BMW Vision iNEXT: Budúcnosť zameraná na elektrinu, autonómne riadenie a radosť z jazdy

Piatok, 28 september 2018

BMW odhaľuje v projekte Vision iNEXT svoje predstavy o blízkej budúcnosti a smerovaní automobilky. V ňom načrtáva ako budeme cestovať v budúcnosti.

1 BMW Vision iNext
V koncepte BMW iNEXT je obsiahnutá budúcnosť mobility podľa spoločnosti BMW

Projekt iNEXT stavia na myšlienke, ktorá nadobudla prvé kontúry v roku 2007 v "i projekte" a vyústila do uvedenia prvého elektrického modelu i. Na trh prišiel v roku 2013 a neskôr aj i8. V tejto oblasti má automobilka viac ako desaťročné skúsenosti a s elektrickou mobilitou úspešne zvládla výrobu.

(Modely BMW i sa neustále vylepšujú a ich technológia sa využíva na postupnú elektrifikáciu modelov BMW a Mini.)

Ďalším krokom automobilky je kompletná integrácia strategických inovatívnych oblastí vo vozidle: autonómia, konektivita, elektrika a služby. Dizajn je pritom vizuálnym vyjadrením týchto inovatívnych oblastí a zároveň aj odpoveďou na to, ako bude vyzerať jazda v budúcnosti. Vozidlo, ktoré dnes automobilka predstavuje ako BMW iNEXT, príde na trh už v roku 2021a vyrábať sa bude v Dingolfingu.

BMW iNEXT vychádza z rozmerov aktuálnych modelov SAV, vnáša však do dizajnu nové inovatívne tvary a prvky, ktoré umocňujú jeho vzhľad. Exteriér konceptu pomenovaný ako Liquid Greyrose Copper postupne mení odtiene konceptu karosérie od svetlejšej medenej po tmavo ružovú. To pôsobí dynamicky aj vtedy, keď auto stojí.

Uprostred prednej časti BMW iNEXT sa nachádza veľká mriežka v tvare obličiek. Rovnako ako pri všetkých elektricky poháňaných vozidlách, mriežka je zaslepená, pretože za ňou nie je žiadny spaľovací motor, ktorý by potreboval chladenie. Oválny prvok potom slúži ako "inteligentný panel" a skrýva v sebe rôzne senzory.

Ultraštíhle svetlá sú súčasťou modernej interpretácie typickej masky BMW so štyrmi očami. Čelné sklo hladko prechádza do veľkej panoramatickej strechy, čím prepožičiava zadnej časti vozidla vizuálnu ľahkosť a inovatívny interiér je tak jasne viditeľný aj zvonku. Dlhá línia strechy skrýva veľký vnútorný priestor vďaka veľkému rázvoru a krátkym previsom vpredu i vzadu.

Koncept pôsobí dynamicky a spolu s pôsobivo zakrivenými plochami pozdĺž bokov karosérie vytvára dojem "svalovca". K tomu sa pridávajú aj veľké dynamicky efektívne 24palcové kolesá. Ďalším zaujímavým prvkom sú proti sebe sa otvárajúce dvere bez stredového stĺpika. Kamery nahrádzajú vonkajšie spätné zrkadlá, a osvetlené, na dotyk citlivé grafické znázornenie preberá úlohu otvárania dverí.

Z režimov jazdy BMW iNEXT sa bude dať vybrať, či ho bude riadiť vodič v režime Boost, alebo bude jazdiť autonómne v režime Ease. Režim Boost využíva elektrický systém pohonu, ktorý prináša vysoko dynamickú a tichú jazdu s nulovými emisiami. V režime Ease ponúka vozidlo vodičovi a pasažierom priestor, kde sa môžu venovať rozličným aktivitám. Vtedy BMW Vision iNEXT môže byť miestom pre relax, interakciu alebo inú zábavu, keďže zadná časť konceptu je ako moderná luxusná obývačka. Veľkorysé, plynulé sedenie dodáva zadnému priestoru charakter pohodovej obývačky.

BMW iNEXT je symbolom novej éry, posúva možnosti autonómnej mobility smerom do blízkej budúcnosti a predstavuje riešenia, ktoré v prvom rade vnášajú do mobility novú energiu a stelesňujú strategické zameranie spoločnosti BMW v oblasti budúcnosti osobnej mobility.

V roku 2021 sa radosť z jazdy znovu predstaví vo forme sériovej výroby BMW iNEXT, keď sa strategické inovácie BMW po prvýkrát dostanú na cesty. A do roku 2025 bude BMW ponúkať 25 modelov s elektrifikovaným pohonom, 12 z nich bude plne elektrických.

1 BMW Vision iNext 2 BMW Vision iNext 3 BMW Vision iNext 5 BMW Vision iNext 6 BMW Vision iNext 7 BMW Vision iNext 8 BMW Vision iNext 9 BMW Vision iNext 10 BMW Vision iNext 12 BMW Vision iNext

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.