BMW M8 sa bude vyrábať. V predaji už na budúci rok.

Utorok, 06 jún 2017

BMW predstavilo koncom mája koncept luxusného športového kupé BMW radu 8. Teraz prichádza z Mníchova bomba ešte väčšieho kalibru: Bavori pracujú súčasne aj na novom športovom modeli M8.

BMW M8 prototyp
Prototyp BMW M8 vyzerá veľmi sľubne. Nadviaže na tradíciu luxusných športových kupé?

Popri vývoji štandardného BMW radu 8 pracujú inžinieri BMW M na plné otáčky aj na modeli M. Prvý z prototypov BMW M8, teraz ešte plne maskovaný, sa predstavil koncom mája na jazdnej prezentácii ako súčasť sprievodného programu 24-hodinových pretekov na okruhu Nürburgring.

Klasické prvky modelov M, ako väčšie prívody vzduchu, modifikované brzdy a športový výfuk so štyrmi koncovkami naznačujú výrazne zvýšený výkon a dynamický potenciál vozidla, teda presne to, čomu neodolá žiadny nadšenec vzrušujúcej jazdy plnej emócií.

Vývoj štandardného BMW radu 8 a športového modelu M prebiehajú paralelne. BMW M8 bude mať gény radu 8 a zároveň zdokonalené jazdné vlastnosti s veľkou nádielkou dynamickej ostrosti, precíznosti a agilnosti. Súhra týchto faktorov ponúkne zážitok z jazdy typický pre BMW M a uspokojí aj tie najnáročnejšie očakávania budúcich zákazníkov.

Z tlačovej správy tiež vyplýva, že konštruktéri pracujú aj na pretekárskom modeli BMW M8 GTE, ktorý bude znamenať návrat BMW Motorsport na preteky 24hodín Le Mans a prípravy v tomto smere sú v plnom prúde.

Vývoj nového pretekárskeho automobilu je je vždy napínavý, v prípade BMW M8 GTE je očakávanie o to vzrušujúcejšie. Zatiaľ BMW neukáže žiadne fotografie, ale podľa riaditeľa BMW Motorsport Jensa Marquardta bude model M8 GTE vyzerať úžasne.

BMW plánuje nový model M8 GTE predstaviť v prvej polovici tohto roka. Svoj pretekársky debut zažije podľa riaditeľa BMW Motorsport na 24-hodinových pretekoch na okruhu Daytona v januári 2018.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.