BMW X4: Športovejšie X3, alebo ďalšie kupé

Sobota, 08 marec 2014

Bavorská automobilka zopakovala to, čo jej už raz náramne vyšlo, keď k veľkému BMW X5 pridala možno menej praktický model X6. Ak to bol pokus, tak sa to bavorákom vydarilo nad očakávanie. Možno práve podľa tohto návodu prichádza teraz nemecká automobilka s podobným modelom, ale menším, avšak s rovnakým zameraním ako to bolo s X6. Reč je o novom vzhľadovo atraktívnom "kupé" X4, ktoré by sme mohli považovať za verziu X3.

BMW X4
BMW X4 je rozšírením portfólia bavorskej automobilky o "športovejší" model X3

BMW X4 mohli vidieť už návštevníci autosalónu v Šanghaji v závere minulého roka. Tam mal premiéru v podobe konceptu, aj keď terajší produkčný model je takmer zhodný s tým v Číne vystavovaným. Nové X4 spojuje vlastnosti áut BMW radu X so športovou eleganciou klasických kupé. Vznikol tak unikátny model segmentu stredne veľkých vozidiel Sports Activity Coupé.

Dynamický výraz nového BMW X4 podčiarkujú najmodernejšie motory, pohon všetkých kolies xDrive, ale aj komfort ako je exkluzívna štandardná výbava, variabilné športové riadenie, systém Performance Control, športový kožou čalúnený volant a radiace páčkami pod volantom.

BMW X4 má technický základ v BMW X3, má však športovejší charakter a má lepšie dynamické schopnosti a už na pohľad je X4 viac dravý. Týka sa to prednej partie s veľkými otvory pre vstup nasávaného vzduchu, dynamicky pôsobí aj pri pohľade z boku, najmä podľa plynulo sa zvažujúcej strechy i originálne tvarovaných bokov karosérie. Zadnej časti dominujú koncové svetlá v tvare písmena L a štylizovaný difúzor v spodnej časti nárazníka. K športovejšiemu vzhľadu a dynamike prispievajú tiež rozšírené zadné blatníky.

Vodič a "predný" spolujazdec sedia v novom X4 nižšie o 20 mm ako v X3, čo je podmienené najmä charakterom vozidiel typu kupé. Nový X4 je pre piatich cestujúcich. Jeho praktickosť podčiarkuje fakt, že jeho batožinový priestor možno podľa potreby zväčšiť po sklopení operadiel zadných sedadiel delených v pomere 40:20:40.

V ponuke bude mať nový X4 šesť pohonných jednotiek – tri naftové a tri benzínové s výkonmi od 184 do 313 koní, vrátane nového vznetového štvorvalca 2,0 litra novej generácie s výkonom 190 koní. Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 6 a disponujú pokrokovými technológiami BMW TwinPower Turbo.

Novému modelu nechýbajú funkcie ako Auto Start/Stop, rekuperácia kinetickej energie, parametricky riadené príslušenstvo motora, alebo v spojení s osemstupňovou športovou samočinnou prevodovkou aj funkcia jazdy zotrvačnosťou.

Nové BMW X4 využíva pre spojenie s okolitým svetom ucelenú ponuku asistenčných systémov, ale tiež pokrokové funkcie a služby z programu BMW ConnectedDrive. Model X4 môže tiež využívať aplikácie smartfónov.

BMW X4 BMW X4 BMW X4
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.