BMW s konceptom M3

Streda, 07 júl 2004

Prestížna značka z Mníchova sa prezentovala tiež viacerými novinkami. V strede pozornosti bol facelift jednotkového a päťkového radu, nová trojdverová "jednotka" a očakávaný rýchlik M3, hoci zatiaľ len ako koncept. Nová trojdverová jednotka je rovnako dlhá ako päťdverová, a má aj identický rázvor náprav. Trojdverová verzia o oproti päťdverovej o pár kilogramov ľahšia, čo prejaví v lepšej akcelerácii. Novou pohonnou jednotkou bude benzínový šesťvalcový motor s priamym vstrekovaním piezoelektrickými vstrekovačmi, ktorým sa ušetrí až 12% paliva.

BMW s konceptom M3 BMW s konceptom M3

Trojkové kupé sa v európskej premiére predviedlo s novou skladacou pevnou strechou, namiesto doterajšej plátenej, čo je u BMW v tejto kategórii historickou novinka. Výhodou okrem iných je zvýšenie tuhosti karosérie.

Novinkou prezentovanou v Ženeve je aj použitie pohonu štyroch kolies xDrive aj u verzií kupé tak radu tri ako aj päťkového radu.

Veľkej pozornosti sa tešil koncept M3, ktorý podľa výrobcu ešte vo vystavovanej podobe nebol definitívny, ale hovorilo sa aj to, že do sériovej podoby sa bude meniť len minimum z vystavovaného exemplára. Pohon mu má obstarávať osemvalcový štvorliter s výkonom okolo 420 k, s ktorým má akcelerovať na stovku pod päť sekúnd a najvyššia rýchlosť bez obmedzovača by mala byť 280 km/h.

Ďalším "rýchlikom" od BMW je neobvyklá kombinácia: kombi päťkového radu BMW M5 Touring. Preberá techniku z limuzíny M5, teda aj desaťvalcový vysokootáčkový motor. Aj toto kombi M5 bude mať dvojstupňové nastavenie výkonu motora, elektricky regulovaný samosvorný športový diferenciál a dvojstupňový stabilizačný systém DSC. M5 Touring je kombi každým cólom, čo znamená, že oproti bežnému kombi mu nič nechýba. Ak by sa nepoužil obmedzovač rýchlosti, M5 Touring by s plným obsadením bolo schopné vyvinúť rýchlosť vyše 320 km/h.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.