BMW Vision iNEXT: Budúcnosť zameraná na elektrinu, autonómne riadenie a radosť z jazdy

Piatok, 28 september 2018

BMW odhaľuje v projekte Vision iNEXT svoje predstavy o blízkej budúcnosti a smerovaní automobilky. V ňom načrtáva ako budeme cestovať v budúcnosti.

1 BMW Vision iNext
V koncepte BMW iNEXT je obsiahnutá budúcnosť mobility podľa spoločnosti BMW

Projekt iNEXT stavia na myšlienke, ktorá nadobudla prvé kontúry v roku 2007 v "i projekte" a vyústila do uvedenia prvého elektrického modelu i. Na trh prišiel v roku 2013 a neskôr aj i8. V tejto oblasti má automobilka viac ako desaťročné skúsenosti a s elektrickou mobilitou úspešne zvládla výrobu.

(Modely BMW i sa neustále vylepšujú a ich technológia sa využíva na postupnú elektrifikáciu modelov BMW a Mini.)

Ďalším krokom automobilky je kompletná integrácia strategických inovatívnych oblastí vo vozidle: autonómia, konektivita, elektrika a služby. Dizajn je pritom vizuálnym vyjadrením týchto inovatívnych oblastí a zároveň aj odpoveďou na to, ako bude vyzerať jazda v budúcnosti. Vozidlo, ktoré dnes automobilka predstavuje ako BMW iNEXT, príde na trh už v roku 2021a vyrábať sa bude v Dingolfingu.

BMW iNEXT vychádza z rozmerov aktuálnych modelov SAV, vnáša však do dizajnu nové inovatívne tvary a prvky, ktoré umocňujú jeho vzhľad. Exteriér konceptu pomenovaný ako Liquid Greyrose Copper postupne mení odtiene konceptu karosérie od svetlejšej medenej po tmavo ružovú. To pôsobí dynamicky aj vtedy, keď auto stojí.

Uprostred prednej časti BMW iNEXT sa nachádza veľká mriežka v tvare obličiek. Rovnako ako pri všetkých elektricky poháňaných vozidlách, mriežka je zaslepená, pretože za ňou nie je žiadny spaľovací motor, ktorý by potreboval chladenie. Oválny prvok potom slúži ako "inteligentný panel" a skrýva v sebe rôzne senzory.

Ultraštíhle svetlá sú súčasťou modernej interpretácie typickej masky BMW so štyrmi očami. Čelné sklo hladko prechádza do veľkej panoramatickej strechy, čím prepožičiava zadnej časti vozidla vizuálnu ľahkosť a inovatívny interiér je tak jasne viditeľný aj zvonku. Dlhá línia strechy skrýva veľký vnútorný priestor vďaka veľkému rázvoru a krátkym previsom vpredu i vzadu.

Koncept pôsobí dynamicky a spolu s pôsobivo zakrivenými plochami pozdĺž bokov karosérie vytvára dojem "svalovca". K tomu sa pridávajú aj veľké dynamicky efektívne 24palcové kolesá. Ďalším zaujímavým prvkom sú proti sebe sa otvárajúce dvere bez stredového stĺpika. Kamery nahrádzajú vonkajšie spätné zrkadlá, a osvetlené, na dotyk citlivé grafické znázornenie preberá úlohu otvárania dverí.

Z režimov jazdy BMW iNEXT sa bude dať vybrať, či ho bude riadiť vodič v režime Boost, alebo bude jazdiť autonómne v režime Ease. Režim Boost využíva elektrický systém pohonu, ktorý prináša vysoko dynamickú a tichú jazdu s nulovými emisiami. V režime Ease ponúka vozidlo vodičovi a pasažierom priestor, kde sa môžu venovať rozličným aktivitám. Vtedy BMW Vision iNEXT môže byť miestom pre relax, interakciu alebo inú zábavu, keďže zadná časť konceptu je ako moderná luxusná obývačka. Veľkorysé, plynulé sedenie dodáva zadnému priestoru charakter pohodovej obývačky.

BMW iNEXT je symbolom novej éry, posúva možnosti autonómnej mobility smerom do blízkej budúcnosti a predstavuje riešenia, ktoré v prvom rade vnášajú do mobility novú energiu a stelesňujú strategické zameranie spoločnosti BMW v oblasti budúcnosti osobnej mobility.

V roku 2021 sa radosť z jazdy znovu predstaví vo forme sériovej výroby BMW iNEXT, keď sa strategické inovácie BMW po prvýkrát dostanú na cesty. A do roku 2025 bude BMW ponúkať 25 modelov s elektrifikovaným pohonom, 12 z nich bude plne elektrických.

1 BMW Vision iNext 2 BMW Vision iNext 3 BMW Vision iNext 5 BMW Vision iNext 6 BMW Vision iNext 7 BMW Vision iNext 8 BMW Vision iNext 9 BMW Vision iNext 10 BMW Vision iNext 12 BMW Vision iNext

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.
Wintercontact-ts-860
Zimné pneumatiky Continental aj tento rok preukázali svoje kvality. V testoch odborných médií a medzinárodných autoklubov získali skvelé hodnotenia a obsadili popredné miesta. Vo viacerých testoch hviezdila opakovane najmä pneumatika Continental WinterContact TS860. Redaktori vyzdvihovali jej vynikajúce vlastnosti na zasneženom aj mokrom povrchu, vyváženosť a bezpečnosť. Testovali sa aj celoročné pneumatiky. V jednom z testov bola pneumatika AllSeasonsContact ocenená najvyššou známkou "veľmi odporúčaná" a obsadila prvú priečku. Označili ju za Najlepšiu celoročnú pneumatiku na snehu.