BMW X7: Čaká sa na najluxusnejšie SUV

Piatok, 12 január 2018

Po premiére konceptu X7 iPerformance na tohtoročnom jesennom autosalóne vo Frankfurte spúšťa teraz, približne po troch mesiacoch, mníchovská automobilka predsériovú výrobu modelu X7. Prvé predsériové modely BMW X7 už schádzajú z výrobnej linky v americkom závode v meste Spartanburg.

1 BMW X7
Kamuflážou maskované BMW X7 má byť uvedené do predaja koncom roku 2018

Závod BMW v americkom Spartanburg sa teraz pripravuje na sériovú výrobu modelového radu X7. Najluxusnejšie a najväčšie BMW segmentu SUV (SAV) sa predstaví koncom roka 2018. Ešte predtým ako dostane definitívnu sériovú podobu absolvuje sériu testov v obzvlášť extrémnych podmienkach, napríklad v púšti v Údolí smrti či na zasnežených a zľadovatených cestách Škandinávie.

Predsériové modely X7 sú už v továrni vybavené kamuflážou. Nápadné pásikové vzory sú navrhnuté tak, aby sa finálny vzhľad nového SAV podarilo čo najdlhšie udržať v tajnosti.

Koncept X7 bol navrhnutý pre šesť cestujúcich. Cestujúci v prostrednom rade sedadiel majú pred sebou rozmerné obrazovky infotaimentu. Posádka sa môže kochať výhľadom cez priestrannú panoramatickú strechu. Vzhľadom na malé podstavce sedadiel je v aute dostatok miesta pre nohy. Do úvahy prichádza aj model so štyrmi samostatným sedadlami.

Koncept pôvodne označený ako iPerformance znamená, že ide o plug-in hybridný model. Správa BMW však teraz pohon bližšie nešpecifikuje. Ale vzhľadom k tomu, že koncept zdieľa základ sedmičkového radu, mohlo by ísť o spojenie dvojlitrového preplňovaného štvorvalca (190 kW/258 k) a elektromotora (83 kW/113 k) s kombinovaným výkonom 240 kW/326 k. V sériovom X7 by však nemali chýbať benzínové či naftové šesťvalce z BMW radu 7, alebo osemvalec 50i, prípadne dvanásťvalec 60i.

2 BMW X7

Závod BMW v Spartanburgu zamestnáva v súčasnosti viac ako 9000 pracovníkov. Do roku 2021 vzrastie ich počet o tisíc. Denne teraz opustí brány závodu 1400 vozidiel modelových radov X3, X4, X5 a X6. Onedlho pribudne k nim piaty modelový rad X7.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Honda Type R
Rekord na francúzskom pretekárskom okruhu Magny-Cours pre automobily s pohonom predných kolies patrí odteraz Honde Civic Type R. Honda tu dosiahla čas 2 minúty, 1 sekundu a 51 stotín sekundy. Za jej volantom sedel Esteban Guerrieri, jazdec seriálu WTCR. Rekord dosiahol na sériovom modeli s bežnými cestnými pneumatikami. Rekord je súčasťou akcie Type R Challenge 2018, ktorej cieľom je prekonať rekordy na 5 legendárnych európskych okruhoch. Okruh Magny-Cours je dlhý 4,4 km trať, tvoria ho pomalé ostré zákruty s rýchlymi šikanami a dlhými rovinkami. Za rekord vďačí Honda motoru 2,0 VTEC Turbo, výkonu 320 koní a krútiacemu momentu 400 Nm.Honda Civic Type R a argentínsky jazdec Esteban Guerrieri po rekordnej jazde
Podpis zmluvy
Ďalší krok k realizácii pripravovaného skúšobného centra BMW budovaného na Sokolovsku v Českej republike sa uskutočnil 15. júla. Deklaráciu o spolupráci medzi vládou ČR a skupinou BMW o príprave výstavby nového skúšobného centra podpísali v Prahe minister priemyslu a obchodu Tomáš Hüner a Herbert Grebenc zo spoločnosti BMW. Cieľom projektu je postaviť jedno z hlavných skúšobných a vývojových centier spoločnosti BMW, ktoré sa bude okrem iného špecializovať na vývoj systémov budúcich autonómnych vozidiel. Skúšobné centrum bude na ploche približne 500 hektárov.
Richard Sikyna
Za netradične slnečného počasia sa v Anglicku na trati v Matterley Basin neďaleko Winchestru konali počas víkendu deviate preteky seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. Slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v triede MX2 na motocykli KTM 250 SX-F jazdiaci za český partnerský tím JD KTM Gunnex Racing Team znovu nadviazal na predchádzajúce výkony a stúpajúcu výkonnosť. Po 23. mieste v kvalifikačných pretekoch v nedeľu v hlavných pretekoch opäť bodoval. Úspešný bol v oboch jazdách - v prvej si vybojoval za 19. priečku 2 body a v druhej za 20. miesto 1 bod. So ziskom troch bodov tak dosiahol svoj doteraz najlepší výsledok na majstrovstvách sveta MXGP.