BMW M4 GTS: Nové "emko" a jeho 500 koní

Streda, 07 október 2015

Prednedávnom ešte koncept, dnes už sériový model. Síce len v limitovanej 700 kusovej edícii, ale i tak strela menom BMW M4 GTS nadchne každého vyznávača výkonov a rýchlosti svojimi 500 konskými silami, akceleráciou na stovku za 3,8 sekundy a najvyššou rýchlosťou 305 kilometrov za hodinu. Ak ho chcete, tak si ho ihneď objednajte, pretože zajtra bude už neskoro.

1 BMW M4 GTS
Päťstokoňové BMW M4 GTS zvládne stovku za 3,8 sekundy a vie ísť až 305 km/h

Premiéru bude mať nové BMW M4 GTS na autosalóne v japonskom Tokiu už koncom tohto októbra. Ešte predtým sa bavorská strela predstavila počas tohto leta ako štúdia M4 GTS, ktorá však už vtedy vyzerala ako sériový model. Od bežného BMW sa vpredu nový model líši športovými prvkami ako je predný splitter, "vybúlenina" na prednej kapote a hlavné svetlomety s brilantnou technológiou LED

Tiež elegantným dizajnom kovaných kolies 666 M Styling so špeciálnymi pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup2, vpredu 265/35 R 19 a vzadu 285/30 R 20 a vzadu nastaviteľným karbónovým krídlom. K tomu ešte karbónový difúzor, titánový výfuk či zadné svetlá s exkluzívnou svetovou novinkou, technológiou OLED.

Interiér okrem toho, že je komfortný, je aj maximálne športový. Volant je obšitý alcantarou, predné anatomické sedadlá majú kostru z uhlíkových vlákien a čalúnenie využíva kombináciu kože a umelého semiša. Palubná doska i obloženie dverí sú odľahčené a namiesto kľučiek sú len pútka – to všetko kvôli celkovému odľahčeniu auta, čím sa ušetrilo na hmotnosti okolo 90 kilogramov. Auto po celkovom odľahčení váži len 1510 kilogramov, s vodičom je pohotovostná hmotnosť 1585 kg.

2 BMW M4 GTS
V interiéri je z každého detailu cítiť, že M4 GTS je výnimočný a poriadne ostrý model

Srdcom modelu BMW M4 GTS je trojlitrový radový šesťvalec TwinPower Turbo s výkonom rovných 500 koní (368 kW) a najvyšším krútiacim momentom 600 Nm. Základ je z modelu BMW M3/M4, tomuto však bavorskí inžinieri pridali inovatívnu technológiu vstrekovania vody do nasávacieho systému motora, čo mu dodalo podstatne viac sily. Na ich skrotenie má model M4 GTS štandardne keramické brzdy a v troch stupňoch staviteľný športový podvozok.

Vďaka týmto parametrom je BMW M4 GTS najagilnejším a najsvižnejším modelom s najvyššou dynamikou v tomto modelovom rade. Dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 305 km/h. Spotreba paliva a emisie CO2 zostávajú na úrovni modelu BMW M4 Coupe – 8,3 litra na 100 km a 194 g/km.

3 BMW M4 GTS
Vzadu zdobia nový M4 GTS karbónové krídlo a difúzor, titánový výfuk a svetlá OLED

Spoločnosť BMW M GmbH si uvedením modelu BMW M4 GTS na trh pripomenie 30. výročie modelu BMW M3, ktorý sa vyrába od roku 1986. Špeciálna edícia tohto modelu bude po prvýkrát dostupná aj na severoamerickom trhu.

1 BMW M4 GTS 2 BMW M4 GTS 3 BMW M4 GTS 4 BMW M4 GTS 5 BMW M4 GTS 6 BMW M4 GTS BMW M4 GTS 7 8 BMW M4 GTS 9 BMW M4 GTS
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.