BMW X3 xDrive18d - nový základ

Štvrtok, 16 apríl 2009

Výrobca prémiových automobilov s pohonom všetkých kolies uviedol novú základnú verziu BMW X3. Pod kapotou mu pracuje dvojlitrový turbodiesel s výkonom 143 koní. Nový nie je len motor, ale aj označenie modelu, ktorým bude bavorská automobilka označovať jednotlivé verzie. Po prvý raz sa označenie xDrive objavilo pri modeli X6.

BMW X3 xDrive18d

BMW X3 xDrive18d poháňa dvojlitrový štvorvalcový naftový motor s výkonom 143 koní, ktorý dosahuje najvyšší krútiaci moment 350 Nm pri 1750 otáčkach. Novinka spotrebuje priemerne 6,2 litra nafty na sto kilometrov. Priemerné emisie CO2 sú len 165 g/km. BMW X3 xDrive18d je tak najefektívnejším automobilom s pohonom všetkých štyroch kolies vo svojom segmente.

Model s novým motorom je úspornejší a ekologickejší ako predošlá základná verzia BMW X3 xDrive20d/177 k. Predošlý základný model spotreboval priemerne 6,5 l/100 km a emisie CO2 boli 172 gramov na kilometer. Rovnako ako jeho "väčší brat" aj nové BMW X3 xDrive18d spĺňa emisnú normu EU5. Zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 10,3 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť je 195 km/h. Ako všetky varianty BMW X3 bude mať aj BMW X3 xDrive18d v štandardnej výbave inteligentný pohon všetkých kolies xDrive. Permanentný pohon všetkých kolies má elektronicky riadenú distribúciu krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou pre zabezpečenie maximálnej trakcie aj na nespevnených povrchoch.

Uvedením nového BMW X3 xDrive18d rozširuje sa počet ponúkaných motorov na sedem. Na výber sú tri benzínové v rozsahu výkonov od 150 koní do 272 koní a zo štyri naftové. Dva predošlé turbodieselové dvolitrové štvorvalce dopĺňajú radové šesťvalcové – trojlitrový xDrive 3,0d s výkonom 218 koní a najsilnejší xDrive35d, ktorý má výkon 286 koní.

BMW X3 xDrive18d

BMW X3 bol prvým a dlhý čas jediným automobilom v segmente Sports Activity Vehicle. O jeho popularite svedčí aj predaj vyše 500 000 exemplárov. Jeho jazdné vlastnosti na ceste, trakciu na nespevnenom povrchu a vysokú mieru efektivity mu môže závidieť väčšina konkurentov.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.