BMW Vision iNEXT: Budúcnosť zameraná na elektrinu, autonómne riadenie a radosť z jazdy

Piatok, 28 september 2018

BMW odhaľuje v projekte Vision iNEXT svoje predstavy o blízkej budúcnosti a smerovaní automobilky. V ňom načrtáva ako budeme cestovať v budúcnosti.

1 BMW Vision iNext
V koncepte BMW iNEXT je obsiahnutá budúcnosť mobility podľa spoločnosti BMW

Projekt iNEXT stavia na myšlienke, ktorá nadobudla prvé kontúry v roku 2007 v "i projekte" a vyústila do uvedenia prvého elektrického modelu i. Na trh prišiel v roku 2013 a neskôr aj i8. V tejto oblasti má automobilka viac ako desaťročné skúsenosti a s elektrickou mobilitou úspešne zvládla výrobu.

(Modely BMW i sa neustále vylepšujú a ich technológia sa využíva na postupnú elektrifikáciu modelov BMW a Mini.)

Ďalším krokom automobilky je kompletná integrácia strategických inovatívnych oblastí vo vozidle: autonómia, konektivita, elektrika a služby. Dizajn je pritom vizuálnym vyjadrením týchto inovatívnych oblastí a zároveň aj odpoveďou na to, ako bude vyzerať jazda v budúcnosti. Vozidlo, ktoré dnes automobilka predstavuje ako BMW iNEXT, príde na trh už v roku 2021a vyrábať sa bude v Dingolfingu.

BMW iNEXT vychádza z rozmerov aktuálnych modelov SAV, vnáša však do dizajnu nové inovatívne tvary a prvky, ktoré umocňujú jeho vzhľad. Exteriér konceptu pomenovaný ako Liquid Greyrose Copper postupne mení odtiene konceptu karosérie od svetlejšej medenej po tmavo ružovú. To pôsobí dynamicky aj vtedy, keď auto stojí.

Uprostred prednej časti BMW iNEXT sa nachádza veľká mriežka v tvare obličiek. Rovnako ako pri všetkých elektricky poháňaných vozidlách, mriežka je zaslepená, pretože za ňou nie je žiadny spaľovací motor, ktorý by potreboval chladenie. Oválny prvok potom slúži ako "inteligentný panel" a skrýva v sebe rôzne senzory.

Ultraštíhle svetlá sú súčasťou modernej interpretácie typickej masky BMW so štyrmi očami. Čelné sklo hladko prechádza do veľkej panoramatickej strechy, čím prepožičiava zadnej časti vozidla vizuálnu ľahkosť a inovatívny interiér je tak jasne viditeľný aj zvonku. Dlhá línia strechy skrýva veľký vnútorný priestor vďaka veľkému rázvoru a krátkym previsom vpredu i vzadu.

Koncept pôsobí dynamicky a spolu s pôsobivo zakrivenými plochami pozdĺž bokov karosérie vytvára dojem "svalovca". K tomu sa pridávajú aj veľké dynamicky efektívne 24palcové kolesá. Ďalším zaujímavým prvkom sú proti sebe sa otvárajúce dvere bez stredového stĺpika. Kamery nahrádzajú vonkajšie spätné zrkadlá, a osvetlené, na dotyk citlivé grafické znázornenie preberá úlohu otvárania dverí.

Z režimov jazdy BMW iNEXT sa bude dať vybrať, či ho bude riadiť vodič v režime Boost, alebo bude jazdiť autonómne v režime Ease. Režim Boost využíva elektrický systém pohonu, ktorý prináša vysoko dynamickú a tichú jazdu s nulovými emisiami. V režime Ease ponúka vozidlo vodičovi a pasažierom priestor, kde sa môžu venovať rozličným aktivitám. Vtedy BMW Vision iNEXT môže byť miestom pre relax, interakciu alebo inú zábavu, keďže zadná časť konceptu je ako moderná luxusná obývačka. Veľkorysé, plynulé sedenie dodáva zadnému priestoru charakter pohodovej obývačky.

BMW iNEXT je symbolom novej éry, posúva možnosti autonómnej mobility smerom do blízkej budúcnosti a predstavuje riešenia, ktoré v prvom rade vnášajú do mobility novú energiu a stelesňujú strategické zameranie spoločnosti BMW v oblasti budúcnosti osobnej mobility.

V roku 2021 sa radosť z jazdy znovu predstaví vo forme sériovej výroby BMW iNEXT, keď sa strategické inovácie BMW po prvýkrát dostanú na cesty. A do roku 2025 bude BMW ponúkať 25 modelov s elektrifikovaným pohonom, 12 z nich bude plne elektrických.

1 BMW Vision iNext 2 BMW Vision iNext 3 BMW Vision iNext 5 BMW Vision iNext 6 BMW Vision iNext 7 BMW Vision iNext 8 BMW Vision iNext 9 BMW Vision iNext 10 BMW Vision iNext 12 BMW Vision iNext

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Sikyna MXGP 2019 Aguede
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval siedmim podujatím v portugalskom Augede. Slovákovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia - JD Gunnex KTM) sa tento raz menej darilo a prvýkrát v tejto sezóne nebodoval. V kvalifikácii po nebezpečnom páde a penalizácii skončil na 32. mieste. V nedeľu v dvoch jazdách hlavných pretekov obsadil 21. a 23. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je na 22. mieste. "V Portugalsku som nevedel nájsť správny rytmus a už v kvalifikácii som mal bolestivý pád krátko po štarte. V nedeľu v prvých pretekoch som jazdil na 13. mieste, ale vyberal som si zlú stopu a v cieli som bol na len na 21. mieste. V druhej jazde som mal tiež dobrý štart, ale už v prvom kole som sa nevyhol pádu. Pred koncom pretekov som znovu spadol a jazdu som dokončil na 23. mieste. Ďalší víkend sa jazdí vo Francúzsku, kde si chcem napravil chuť," zhodnotil jazdec svoj výkon v Augede.
BMW safety car E
Šampionát elektrických formúl predstavil nové bezpečnostné vozidlo safety car. Je ním model BMW i8 Roadster . Ide o prvé schválené Safety Car na svete s otvoreným kokpitom. Medzi najpríťažlivejšie prvky výnimočného dizajnu patria zadné krídlo a znížené čelné sklo. Okrem menšieho čelného skla sa oproti sériovej verzii znížilo o 15 milimetrov aj ťažisko vozidla. Automobil dostal M karbón-keramické brzdy, ochranné oblúky s certifikátom FIA ako aj predné a zadné krídla, ktoré zvyšujú prítlak. Súčasťou je aj svetelná rampa nad zadným krídlom, komunikačná a GPS anténa, rozšírený komunikačný systém v kokpite a cúvacia kamera.
YoungJin Lee
Hyundai Motor Slovakia, autorizovaný importér vozidiel značky Hyundai na Slovensku, má nového prezidenta. Je ním skúsený manažér YoungJin Lee, ktorý má s riadením európskeho trhu viac ako desaťročné skúsenosti. YoungJin Lee pôsobí v štruktúrach kórejskej automobilky od roku 1993 a od roku 2009 zastával v Hyundai Motor Europe rôzne manažérske pozície. Jeho cieľom na novom poste je pokračovať v posilňovaní vzťahov s obchodnými partnermi na Slovensku. YoungJin Lee strieda na pozícii prezidenta slovenského Hyundaiu doterajšieho prezidenta YongJin Kima, ktorý sa stal novým šéfom importéra Hyundai v Českej republike.