BMW X7: Čaká sa na najluxusnejšie SUV

Piatok, 12 január 2018

Po premiére konceptu X7 iPerformance na tohtoročnom jesennom autosalóne vo Frankfurte spúšťa teraz, približne po troch mesiacoch, mníchovská automobilka predsériovú výrobu modelu X7. Prvé predsériové modely BMW X7 už schádzajú z výrobnej linky v americkom závode v meste Spartanburg.

1 BMW X7
Kamuflážou maskované BMW X7 má byť uvedené do predaja koncom roku 2018

Závod BMW v americkom Spartanburg sa teraz pripravuje na sériovú výrobu modelového radu X7. Najluxusnejšie a najväčšie BMW segmentu SUV (SAV) sa predstaví koncom roka 2018. Ešte predtým ako dostane definitívnu sériovú podobu absolvuje sériu testov v obzvlášť extrémnych podmienkach, napríklad v púšti v Údolí smrti či na zasnežených a zľadovatených cestách Škandinávie.

Predsériové modely X7 sú už v továrni vybavené kamuflážou. Nápadné pásikové vzory sú navrhnuté tak, aby sa finálny vzhľad nového SAV podarilo čo najdlhšie udržať v tajnosti.

Koncept X7 bol navrhnutý pre šesť cestujúcich. Cestujúci v prostrednom rade sedadiel majú pred sebou rozmerné obrazovky infotaimentu. Posádka sa môže kochať výhľadom cez priestrannú panoramatickú strechu. Vzhľadom na malé podstavce sedadiel je v aute dostatok miesta pre nohy. Do úvahy prichádza aj model so štyrmi samostatným sedadlami.

Koncept pôvodne označený ako iPerformance znamená, že ide o plug-in hybridný model. Správa BMW však teraz pohon bližšie nešpecifikuje. Ale vzhľadom k tomu, že koncept zdieľa základ sedmičkového radu, mohlo by ísť o spojenie dvojlitrového preplňovaného štvorvalca (190 kW/258 k) a elektromotora (83 kW/113 k) s kombinovaným výkonom 240 kW/326 k. V sériovom X7 by však nemali chýbať benzínové či naftové šesťvalce z BMW radu 7, alebo osemvalec 50i, prípadne dvanásťvalec 60i.

2 BMW X7

Závod BMW v Spartanburgu zamestnáva v súčasnosti viac ako 9000 pracovníkov. Do roku 2021 vzrastie ich počet o tisíc. Denne teraz opustí brány závodu 1400 vozidiel modelových radov X3, X4, X5 a X6. Onedlho pribudne k nim piaty modelový rad X7.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.