BMW rozširuje svoju rodinu SUV o model X2

Streda, 07 február 2018

Novinársku prezentáciu nové BMW X2 malo v októbri minulého roku v Portugalsku. Tam automobilka odhalila svoj nový model a s ním aj podrobné špecifikácie motorov. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou je preplňovaný dvojliter s výkonom 228 koní a krútiacom momentom 348 Nm, ktorý spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies xDrive.

1 BMW X2
BMW X2 bavorskej automobilky má osloviť najmä mladých a ambicióznych ľudí

Nové X2, ktoré automobilka radí do segmentu Sport Activity Coupé, má osloviť najmä mladých, extrovertných a aktívnych ľudí, ktorí vyhľadávajú niečo individuálne, nefalšovanú radosť z jazdy ako aj automobil, ktorý zodpovedá ich životnému štýlu a zachováva si vysokú mieru funkčnosti.

BMW X2 bude úsporné s kombinovanou spotreba od 4,5 do 6,3 l/100 km. Je viac ako len nový model z rodiny BMW X. Má osloviť najmä mladých, extrovertných a aktívnych ľudí, ktorí vyhľadávajú nefalšovanú radosť z jazdy. Model X2 zodpovedá ich životnému štýlu, no zároveň si zachováva vysokú mieru funkčnosti.

BMW X2 je kratšie a o sedem centimetrov nižšie ako BMW X1. Napriek tomu má rovnaký rázvor, no kratšie previsy a pretiahnutú líniu strechy v tvare kupé podporenú nízkou líniou okien. Výrazným dizajnovým detailom je umiestnenie loga značky na C-stĺpik. Je to pripomienka na legendárne modely BMW ako 2000 CS či 3.0 CSL a podčiarkuje športovú dušu nového BMW X2.

K sebavedomému vzhľadu modelu X2 prispievajú veľké disky kolies s výrazným dizajnom. Pre modely vyšších výbav, M Sport a M Sport X, sú k dispozícii disky kolies s priemerom až do 20 palcov. Základná výbava modelu BMW X2 má 17palcové disky kolies.

Zákazníci si budú môcť vyberať zo stupňov výbavy: základnej, M Sport a M Sport X a kolesami veľkostí od 17 do 20 palcov. Už v základnej verzii je X2 je bohato vybaveným vozidlom. Nové BMW X2 sa spája aj s mimoriadne praktickými vlastnosťami. Napríklad: batožinový priestor má objem 470 litrov.

Aj pre segment model X2 je typická zvýšená pozícia sedenia vodiča a spolujazdca. Prispieva k lepšiemu výhľadu a kontrole nad dianím okolo vozidla.

Na začiatku predaja dostanú zákazníci na výber tri pohonné jednotky, neskôr sa motorová paleta rozšíri na štyri benzínové motory a päť vznetových.

Všetky modelové verzie modelu X2 dostanú špičkový podvozok, ktorý sa vyznačuje vysokou dynamikou a vynikajúcou ovládateľnosťou. Tá sa dá nastaviť pomocou ovládača jazdných režimov Comfort, Eco Pro a Sport pre komfortnú jazdu, úspornú alebo dynamickú jazdu.

Z pohonných jednotiek sa spočiatku bude ponúkať benzínový model X2 sDrive20i, a dva turbodiesely X2 xDrive20d a X2 xDrive25d. Benzínová jednotka sa spája so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou Steptronic. Štvorvalcový dvojliter dosahuje výkon 141 kW (192 k), šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 7,7 sekundy a najvyššiu rýchlosť 227 km/h. Naftové motory sa budú dodávať s inteligentným pohonom všetkých kolies xDrive.

Model BMW X2 xDrive25d s dvojlitrovým naftovým motorom dosahuje výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 450 Nm. Zrýchlenie na 100 km/h trvá silnejšiemu naftovému motoru iba 6,7 sekundy a do ovzdušia vypúšťa len 139 – 133 g CO2/km. K nemu sa viaže osemstupňová automatická prevodovka Steptronic. Všetky automatické prevodovky ponúkajú aj možnosť radenia prevodových stupňov páčkami pod športovým volantom.

Model X2 xDrive20d patrí s koeficientom odporu vzduchu s hodnotou iba 0,28 k najlepším vozidlám v celom segmente. Pri výkone 140 kW (190 k) a krútiacom momente 400 Nm dosahuje kombinované emisie CO2 iba 121 - 126 g/km.

Začiatkom roku 2018 sa ponuka modelov BMW X2 rozšíri o ďalšie motorizácie. Obohatí ju trojvalec sDrive18i a štvorvalce xDrive20i, X2 sDrive18d a X2 xDrive18d.

1 BMW X2 2 BMW X2 3 BMW X2 4 BMW X2 5 BMW X2 6 BMW X2
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."