BMW Vision iNEXT: Budúcnosť zameraná na elektrinu, autonómne riadenie a radosť z jazdy

Piatok, 28 september 2018

BMW odhaľuje v projekte Vision iNEXT svoje predstavy o blízkej budúcnosti a smerovaní automobilky. V ňom načrtáva ako budeme cestovať v budúcnosti.

1 BMW Vision iNext
V koncepte BMW iNEXT je obsiahnutá budúcnosť mobility podľa spoločnosti BMW

Projekt iNEXT stavia na myšlienke, ktorá nadobudla prvé kontúry v roku 2007 v "i projekte" a vyústila do uvedenia prvého elektrického modelu i. Na trh prišiel v roku 2013 a neskôr aj i8. V tejto oblasti má automobilka viac ako desaťročné skúsenosti a s elektrickou mobilitou úspešne zvládla výrobu.

(Modely BMW i sa neustále vylepšujú a ich technológia sa využíva na postupnú elektrifikáciu modelov BMW a Mini.)

Ďalším krokom automobilky je kompletná integrácia strategických inovatívnych oblastí vo vozidle: autonómia, konektivita, elektrika a služby. Dizajn je pritom vizuálnym vyjadrením týchto inovatívnych oblastí a zároveň aj odpoveďou na to, ako bude vyzerať jazda v budúcnosti. Vozidlo, ktoré dnes automobilka predstavuje ako BMW iNEXT, príde na trh už v roku 2021a vyrábať sa bude v Dingolfingu.

BMW iNEXT vychádza z rozmerov aktuálnych modelov SAV, vnáša však do dizajnu nové inovatívne tvary a prvky, ktoré umocňujú jeho vzhľad. Exteriér konceptu pomenovaný ako Liquid Greyrose Copper postupne mení odtiene konceptu karosérie od svetlejšej medenej po tmavo ružovú. To pôsobí dynamicky aj vtedy, keď auto stojí.

Uprostred prednej časti BMW iNEXT sa nachádza veľká mriežka v tvare obličiek. Rovnako ako pri všetkých elektricky poháňaných vozidlách, mriežka je zaslepená, pretože za ňou nie je žiadny spaľovací motor, ktorý by potreboval chladenie. Oválny prvok potom slúži ako "inteligentný panel" a skrýva v sebe rôzne senzory.

Ultraštíhle svetlá sú súčasťou modernej interpretácie typickej masky BMW so štyrmi očami. Čelné sklo hladko prechádza do veľkej panoramatickej strechy, čím prepožičiava zadnej časti vozidla vizuálnu ľahkosť a inovatívny interiér je tak jasne viditeľný aj zvonku. Dlhá línia strechy skrýva veľký vnútorný priestor vďaka veľkému rázvoru a krátkym previsom vpredu i vzadu.

Koncept pôsobí dynamicky a spolu s pôsobivo zakrivenými plochami pozdĺž bokov karosérie vytvára dojem "svalovca". K tomu sa pridávajú aj veľké dynamicky efektívne 24palcové kolesá. Ďalším zaujímavým prvkom sú proti sebe sa otvárajúce dvere bez stredového stĺpika. Kamery nahrádzajú vonkajšie spätné zrkadlá, a osvetlené, na dotyk citlivé grafické znázornenie preberá úlohu otvárania dverí.

Z režimov jazdy BMW iNEXT sa bude dať vybrať, či ho bude riadiť vodič v režime Boost, alebo bude jazdiť autonómne v režime Ease. Režim Boost využíva elektrický systém pohonu, ktorý prináša vysoko dynamickú a tichú jazdu s nulovými emisiami. V režime Ease ponúka vozidlo vodičovi a pasažierom priestor, kde sa môžu venovať rozličným aktivitám. Vtedy BMW Vision iNEXT môže byť miestom pre relax, interakciu alebo inú zábavu, keďže zadná časť konceptu je ako moderná luxusná obývačka. Veľkorysé, plynulé sedenie dodáva zadnému priestoru charakter pohodovej obývačky.

BMW iNEXT je symbolom novej éry, posúva možnosti autonómnej mobility smerom do blízkej budúcnosti a predstavuje riešenia, ktoré v prvom rade vnášajú do mobility novú energiu a stelesňujú strategické zameranie spoločnosti BMW v oblasti budúcnosti osobnej mobility.

V roku 2021 sa radosť z jazdy znovu predstaví vo forme sériovej výroby BMW iNEXT, keď sa strategické inovácie BMW po prvýkrát dostanú na cesty. A do roku 2025 bude BMW ponúkať 25 modelov s elektrifikovaným pohonom, 12 z nich bude plne elektrických.

1 BMW Vision iNext 2 BMW Vision iNext 3 BMW Vision iNext 5 BMW Vision iNext 6 BMW Vision iNext 7 BMW Vision iNext 8 BMW Vision iNext 9 BMW Vision iNext 10 BMW Vision iNext 12 BMW Vision iNext

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.