BMW X3 M a X4 M: Nové bavorské rakety

Utorok, 26 február 2019

BMW predstaví už o týždeň na autosalóne v Ženeve najostrejšie BMW X3 M a X4 M s novým šesťvalcovým motorom s výkonmi 480 a 510 koní.

1 BMW X3 M
BMW X3 M – ostrá verzia "ixtrojky". Do predaja príde spolu s X4 M koncom roka

Nové SUV X3 M a kupé CUV X4 M svojím výkonom nadväzujú na vysokovýkonné X5 M a X6 M. Modely X3 a X4 doteraz "emkové" verzie nemali. Obe nové ostré verzie X3 M a X4 M uvedie bavorská automobilka v Ženeve s novým trojlitrovým radovým šesťvalcovým dvakrát preplňovaným motorom s výkonom 480 koní, s balíkom Competition to bude 510 koní.

Divízia BMW M teraz po prvý raz rozširuje modelovú ponuku o stredne veľké modely Sports Activity Vehicle a Sports Activity Coupé. Modely BMW X3 M a BMW X4 M tak zadefinujú vo svojich triedach vzor dynamickej výnimočnosti, agility a precíznosti. V Ženeve predstavia bavoráci aj ich dvojičky s označením Competition. Modely BMW X3 M Competition a BMW X4 M Competition budú mať extra dávku výkonu a ich výnimočnosť sa prejaví aj na ich vzhľade.

Pod kapotou oboch technicky príbuzných noviniek je nový trojlitrový radový šesťvalec preplňovaný dvomi turbodúchadlami. Motor s kovaným kľukovým hriadeľom má priame vstrekovanie paliva pod tlakom 350 barov a stred hlavy valcov vyrobili kvôli zložitým tvarom a zníženiu hmotnosti pomocou 3D tlačiarne.

Spomínanými úpravami sa zvýšil výkon motora na 353 kW/480k a najvyšší krútiaci moment na 600 Nm v rozsahu otáčok od 2600 do 5600, pre verziu Competitiom sa výkon zvýšil na 375 kW/510 k a krútiaci moment od 2600 do 5960 otáčok.

Pre zvýšený výkon motora a vyššiu záťaž je upravený aj chladiaci systém. Motoru nechýba ani filter pevných častíc. Výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami má ukončenie dvomi zdvojenými koncovkami.

Prenos sily na kolesá je výhradne cez osemstupňový automat, v štandarde s radením aj páčkami pod volantom. Vodič môže využívať tri rôzne režimy radenia, od jemného po ostrý. V manuálnom režime si prevodovka sama nepreradí a vytočí motor na maximálnych 6000 otáčok. Štandardom je pohon všetkých kolies, pričom pohon predných kolies sa pripojuje až keď zadné kolesá začnú strácať priľnavosť.

Oba nové modely X3 M a X4 M, tiež verzie Competition, majú vystužený podvozok a štandardom sú adaptívne tlmiče pruženia.

Oba nové modely prídu do predaja v závere tohto roku.

1 BMW X3 M 2 BMW X3 a BMW X4 3 BMW X3 M 4 BMW X3 M 5 BMW X3 M 6 BMW X3 M 7 BMW X3 M 8 BMW X3 M 9 BMW X3 M
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).