BMW M8 Coupé je už za dverami

Pondelok, 12 november 2018

Pripravované BMW kupé radu 8 bude mať aj ostré vyhotovenie M8. Jeho vidlicový osemvalcový motor s dvojitým preplňovaním dosiahne výkon 600 koní. Podobu zamaskovaného prototypu zverejnila v týchto dňoch mníchovská automobilka na oficiálnych fotografiách. Nové ostré kupé po posledných testoch na portugalskom okruh Estoril vchádza do poslednej fázy pred spustením sériovej výroby.

1 BMW M5 Coupé

Nové kupé BMW M8 Coupé nadväzuje svojim pomenovaním na rovnomenného predchodcu z deväťdesiatych rokov. Automobilka v bielo-modrou vrtuľou v znaku má však aj ďalšie športové či emociálne modely ako Z8 a i8. BMW okrem fotografií zverejnilo aj ďalšie informácie o novom modely BMW M8 Coupé.

Dynamika a ovládateľnosť

"Automobilka BMW pri novom modeli M8 Coupé kládla dôraz na dynamické vlastnosti, ovládateľnosť a precíznosť, na úroveň, ktorú tento segment doteraz nepoznal," povedal Markus Flasch, predseda výkonnej rady BMW. Dosiahli sa vďaka významným skúsenostiam divízie BMW M z motoršportu, ktoré sa využili pri vývoji nového modelu BMW M8.

Pôvodná konštrukcia nového BMW 8 Coupé poskytuje ideálny základ, na ktorom vzniklo BMW M8. Nový model má tak všetky potrebné predpoklady. Týkajú sa minimalizácie hmotnosti, zníženia ťažiska, rozloženia hmotnosti, dĺžky rázvoru, šírky rozchodu kolies ako aj tuhosti karosérie a podvozka. Vďaka nim má nové kupé vynikajúcu ovládateľnosť založenú na špičkovej pozdĺžnej aj priečnej dynamike.

Motor s M TwinPower Turbo

Nová verzia motora V8 vyvinutá v divízii BMW M má vysokootáčkový agregát s technológiou M TwinPower Turbo s maximálnym výkonom 600 koní (440 kW). Výfukový systém ovládaný klapkou dodáva motoru V8 nezameniteľnú zvukovú kulisu. Na relevantné trhy sa výfukový systém dodáva aj s filtrom pevných častíc pre benzínové motory.

Pohon všetkých kolies M xDrive

Motor V8 poskytuje lineárny priebeh výkonu až po najvyššie otáčky, ktorému asistuje 8-stupňová automatická prevodovka M Steptronic. Výkon sa dostáva na vozovku cez systém M xDrive, ktorý sa prvý raz predstavil v modeli BMW M5 a uprednostňuje pohon zadných kolies. Výkon smeruje na predné kolesá až vtedy, keď zadné prestávajú zvládať plniť svoju úlohu.

Režim s čistokrvným zadným pohonom

Jazdný režim M Dynamic je vstupnou bránou k jazde kontrolovaným šmykom. Vodič si navyše môže vypnúť stabilizačný systém DSC a aktivovať režim 2WD, čím premení BMW M8 na čistokrvný stroj s pohonom zadných kolies.

Aktívny M diferenciál na zadnej náprave pracuje plne variabilne a poskytuje svornosť od 0 do 100 percent. Asistuje aj pri zvyšovaní trakcie na všetkých druhoch ciest a za akýchkoľvek poveternostných podmienok.

Nechýbajú klasické dizajnové prvky M

Rovnako ako technológie pohonu a podvozku vstupujú do poslednej fázy vývoja pred sériovou výrobou aj tvary exteriéru nového modelu BMW M8. Ide o charakteristické znaky modelov BMW M, akými sú široké a funkčné otvory na vstup vzduchu v prednom nárazníku, M špecifické prvky, ktoré zlepšujú aerodynamiku a štyri integrované koncovky výfuku v zadnom nárazníku. Má ich už aj zamaskovaný prototyp.

V pláne sú tri karosárske verzie

Nové BMW M8 Coupé nezostane len pri karosérii kupé, ale v pláne má automobilka rozšíriť tento modelový rad vysokovýkonných športových áut o ďalšie karosárske verzie. Vo fáze vývoja sú verzie M8 Cabrio a M8 Gran Coupé. Nové BMW M8 Coupé príde na trh v priebehu roka 2019.

1 BMW M5 Coupé 2 BMW M5 Coupé 3 BMW M5 Coupé
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.