BMW M8 Coupé je už za dverami

Pondelok, 12 november 2018

Pripravované BMW kupé radu 8 bude mať aj ostré vyhotovenie M8. Jeho vidlicový osemvalcový motor s dvojitým preplňovaním dosiahne výkon 600 koní. Podobu zamaskovaného prototypu zverejnila v týchto dňoch mníchovská automobilka na oficiálnych fotografiách. Nové ostré kupé po posledných testoch na portugalskom okruh Estoril vchádza do poslednej fázy pred spustením sériovej výroby.

1 BMW M5 Coupé

Nové kupé BMW M8 Coupé nadväzuje svojim pomenovaním na rovnomenného predchodcu z deväťdesiatych rokov. Automobilka v bielo-modrou vrtuľou v znaku má však aj ďalšie športové či emociálne modely ako Z8 a i8. BMW okrem fotografií zverejnilo aj ďalšie informácie o novom modely BMW M8 Coupé.

Dynamika a ovládateľnosť

"Automobilka BMW pri novom modeli M8 Coupé kládla dôraz na dynamické vlastnosti, ovládateľnosť a precíznosť, na úroveň, ktorú tento segment doteraz nepoznal," povedal Markus Flasch, predseda výkonnej rady BMW. Dosiahli sa vďaka významným skúsenostiam divízie BMW M z motoršportu, ktoré sa využili pri vývoji nového modelu BMW M8.

Pôvodná konštrukcia nového BMW 8 Coupé poskytuje ideálny základ, na ktorom vzniklo BMW M8. Nový model má tak všetky potrebné predpoklady. Týkajú sa minimalizácie hmotnosti, zníženia ťažiska, rozloženia hmotnosti, dĺžky rázvoru, šírky rozchodu kolies ako aj tuhosti karosérie a podvozka. Vďaka nim má nové kupé vynikajúcu ovládateľnosť založenú na špičkovej pozdĺžnej aj priečnej dynamike.

Motor s M TwinPower Turbo

Nová verzia motora V8 vyvinutá v divízii BMW M má vysokootáčkový agregát s technológiou M TwinPower Turbo s maximálnym výkonom 600 koní (440 kW). Výfukový systém ovládaný klapkou dodáva motoru V8 nezameniteľnú zvukovú kulisu. Na relevantné trhy sa výfukový systém dodáva aj s filtrom pevných častíc pre benzínové motory.

Pohon všetkých kolies M xDrive

Motor V8 poskytuje lineárny priebeh výkonu až po najvyššie otáčky, ktorému asistuje 8-stupňová automatická prevodovka M Steptronic. Výkon sa dostáva na vozovku cez systém M xDrive, ktorý sa prvý raz predstavil v modeli BMW M5 a uprednostňuje pohon zadných kolies. Výkon smeruje na predné kolesá až vtedy, keď zadné prestávajú zvládať plniť svoju úlohu.

Režim s čistokrvným zadným pohonom

Jazdný režim M Dynamic je vstupnou bránou k jazde kontrolovaným šmykom. Vodič si navyše môže vypnúť stabilizačný systém DSC a aktivovať režim 2WD, čím premení BMW M8 na čistokrvný stroj s pohonom zadných kolies.

Aktívny M diferenciál na zadnej náprave pracuje plne variabilne a poskytuje svornosť od 0 do 100 percent. Asistuje aj pri zvyšovaní trakcie na všetkých druhoch ciest a za akýchkoľvek poveternostných podmienok.

Nechýbajú klasické dizajnové prvky M

Rovnako ako technológie pohonu a podvozku vstupujú do poslednej fázy vývoja pred sériovou výrobou aj tvary exteriéru nového modelu BMW M8. Ide o charakteristické znaky modelov BMW M, akými sú široké a funkčné otvory na vstup vzduchu v prednom nárazníku, M špecifické prvky, ktoré zlepšujú aerodynamiku a štyri integrované koncovky výfuku v zadnom nárazníku. Má ich už aj zamaskovaný prototyp.

V pláne sú tri karosárske verzie

Nové BMW M8 Coupé nezostane len pri karosérii kupé, ale v pláne má automobilka rozšíriť tento modelový rad vysokovýkonných športových áut o ďalšie karosárske verzie. Vo fáze vývoja sú verzie M8 Cabrio a M8 Gran Coupé. Nové BMW M8 Coupé príde na trh v priebehu roka 2019.

1 BMW M5 Coupé 2 BMW M5 Coupé 3 BMW M5 Coupé
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1 Honda Urban EV Concept
Honda na prvej snímke predstavuje časť interiéru prototypu chystaného elektromobilu. Na snímke je obria obrazovka multimediálneho systému. Celá šírka palubnej dosky je kombináciou čistého a jednoduchého dizajnu s technológiou zameranou na vodiča. Rozhranie zobrazené na obrázku sa vyznačuje širokou palubnou doskou s čistými dizajnovým prvkami a intuitívnou technológiou zameranou na používateľa. Dizajn interiéru má vytvoriť útulnú a príjemnú atmosféru, inšpirovanú štúdiou Urban EV Concept, ktorú Honda predstavila v roku 2017 na autosalóne vo Frankfurte. Prototyp elektrického auta odhalí Honda v Ženeve 5. marca.
Toyota Supra
Nová Toyota Supra pokračuje v tradícii športových modelov Toyoty. Ikonický model Supra novej generácie sa predstavil na autosalóne v Detroite v januári tohto roku. Dvojmiestne kupé inšpirované pretekárskymi automobilmi má klasické usporiadanie - motor vpredu a pohon zadných kolies. Pod kapotou pracuje preplňovaný radový šesťvalcový motor s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Krátky rázvor náprav a široký rozchod kolies zaručujú mimoriadnu stabilitu v zákrutách a okamžité reakcie. Piata generácia Toyoty Supra je prvým globálnym modelom zo série GR, vyrobeným tímom Toyota Gazoo Racing. Doteraz vyrábali športové verzie sériových modelov len na vybraných trhoch, napríklad v Európe je to Yaris GRMN. Na Slovensku sa Supra GR začne predávať začiatkom leta 2019.
Mercedes-Benz Citan
Divízia Mercedes-Benz Vans ponúka od roku 2012 malú dodávku Citan, ktorý je súrodenec Renaultu Gangoo. Citan Tourer posilní nová generácia motorov. Pribudne štvorvalcový diesel so zdvihovým objemom 1,5 litra s vysokým krútiacim momentom a novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s technológiou SCR. Nový motor bude dostupný v troch verziách s výkonmi 59 kW/80 k, 70 kW/95 k a 85 kW/116 k. Všetky spĺňajú aktuálnu emisnú triedu Euro 6d-Temp. Kombinovaná spotreba je od 4,6 do 4,8 l/100 km a emisie CO2127-121 g/km. Po verzii Tourer bude v lete v ponuke s novým dieselovým agregátom aj Citan skriňová dodávka. Citan podobne ako každý mercedes disponuje výbavou bohatou na bezpečnostné systémy. K motorom pridáva Citan Tourer a nový dizajnový balík Red, ktorý dodáva exteriéru športový charakter.