BMW uvedie v Pekingu elektrický Concept iX3

Streda, 25 apríl 2018

Prvým modelom Sports Activity Vehicle (SAV) bavorskej automobilky s čisto elektrickým pohonom bude, zatiaľ len ako štúdia, BMW Concept iX3 . Predstaví sa na autosalóne v Číne, ktorý sa začne 29. apríla.

1 bmw concept-ix3
Bavorák bez ľadviniek - nový dizajnový prvok elektrického konceptu BMW iX3

Automobilka nový koncept predstavuje ako plne využiteľný a komfortný automobil bez akýchkoľvek kompromisov. V podobe v akej sa predstaví o pár dní v Číne, bude koncept blízky sériovej verzii a ponúkne výkon 200 kW/272 k.

Zatiaľ čo automobilky odhaľujú svoje plány s elektrickými autami, BMW s konceptom iX3 naznačuje, že v tejto oblasti je o veľký krok pred nimi. O náskoku Bavorákov hovorí aj fakt, že koncept iX3 je už piatou generáciou elektrického pohonu značky.

O náskoku BMW v oblasti automobilov s elektrickým pohonom hovorí aj to, že koncept iX3 okrem silnejších akumulátorov má zoskupenie elektromotor , prevodovka a riadiaca elektronika sústredené do kompaktného celku, čo neskôr umožní zabudovanie systému do rôznych podvozkových platforiem.

Kompaktnejšia a ľahšia technika z iX3 šetrí priestor v aute a šetrí aj na hmotnosti auta ako celku. Energia batérií konceptu by automobilu mala vystačiť na jedno nabitie na cestu dlhú aj viac ako 400 kilometrov. Nová riadiaca jednotka usmerňujúca nabíjanie batérie dokáže zvládnuť rýchle nabitie akumulátorov na 150 kW za krátkych 30 minút.

Už snímky nového konceptu BMW Concept iX3 napovedajú, že dizajn štúdie sa oproti aktuálnemu modelu X3 príliš nelíši. Okrem prednej časti karosérie, kde samostatné ľadvinky sú na koncepte na rozdiel od bežných modelov na koncepte prepojené do jedného celku. Netradičné a odlišné je aj matné strieborné lakovanie auta.

Kedy sa elektrické SAV BMW iX3 dostane do sériovej výroby? Už to, ako koncept vyzerá, naznačuje jeho blízkosť uvedenia na trh. Vyzerá to tak, že by to mohlo byť už v roku 2020.

1 bmw concept-ix3 2 bmw concept-ix3 3 bmw concept-ix3
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.