BMW X4: Športovejšie X3, alebo ďalšie kupé

Sobota, 08 marec 2014

Bavorská automobilka zopakovala to, čo jej už raz náramne vyšlo, keď k veľkému BMW X5 pridala možno menej praktický model X6. Ak to bol pokus, tak sa to bavorákom vydarilo nad očakávanie. Možno práve podľa tohto návodu prichádza teraz nemecká automobilka s podobným modelom, ale menším, avšak s rovnakým zameraním ako to bolo s X6. Reč je o novom vzhľadovo atraktívnom "kupé" X4, ktoré by sme mohli považovať za verziu X3.

BMW X4
BMW X4 je rozšírením portfólia bavorskej automobilky o "športovejší" model X3

BMW X4 mohli vidieť už návštevníci autosalónu v Šanghaji v závere minulého roka. Tam mal premiéru v podobe konceptu, aj keď terajší produkčný model je takmer zhodný s tým v Číne vystavovaným. Nové X4 spojuje vlastnosti áut BMW radu X so športovou eleganciou klasických kupé. Vznikol tak unikátny model segmentu stredne veľkých vozidiel Sports Activity Coupé.

Dynamický výraz nového BMW X4 podčiarkujú najmodernejšie motory, pohon všetkých kolies xDrive, ale aj komfort ako je exkluzívna štandardná výbava, variabilné športové riadenie, systém Performance Control, športový kožou čalúnený volant a radiace páčkami pod volantom.

BMW X4 má technický základ v BMW X3, má však športovejší charakter a má lepšie dynamické schopnosti a už na pohľad je X4 viac dravý. Týka sa to prednej partie s veľkými otvory pre vstup nasávaného vzduchu, dynamicky pôsobí aj pri pohľade z boku, najmä podľa plynulo sa zvažujúcej strechy i originálne tvarovaných bokov karosérie. Zadnej časti dominujú koncové svetlá v tvare písmena L a štylizovaný difúzor v spodnej časti nárazníka. K športovejšiemu vzhľadu a dynamike prispievajú tiež rozšírené zadné blatníky.

Vodič a "predný" spolujazdec sedia v novom X4 nižšie o 20 mm ako v X3, čo je podmienené najmä charakterom vozidiel typu kupé. Nový X4 je pre piatich cestujúcich. Jeho praktickosť podčiarkuje fakt, že jeho batožinový priestor možno podľa potreby zväčšiť po sklopení operadiel zadných sedadiel delených v pomere 40:20:40.

V ponuke bude mať nový X4 šesť pohonných jednotiek – tri naftové a tri benzínové s výkonmi od 184 do 313 koní, vrátane nového vznetového štvorvalca 2,0 litra novej generácie s výkonom 190 koní. Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 6 a disponujú pokrokovými technológiami BMW TwinPower Turbo.

Novému modelu nechýbajú funkcie ako Auto Start/Stop, rekuperácia kinetickej energie, parametricky riadené príslušenstvo motora, alebo v spojení s osemstupňovou športovou samočinnou prevodovkou aj funkcia jazdy zotrvačnosťou.

Nové BMW X4 využíva pre spojenie s okolitým svetom ucelenú ponuku asistenčných systémov, ale tiež pokrokové funkcie a služby z programu BMW ConnectedDrive. Model X4 môže tiež využívať aplikácie smartfónov.

BMW X4 BMW X4 BMW X4
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.