaný samosvorný športový diferenciál a dvojstupňový stabilizačný systém DSC. M5 Touring je kombi každým cólom, čo znamená, že oproti bežnému kombi mu nič nechýba. Ak by sa nepoužil obmedzovač rýchlosti, M5 Touring by s plným obsadením bolo schopné vyvinúť rýchlosť vyše 320 km/h.

Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.