BMW M8 Coupé je už za dverami

Pondelok, 12 november 2018

Pripravované BMW kupé radu 8 bude mať aj ostré vyhotovenie M8. Jeho vidlicový osemvalcový motor s dvojitým preplňovaním dosiahne výkon 600 koní. Podobu zamaskovaného prototypu zverejnila v týchto dňoch mníchovská automobilka na oficiálnych fotografiách. Nové ostré kupé po posledných testoch na portugalskom okruh Estoril vchádza do poslednej fázy pred spustením sériovej výroby.

1 BMW M5 Coupé

Nové kupé BMW M8 Coupé nadväzuje svojim pomenovaním na rovnomenného predchodcu z deväťdesiatych rokov. Automobilka v bielo-modrou vrtuľou v znaku má však aj ďalšie športové či emociálne modely ako Z8 a i8. BMW okrem fotografií zverejnilo aj ďalšie informácie o novom modely BMW M8 Coupé.

Dynamika a ovládateľnosť

"Automobilka BMW pri novom modeli M8 Coupé kládla dôraz na dynamické vlastnosti, ovládateľnosť a precíznosť, na úroveň, ktorú tento segment doteraz nepoznal," povedal Markus Flasch, predseda výkonnej rady BMW. Dosiahli sa vďaka významným skúsenostiam divízie BMW M z motoršportu, ktoré sa využili pri vývoji nového modelu BMW M8.

Pôvodná konštrukcia nového BMW 8 Coupé poskytuje ideálny základ, na ktorom vzniklo BMW M8. Nový model má tak všetky potrebné predpoklady. Týkajú sa minimalizácie hmotnosti, zníženia ťažiska, rozloženia hmotnosti, dĺžky rázvoru, šírky rozchodu kolies ako aj tuhosti karosérie a podvozka. Vďaka nim má nové kupé vynikajúcu ovládateľnosť založenú na špičkovej pozdĺžnej aj priečnej dynamike.

Motor s M TwinPower Turbo

Nová verzia motora V8 vyvinutá v divízii BMW M má vysokootáčkový agregát s technológiou M TwinPower Turbo s maximálnym výkonom 600 koní (440 kW). Výfukový systém ovládaný klapkou dodáva motoru V8 nezameniteľnú zvukovú kulisu. Na relevantné trhy sa výfukový systém dodáva aj s filtrom pevných častíc pre benzínové motory.

Pohon všetkých kolies M xDrive

Motor V8 poskytuje lineárny priebeh výkonu až po najvyššie otáčky, ktorému asistuje 8-stupňová automatická prevodovka M Steptronic. Výkon sa dostáva na vozovku cez systém M xDrive, ktorý sa prvý raz predstavil v modeli BMW M5 a uprednostňuje pohon zadných kolies. Výkon smeruje na predné kolesá až vtedy, keď zadné prestávajú zvládať plniť svoju úlohu.

Režim s čistokrvným zadným pohonom

Jazdný režim M Dynamic je vstupnou bránou k jazde kontrolovaným šmykom. Vodič si navyše môže vypnúť stabilizačný systém DSC a aktivovať režim 2WD, čím premení BMW M8 na čistokrvný stroj s pohonom zadných kolies.

Aktívny M diferenciál na zadnej náprave pracuje plne variabilne a poskytuje svornosť od 0 do 100 percent. Asistuje aj pri zvyšovaní trakcie na všetkých druhoch ciest a za akýchkoľvek poveternostných podmienok.

Nechýbajú klasické dizajnové prvky M

Rovnako ako technológie pohonu a podvozku vstupujú do poslednej fázy vývoja pred sériovou výrobou aj tvary exteriéru nového modelu BMW M8. Ide o charakteristické znaky modelov BMW M, akými sú široké a funkčné otvory na vstup vzduchu v prednom nárazníku, M špecifické prvky, ktoré zlepšujú aerodynamiku a štyri integrované koncovky výfuku v zadnom nárazníku. Má ich už aj zamaskovaný prototyp.

V pláne sú tri karosárske verzie

Nové BMW M8 Coupé nezostane len pri karosérii kupé, ale v pláne má automobilka rozšíriť tento modelový rad vysokovýkonných športových áut o ďalšie karosárske verzie. Vo fáze vývoja sú verzie M8 Cabrio a M8 Gran Coupé. Nové BMW M8 Coupé príde na trh v priebehu roka 2019.

1 BMW M5 Coupé 2 BMW M5 Coupé 3 BMW M5 Coupé
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Sikyna MXGP 2019 Aguede
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval siedmim podujatím v portugalskom Augede. Slovákovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia - JD Gunnex KTM) sa tento raz menej darilo a prvýkrát v tejto sezóne nebodoval. V kvalifikácii po nebezpečnom páde a penalizácii skončil na 32. mieste. V nedeľu v dvoch jazdách hlavných pretekov obsadil 21. a 23. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je na 22. mieste. "V Portugalsku som nevedel nájsť správny rytmus a už v kvalifikácii som mal bolestivý pád krátko po štarte. V nedeľu v prvých pretekoch som jazdil na 13. mieste, ale vyberal som si zlú stopu a v cieli som bol na len na 21. mieste. V druhej jazde som mal tiež dobrý štart, ale už v prvom kole som sa nevyhol pádu. Pred koncom pretekov som znovu spadol a jazdu som dokončil na 23. mieste. Ďalší víkend sa jazdí vo Francúzsku, kde si chcem napravil chuť," zhodnotil jazdec svoj výkon v Augede.
BMW safety car E
Šampionát elektrických formúl predstavil nové bezpečnostné vozidlo safety car. Je ním model BMW i8 Roadster . Ide o prvé schválené Safety Car na svete s otvoreným kokpitom. Medzi najpríťažlivejšie prvky výnimočného dizajnu patria zadné krídlo a znížené čelné sklo. Okrem menšieho čelného skla sa oproti sériovej verzii znížilo o 15 milimetrov aj ťažisko vozidla. Automobil dostal M karbón-keramické brzdy, ochranné oblúky s certifikátom FIA ako aj predné a zadné krídla, ktoré zvyšujú prítlak. Súčasťou je aj svetelná rampa nad zadným krídlom, komunikačná a GPS anténa, rozšírený komunikačný systém v kokpite a cúvacia kamera.
YoungJin Lee
Hyundai Motor Slovakia, autorizovaný importér vozidiel značky Hyundai na Slovensku, má nového prezidenta. Je ním skúsený manažér YoungJin Lee, ktorý má s riadením európskeho trhu viac ako desaťročné skúsenosti. YoungJin Lee pôsobí v štruktúrach kórejskej automobilky od roku 1993 a od roku 2009 zastával v Hyundai Motor Europe rôzne manažérske pozície. Jeho cieľom na novom poste je pokračovať v posilňovaní vzťahov s obchodnými partnermi na Slovensku. YoungJin Lee strieda na pozícii prezidenta slovenského Hyundaiu doterajšieho prezidenta YongJin Kima, ktorý sa stal novým šéfom importéra Hyundai v Českej republike.