BMW M8 Coupé je už za dverami

Pondelok, 12 november 2018

Pripravované BMW kupé radu 8 bude mať aj ostré vyhotovenie M8. Jeho vidlicový osemvalcový motor s dvojitým preplňovaním dosiahne výkon 600 koní. Podobu zamaskovaného prototypu zverejnila v týchto dňoch mníchovská automobilka na oficiálnych fotografiách. Nové ostré kupé po posledných testoch na portugalskom okruh Estoril vchádza do poslednej fázy pred spustením sériovej výroby.

1 BMW M5 Coupé

Nové kupé BMW M8 Coupé nadväzuje svojim pomenovaním na rovnomenného predchodcu z deväťdesiatych rokov. Automobilka v bielo-modrou vrtuľou v znaku má však aj ďalšie športové či emociálne modely ako Z8 a i8. BMW okrem fotografií zverejnilo aj ďalšie informácie o novom modely BMW M8 Coupé.

Dynamika a ovládateľnosť

"Automobilka BMW pri novom modeli M8 Coupé kládla dôraz na dynamické vlastnosti, ovládateľnosť a precíznosť, na úroveň, ktorú tento segment doteraz nepoznal," povedal Markus Flasch, predseda výkonnej rady BMW. Dosiahli sa vďaka významným skúsenostiam divízie BMW M z motoršportu, ktoré sa využili pri vývoji nového modelu BMW M8.

Pôvodná konštrukcia nového BMW 8 Coupé poskytuje ideálny základ, na ktorom vzniklo BMW M8. Nový model má tak všetky potrebné predpoklady. Týkajú sa minimalizácie hmotnosti, zníženia ťažiska, rozloženia hmotnosti, dĺžky rázvoru, šírky rozchodu kolies ako aj tuhosti karosérie a podvozka. Vďaka nim má nové kupé vynikajúcu ovládateľnosť založenú na špičkovej pozdĺžnej aj priečnej dynamike.

Motor s M TwinPower Turbo

Nová verzia motora V8 vyvinutá v divízii BMW M má vysokootáčkový agregát s technológiou M TwinPower Turbo s maximálnym výkonom 600 koní (440 kW). Výfukový systém ovládaný klapkou dodáva motoru V8 nezameniteľnú zvukovú kulisu. Na relevantné trhy sa výfukový systém dodáva aj s filtrom pevných častíc pre benzínové motory.

Pohon všetkých kolies M xDrive

Motor V8 poskytuje lineárny priebeh výkonu až po najvyššie otáčky, ktorému asistuje 8-stupňová automatická prevodovka M Steptronic. Výkon sa dostáva na vozovku cez systém M xDrive, ktorý sa prvý raz predstavil v modeli BMW M5 a uprednostňuje pohon zadných kolies. Výkon smeruje na predné kolesá až vtedy, keď zadné prestávajú zvládať plniť svoju úlohu.

Režim s čistokrvným zadným pohonom

Jazdný režim M Dynamic je vstupnou bránou k jazde kontrolovaným šmykom. Vodič si navyše môže vypnúť stabilizačný systém DSC a aktivovať režim 2WD, čím premení BMW M8 na čistokrvný stroj s pohonom zadných kolies.

Aktívny M diferenciál na zadnej náprave pracuje plne variabilne a poskytuje svornosť od 0 do 100 percent. Asistuje aj pri zvyšovaní trakcie na všetkých druhoch ciest a za akýchkoľvek poveternostných podmienok.

Nechýbajú klasické dizajnové prvky M

Rovnako ako technológie pohonu a podvozku vstupujú do poslednej fázy vývoja pred sériovou výrobou aj tvary exteriéru nového modelu BMW M8. Ide o charakteristické znaky modelov BMW M, akými sú široké a funkčné otvory na vstup vzduchu v prednom nárazníku, M špecifické prvky, ktoré zlepšujú aerodynamiku a štyri integrované koncovky výfuku v zadnom nárazníku. Má ich už aj zamaskovaný prototyp.

V pláne sú tri karosárske verzie

Nové BMW M8 Coupé nezostane len pri karosérii kupé, ale v pláne má automobilka rozšíriť tento modelový rad vysokovýkonných športových áut o ďalšie karosárske verzie. Vo fáze vývoja sú verzie M8 Cabrio a M8 Gran Coupé. Nové BMW M8 Coupé príde na trh v priebehu roka 2019.

1 BMW M5 Coupé 2 BMW M5 Coupé 3 BMW M5 Coupé
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.
Wintercontact-ts-860
Zimné pneumatiky Continental aj tento rok preukázali svoje kvality. V testoch odborných médií a medzinárodných autoklubov získali skvelé hodnotenia a obsadili popredné miesta. Vo viacerých testoch hviezdila opakovane najmä pneumatika Continental WinterContact TS860. Redaktori vyzdvihovali jej vynikajúce vlastnosti na zasneženom aj mokrom povrchu, vyváženosť a bezpečnosť. Testovali sa aj celoročné pneumatiky. V jednom z testov bola pneumatika AllSeasonsContact ocenená najvyššou známkou "veľmi odporúčaná" a obsadila prvú priečku. Označili ju za Najlepšiu celoročnú pneumatiku na snehu.