BMW X3 aj ako "dvojkolka"

Nedeľa, 26 august 2012

BMW prichádza s netradičnou novinkou, keď svoj prostredný rad Sports Activity Vehicle X3 bude ponúkať s pohonom, ktorý nedisponuje pohon všetkých kolies. Navyše nový X3 rozširuje ponuku dieselových motorov smerom dolu. Pohon novej verzie X3 sDrive18d obstará turbodiel s dvojlitrovým štvorvalcom s najvyšším výkonom 143 koní a krútiacim momentom 360 Nm.

BMW X3
BMW X3 začne prichádza s najúspornejšou verziou a s pohonom iba zadných kolies

V rámci pokračujúcej modelovej ofenzívy predstaví BMW na jeseň tohto roku siedmy variant úspešného BMW X3. Nové X3 sDrive18d sa zhostí úlohy hospodárneho základného modelu: jeho naftový štvorvalec s technológiou BMW TwinPower Turbo disponuje priemernou spotrebou iba 5,1 l/100 km. Navyše je to prvý variant BMW X3, ktorý v tradičnom štýle BMW využíva iba zadnú nápravu. BMW X3 sDrive18d je štandardne vybavené manuálnou šesťstupňovou prevodovkou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Štvorvalec TwinPower Turbo s objemom 2,0 litra vyvinie maximálny výkon 105 kW/143 k a maximálny krútiaci moment 360 Nm v rozsahu od 1750 do 2500 otáčok. BMW X3 sDrive18d vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy, automat za 10,3 sekundy a vyvinie maximálnu rýchlosť 195 km/h. Je najúspornejším X3, keď priemerná spotreba je len 5,1 l/100 km a emisie CO2135 g/km. S osemstupňovým automatom je to 5,4 l/100 km a CO2 na úrovni 142 g/km.

Klasická koncepcia prenosu sily motora na zadnú nápravu prináša BMW X3 sDrive18d spája kvality s extrémne efektívnym naftovým motorom, ktorého technologický balík BMW TwinPower Turbo pozostáva z turbodúchadla s variabilnou geometriou a priameho vstrekovania paliva common-rail.

V rozsiahlom balíku EfficientDynamics. BMW X3 sDrive18d je štandardne vybavené prvkami ako rekuperácia brzdnej energie, indikátor optimálneho radenia, ECO PRO režim alebo funkcia Auto Start-Stop. Spolupracujú tak so šesťstupňovou manuálnou, ako aj s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Do predaja má prísť nové BMW X3 sDrive18d na jeseň tohto roku. V Nemecku by základná cena mala byť necelých 38 tisíc eur, čo je rpibližne o dve tisíc eur menej ako najnižšia cena doterajšieho modelu X3.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.