BMW X4: Je tu druhá generácia

Utorok, 20 február 2018

Ubehli len štyri roky od uvedenia modelu X4 a už sa pripravuje na odchod . Mníchovská automobilka totiž práve sprístupnila nástupcu, nové BMW X4 druhej generácie, ktoré ho po premiére na autosalóne v Ženeve začiatkom marca nahradí.

1 BMW X4
BMW X4 druhej generácie bude mať svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve

Po nedávnom uvedení rovnako športovo ladeného modelu X3 má BMW nachystané druhé o niečo väčšie SUV, model X4. Zatiaľ čo BMW X3 je klasickým SUV, nové X4 je skôr športovým kupé, ale rovnako s vlastnosťami klasického SUV. Potom ako sa prvá generácia X4 vynikajúco zhostila úlohy priekopníka medzi Sports Activity Coupé v prémiovom segmente strednej triedy, nový model BMW X4 nadväzuje na jeho úspešný príbeh.

Už koncept BMW X4 spojil typické prvky rodiny BMW X so športovou eleganciou karosérie typu kupé. Od uvedenia prvej generácie modelu X4 v roku 2014 sa ho vo svete predalo viac ako 200 tisíc kusov, čo svedčí o tom, že X4 zákazníci prijali s nadšením.

Nové "športovo-aktívne kupé" si naďalej zachováva koncepciu predchodcu. Predok prešiel len malými zmenami, vzadu má nový model X4 nové koncové svetlá. Pridáva však k svojej výnimočnosti aj výraznejšiu dynamiku. Dizajn exteriéru má športový charakter, interiér prémiový nádych. Nechýbajú najnovšie asistenčné systémy pre vodiča (adaptívny tempomat s funkciou stop/start, rozpoznávanie dopravných značiek, varovanie pred vozidlami v mŕtvych uhloch, parkovací asistent a iné) a technológie na prepojenie s okolitým svetom. Dynamické vlastnosti nového X4 umocnia dva modely s označením M Performance –M40i (260 kW/354 k) a M40d (240 kW/326 k).

Oproti predchádzajúcej generácii je nové X4 o málo väčšie. Na dĺžku meria 4752 mm (väčšie o 81 mm), rázvor je väčší o 54 mm a má 2864 mm a široký je 1918 mm (+ 37 mm). Dynamickejšie proporcie X4 umocňuje zníženie celkovej výšky o 3 mm na 1621 milimetrov. Svetlá výška 204 mm nezaprie vhodnosť na jazdu mimo spevnenú cesty. Poteší aj brodivosť 500 mm. Jazdné vlastnosti vylepší dokonalé vyváženie vozidla 50 : 50 medzi prednou a zadnou nápravou.

Interiér nového BMW X4 sa vyznačuje hodnotnou eleganciou. Ovládacie prvky majú jasnú štruktúru. Pre modely BMW X typické mierne zvýšená pozícia sedenia znamená aj pre posádku X4 optimálny prehľad nad dianím na ceste. Typická je aj na vodiča orientovaný kokpit, čo podčiarkuje športový zážitok z jazdy. Nové športové sedadlá s výraznými bočnicami zvyšujú bočnú oporu pri dynamickej jazde. Významné sú aj opierky na kolená na bokoch stredovej konzoly.

Na začiatku predaja sa počíta s piatimi pohonnými jednotkami, ktoré sa budú kombinovať s osemstupňovými automatickými prevodovkami Steptronic. Z benzínových to budú dva dvojlitrové štvorvalce – xDrive20i (136 kW/184 k) a xDrive30i (185 kW/252 k). Využívajú technológiu BMW TwinPower Turbo, ktorá prispieva k športovému výkonu a nízkym hodnotách spotreby a emisií. Naftu zatupujú dva štvorvalce xDrive20d (140 kW/190 k) a xDrive25d (170 kW/231 k). Piatou jednotkou je trojlitrový radový šesťvalec M40d (240 kW/326 k).

Ponuku doplnia na jeseň tohto roku dva modely BMW M Performance so šesťvalcovými motormi - s benzínovým M40i (260 kW/354 k) a naftovým M40d (240 kW/326 k). Svoj výkon prenášajú cez 8stupňovú automatickú prevodovku Steptronic na zadné kolesá, pri pohone všetkých kolies cez inteligentný pohon BMW xDrive.

1 BMW X4 2 BMW X4 3 BMW X4 4 BMW X4 5 BMW X4 6 BMW X4 7 BMW X4 8 BMW X4 9 BMW X4
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.