BMW M8 prichádza s kalibrom 600 a 625 koní

Streda, 19 jún 2019

Vrcholné vyhotovenie BMW radu 8 prichádza so štyrmi novými modelmi - vo dvoch výkonových variantoch a v karosárskych verziách kupé a kabriolet. Základný model M8 má 600 koní, M8 Competition 625 koní.

BMW M8
Nové BMW M8 kupé a kabriolet Bavori oficiálne predstavia o pár dní v Mníchove

Nové špičkové modely od BMW M sa vo svetovej premiére predstavia na podujatí spoločnosti BMW Group s názvom NextGen, ktoré sa bude 25. - 27. júna v Mníchove, do predaja nové BMW M8 vo všetkých štyroch variantoch má prísť v septembri.

Pohon nových BMW W8 obstaráva vidlicový osemvalec preplňovaný dvomi turbodúchadlami s výkonom 441 kW/600 k, resp. 460 kW/625 k v prípade modelu Competition. Výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami je tu pre čo najlepší zvuk.

V BMW M8 Coupé a BMW M8 Cabrio dosahuje motor maximálny krútiaci moment 750 Nm v rozsahu medzi 1800 až 5600 otáčkami. Maximálny výkon 441 kW/600 k motor dosahuje pri 6000 otáčkach, pričom môže točiť až 7200 otáčok. Pohonná jednotka modelov Competition dosahuje maximálny krútiaci moment pri 5800 otáčkach a má najvyšší výkon 460 kW/625 k pri 6000 otáčkach.

Prenos sily motora na kolesá obstaráva športová osemstupňová prevodovka M Steptronic. Pohon všetkých kolies riadi medzinápravový diferenciál , ktorý pri bežnom nastavení viac krútiaceho momentu posiela na zadné kolesá, v móde 2WD posiela motor celý výkon na kolesá zadnej nápravy a robí z BMW M8 dokonca pravú zadokolku. Výkon motora sa na vozovku prenáša pomocou inteligentného pohonu všetkých kolies M xDrive.

Automatická prevodovka M Steptronic pracuje so systémom Drivelogic. Tlačidlo Drivelogic na novo tvarovanom voliči automatickej prevodovky umožňuje vodičovi zvoliť si spomedzi troch rôznych režimov radenia. Zamerané sú na účinné, športové, alebo ultra dynamické jazdenie. K dispozícii sú aj M radiace páčky na volante.

Sila motora sa prenáša cez 8-stupňovú automatickú prevodovku M Steptronic so systémom Drivelogic. Tlačidlo Drivelogic na novo tvarovanom voliči automatickej prevodovky umožňuje vodičovi zvoliť si spomedzi troch rôznych režimov radenia zameraných na účinné, športové, alebo ultra dynamické jazdenie. K dispozícii sú aj M radiace páčky na volante.

Špecifické naladenie podvozka vznikalo s možnosťou splnenia nárokov na jazdenie na okruhoch. Medzi zaujímavé nové prvky podvozka patrí úplne novo vyvinutý integrovaný brzdový systém. Jeho špeciálna verzia s označením M ponúka vodičovi dve možnosti nastavenia pocitu na pedále.

Motor, prevodovka aj podvozok sa zameriavajú na dosiahnutie maximálneho výkonu. Vďaka tomu dokážu nové modely BMW M8 Coupé a nové BMW M8 Cabrio zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,3, prípadne za 3,4 sekundy. BMW M8 Competition Coupé zvládne tento šprint za 3,2 sekundy a nové BMW M8 Competition Cabrio za 3,3 sekundy.

Nové BMW M8 sa oproti východziemu modelu líši svojim vzhľadom napríklad vpredu veľkými nasávacími otvormi pre prístup vzduchu, nazývanými ľadvinky, kde maska chladiča má dvojité lamely. Vzadu je nový spojler, resp. difúzor, veľmi decentne riešený. Interiér kombinuje komfort s pretekárskym štýlom.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Maco Racing
Na osemhodinových pretekoch v japonskej Suzuke, ktoré sú súčasťou majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov, bude štartovať aj slovenský tím Maco Racing. Za riadidlami tímovej Yamahy sa budú striedať Poliak Pawel Szkopek a Brit James Ellison, o treťom pretekárovi sa rokuje. Slovenský tím na pretekoch v Suzuke štartoval v roku 2007 a obsadil druhé miesto v triede Superproduction, o dva roky neskôr bol v absolútnom hodnotení na 11. mieste. Martin Kuzma, šéf tímu: "Zúčastniť sa na osemhodinových pretekoch v Suzuke nás oslovil jazdec Pawel Szkopek spolu so spoločnosťou Omega. Preteky v Suzuke sú pre motocyklové továrne mimoriadne prestížne. Do pretekov nasadzujú známe mená aj z ostatných svetových šampionátov. V minulosti sa nám v Japonsku darilo, takže aj to je dôvod prečo na tieto preteky cestujeme."
Koci-Mozner
Posádka Martin Koči a Radovan Mozner ml. skončila v silnej konkurencii na Rallye Prešov v absolútnom poradí druhá o len o 6,6 sekundy za víťaznými Poliakmi Grzyb/Wrobel. So Škodou Fabia R5 Slováci dominovali z ôsmich na dvoch rýchlostných skúškach, keď vyhrali úvodnú a potom ešte ôsmu. Zvyšných šesť rýchlostných skúšok vyhrala víťazná poľská posádka. Seriál majstrovstiev Slovenska v rallye bude pokračovať koncom augusta podujatím Deutsch Mann Rally Trebišov.
Koci - Skoda Fabia R5
Prešov bude v závere tohto hostiť posádky súťažných jazdcov, ktoré bojujú o body do majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach. Tím Škoda Slovakia Motorsport bude na Rallye Prešov zastupovať Martin Koči / Radovan Mozner ml. s vozidlom Škoda Fabia R5. Rallye v okolí Prešova sa uskutoční 5. a 6. júla. Seriál majstrovstiev Slovenska bude pokračovať koncom augusta podujatím Deutsch Mann Rally Trebišov, potom v septembri to bude Rallye Veľký Krtíš a zavŕšenie sezóny bude tradične v polovici októbra, kedy je na programe Rallye Košice.