BMW M6 Gran Coupé: tretie M v modelom rade 6

Pondelok, 17 december 2012

Aj tretí karosársky variant BMW radu 6 bude mať po modeloch Coupé a Cabrio vysokovýkonnú športovú verziu, keď k dvom už existujúcim verziám pridáva teraz automobilky aj M6 Gran Coupé. Aj nový člen rodiny M6 má pre BMW typické charakteristiky divízie M a aj extra porciu luxusu. Výkonný vysokootáčkový motor V8 s technológiou M TwinPower Turbo má výkon 560 koní a katapultuje nový M6 Gran Coupé z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy.

BMW M6 Gran Coupé
BMW pridáva do svojho vysokovýkonného radu 6 ku Coupé a Cabrio aj M6 Gran Coupé

BMW po prvý raz predstavilo svoje nové štvordverové štvor- až päťmiestne Gran Coupé na autosalóne v Ženeve na jar tohto roku. Mohlo to vzbudzovať dojem, že ide o protimodel pre Audi A7 alebo Mercedes-Benz CLS. BMW však už pri vývoji radu 6 rátalo s tým, že kupé a kabriolet modelového radu 6 doplní štvordverovým modelom. Už model Concept Gran Coupé v roku 2010 naznačil krok, ktorý BMW urobil v Ženeve, keď predstavil štvordverové kupé. Teraz ho odel do "emkového" hávu a pridal mu všetko to, čo M6 musí mať.

Prednej časti M6 Gran Coupé dominujú rozľahlé veľké vstupy, štandardné adaptívne LED svetlá a M obličky dvojitej mrežky chladiča, vytvorené špeciálne pre tento model. Pri pohľade zboku je štvordverové kupé z produkcie BMW M jasne odlíšiteľné od M6 Coupé vďaka druhej dvojici dverí a rázvoru dlhšiemu o 113 mm. Nízka línia strechy plynulo prechádza do zadných partií, línia lemu na úrovni kľučiek dverí a bočné okná, zasahujúce hlboko do C-stĺpikov, zdôrazňujú dynamicky natiahnutú siluetu.

Elegantné športové línie štvordverového kupé dopĺňajú špecifické prvky, napríklad strecha z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami. Väčší vnútorný priestor BMW M6 Gran Coupé dopriava aj dvom zadným pasažierom veľkorysý komfort, pričom pre krátke cesty je k dispozícii aj miesto pre tretieho cestujúceho.

Na exteriéri nájdeme charakteristické M "žiabre", aerodynamicky optimalizované vonkajšie spätné zrkadlá, štandardný balík BMW Individual High-gloss Shadow Line a exkluzívne 20palcové M zliatinové disky kolies spolu s ďalším typickým M prvkom – dvojitými koncovkami výfukov. V zadnom nástavci je pod podlahou vozidla difúzor vyrobený z karbónu.

"Emkový" špecifický kokpit kombinuje športový štýl s veľkorysým priestorom a luxusom. Vodič a spolujazdec na prednom sedadle majú M športové sedadlá s integrovanými držiakmi bezpečnostných pásov. K štandardnej špecifikácii patrí aj čalúnenie z kože Merino. Zadný rad ponúka dve alebo tri miesta na sedenie, operadlo delené v pomere 40:60 je možné sklopiť pri zväčšovaní batožinového priestoru zo 460 na 1265 litrov.

Pohon obstaráva dvojicou turbodúchadiel twin-scroll preplňovaný motor V8 M TwinPower Turbo s objemom 4395 cm3, ktorý má výkon 560 koní pri 6000 až 7000 otáčkach, maximálny krútiaci moment 680 Nm dosahuje od 1500 do 5750 otáčok a využíva priame vstrekovanie, premenlivý zdvih a variabilné časovanie ventilov. Šprintuje z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, prípadne 305 km/h, ak M6 Gran Coupé má pridaný balík M Driver's Package. Priemerná spotreba paliva je 9,9 l/100 km a emisie CO2 sú na úrovni 232 g/km.

Silu na kolesá zadnej nápravy prenáša sedemstupňová M dvojspojková prevodovka Drivelogic. Voľbu správneho prevodu z hľadiska optimálnej trakcie riadi elektronický manažment vybavený funkciou Launch Control pre maximálnu akceleráciu, asistentom nízkej rýchlosti pre extra komfort a funkciou Auto Stop/Start. Pri mimoriadne dynamickej akcelerácii zo zákrut, ako aj v zlom počasí, pomáha maximálnu trakciu dosiahnuť aj aktívny M diferenciál. Jeho viaclamelová konštrukcia pracuje v koordinácii so systémom dynamickej kontroly stability DSC a reguluje distribúciu pohonu medzi ľavým a pravým zadným kolesom.

Podvozok M6 Gran Coupé je konštruovaný s cieľom usmerniť výkon do špičkovej dynamiky vozidla. Tak ako integrálna zadná náprava, aj predná náprava s dvojitými priečnymi ramenami má špecifickú kinematiku a komponenty z kovaného hliníka. M6 Gran Coupé je štandardne vybavené M špecifickou verziou dynamického riadenia tlmičov a hydraulického posilňovača riadenia s premenlivým účinkom. Brzdy sú z nového typu karbónovo-keramickej kombinácie, ktorá je viac odolná voči prehriatiu, má nižšiu hmotnosť a výnimočne vzdoruje opotrebovaniu.

BMW M6 Gran Coupé má obuté 20palcové M zliatinové disky kolies, kožené čalúnenie, vyhrievané predné sedadlá, automatické stmievanie všetkých spätných zrkadiel, alarm a rádio BMW Professional s hi-fi reproduktormi – to všetko už v štandardnej výbave. Alternatívou k automatickej dvojzónovej klimatizácie je štvorzónová s ovládacím panelom aj vzadu. K doplnkovej výbave je možné si prikúpiť M multifunkčné sedadlá, vyhrievané zadné sedadlá, komfortný vstup, vyhrievaný volant, automatické dovieranie dverí, elektrické interiérové roletky alebo novú generáciu navigačného systému Professional a Bang&Olufsen High End Surround Sound systém.

Kupé M6 Gran Coupé je dlhé 5011 mm, na šírku meria 1899 mm, na výšku 1393 mm a rázvor náprav má 2964 mm. Vo výbave má aj viacero prvkov BMW ConnectedDrive, napríklad M-špecifický Head-Up displej, parkovacie senzory Park Distance Control, cúvaciu kameru, Asistenta diaľkových svetiel, Speed Limit Info, varovné systémy zmeny a opustenia jazdného pruhu, Surround View a BMW Night Vision s rozoznávaním chodcov. Zákazníci si budú môcť integrovať do vozidla svoj iPhone alebo iné smartfóny a využiť palubné funkcie na báze internetu.

BMW M6 Gran Coupé BMW M6 Gran Coupé BMW M6 Gran Coupé BMW M6 Gran Coupé BMW M6 Gran Coupé BMW M6 Gran Coupé
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.