BMW R 18: Návrat k tradičným hodnotám

Piatok, 22 máj 2020

Prednedávnom predstavila bavorská divízia BMW Motorrad nový model s jednoduchým pomenovaním R 18. Vracia sa ním k tradičným hodnotám značky, ku ktorým patril napríklad aj veľký cruiser BMW R 5. Už koncept predstavený približne pred rokom na výstave krásy Concorso d’Eleganza Villa d’Este naznačil návrat k podstate značky, no v modernom poňatí.

1-bmw-r-18

Nové BMW R18 prenáša ducha veľkých klasických motocyklov BMW Motorrad do dnešných dní. Preberá dizajn klasických motocyklov a dáva im moderné tvary. Motocyklová divízia BMW predstavuje týmto motocyklom snov svoju vlastnú verziu emotívneho a autentického motocykla.

Klasika s duchom R 5

Nové BMW R 18 pripomína klasické motocykle, ako spomínané BMW R 5, a zároveň nadčasovú krásu. Vracia sa tak k tradičným hodnotám značky, ku ktorým patril predtým i veľký cruiser, teraz už v modernejšom poňatí. Už Concept R18 ukázal ako možno pretvoriť motor v štýle veľkých boxerov zo 60 rokov tak, aby vyzeral ako súčasný a zároveň bol v štýle "custom" so všetkými tradičnými dizajnovými rysmi.

Mieri do segmentu cruiser

S novým modelom R 18 vstupuje teraz BMW do segmentu motocyklov cruiser. Postavili ho v duchu tradície historických motocyklov BMW. Technikou i dizajnovým štýlom odkazuje na slávne modely minulosti. Sústreďuje pozornosť na základnú podstatu motocykla puristickou technikou bez zbytočných príkras a s motorom boxer ako základom pre potešenie z jazdy.

Najvýkonnejší BMW boxer

BMW R 18 má úplne nový dvojvalcový motor typu boxer – Big Boxer. Historicky najvýkonnejší BMW boxer všetkých čias má zdvihový objem 1802 cm3 a maximálny výkon 67 kW (91 k) pri 4750 otáčkach. Medzi 2000 až 4000 otáčkami je vždy k dispozícii krútiaci moment s viac ako150 Nm. Túto živelnú ťažnú silu sprevádza kulisa hutným rezonujúcim zvukom.

Odkrytý dvojitý rám

Hlavným prvkom podvozku nového BMW R 18 je dvojitý oceľový rúrkový rám. Predné odpruženie je teleskopickou vidlicou, zadné s centrálnou jednotkou. Nový brzdový systém BMW R 18 má vpredu dvojité kotúčové brzdy, vzadu jednokotúčové so štvorpiestikovými pevnými strmeňmi. Štýlový vzhľad zaisťujú drôtené vypletané kolesá.

Ergonómia a ovládanie

Harmonická ergonómia zabezpečuje optimálne ovládanie motocykla. Štandardom sú tri jazdné režimy so systémami ASC a MSR pre radosť a bezpečnosť z jazdy. Asistent cúvania a asistent rozjazdu do kopce sú doplnkovou výbavou.

Klasický dizajn motocykla BMW R 18 sa kombinuje s úplne prepracovanou a modernou technikou a vytvára tak fascinujúci motocykel, ktorý ponúka kultivovaný a zároveň emotívny zážitok z jazdy.

1-bmw-r-18 2-bmw-r-18 3-bmw-r-18 4-bmw-r-18 5-bmw-r-18 6-bmw-r-18
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.
Šikyňa-Mantova2
Druhé podujatie z trojice pretekov seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove v stredu tento týždeň nevyšlo slovenskému jazdcovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia/JD Gunnex KTM RT). Kvalifikácia sa pre slovenského reprezentanta nevyvíjala dobre, keď po problémoch s oboma motocyklami sa Šikyňovi nepodarilo zajazdiť ani jedno plnohodnotné rýchle kolo a tak nemohol nastúpiť do prvej jazdy. V druhej jazde po kontakte s iným jazdcom preteky začínal z konca štartového poľa a do cieľa prišiel na 26. mieste. V priebežnom hodnotení mu pred najbližšími nedeľnými pretekmi patrí 24. miesto.