BMW X3 aj ako "dvojkolka"

Nedeľa, 26 august 2012

BMW prichádza s netradičnou novinkou, keď svoj prostredný rad Sports Activity Vehicle X3 bude ponúkať s pohonom, ktorý nedisponuje pohon všetkých kolies. Navyše nový X3 rozširuje ponuku dieselových motorov smerom dolu. Pohon novej verzie X3 sDrive18d obstará turbodiel s dvojlitrovým štvorvalcom s najvyšším výkonom 143 koní a krútiacim momentom 360 Nm.

BMW X3
BMW X3 začne prichádza s najúspornejšou verziou a s pohonom iba zadných kolies

V rámci pokračujúcej modelovej ofenzívy predstaví BMW na jeseň tohto roku siedmy variant úspešného BMW X3. Nové X3 sDrive18d sa zhostí úlohy hospodárneho základného modelu: jeho naftový štvorvalec s technológiou BMW TwinPower Turbo disponuje priemernou spotrebou iba 5,1 l/100 km. Navyše je to prvý variant BMW X3, ktorý v tradičnom štýle BMW využíva iba zadnú nápravu. BMW X3 sDrive18d je štandardne vybavené manuálnou šesťstupňovou prevodovkou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Štvorvalec TwinPower Turbo s objemom 2,0 litra vyvinie maximálny výkon 105 kW/143 k a maximálny krútiaci moment 360 Nm v rozsahu od 1750 do 2500 otáčok. BMW X3 sDrive18d vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy, automat za 10,3 sekundy a vyvinie maximálnu rýchlosť 195 km/h. Je najúspornejším X3, keď priemerná spotreba je len 5,1 l/100 km a emisie CO2135 g/km. S osemstupňovým automatom je to 5,4 l/100 km a CO2 na úrovni 142 g/km.

Klasická koncepcia prenosu sily motora na zadnú nápravu prináša BMW X3 sDrive18d spája kvality s extrémne efektívnym naftovým motorom, ktorého technologický balík BMW TwinPower Turbo pozostáva z turbodúchadla s variabilnou geometriou a priameho vstrekovania paliva common-rail.

V rozsiahlom balíku EfficientDynamics. BMW X3 sDrive18d je štandardne vybavené prvkami ako rekuperácia brzdnej energie, indikátor optimálneho radenia, ECO PRO režim alebo funkcia Auto Start-Stop. Spolupracujú tak so šesťstupňovou manuálnou, ako aj s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Do predaja má prísť nové BMW X3 sDrive18d na jeseň tohto roku. V Nemecku by základná cena mala byť necelých 38 tisíc eur, čo je rpibližne o dve tisíc eur menej ako najnižšia cena doterajšieho modelu X3.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.