BMW X7: Čaká sa na najluxusnejšie SUV

Piatok, 12 január 2018

Po premiére konceptu X7 iPerformance na tohtoročnom jesennom autosalóne vo Frankfurte spúšťa teraz, približne po troch mesiacoch, mníchovská automobilka predsériovú výrobu modelu X7. Prvé predsériové modely BMW X7 už schádzajú z výrobnej linky v americkom závode v meste Spartanburg.

1 BMW X7
Kamuflážou maskované BMW X7 má byť uvedené do predaja koncom roku 2018

Závod BMW v americkom Spartanburg sa teraz pripravuje na sériovú výrobu modelového radu X7. Najluxusnejšie a najväčšie BMW segmentu SUV (SAV) sa predstaví koncom roka 2018. Ešte predtým ako dostane definitívnu sériovú podobu absolvuje sériu testov v obzvlášť extrémnych podmienkach, napríklad v púšti v Údolí smrti či na zasnežených a zľadovatených cestách Škandinávie.

Predsériové modely X7 sú už v továrni vybavené kamuflážou. Nápadné pásikové vzory sú navrhnuté tak, aby sa finálny vzhľad nového SAV podarilo čo najdlhšie udržať v tajnosti.

Koncept X7 bol navrhnutý pre šesť cestujúcich. Cestujúci v prostrednom rade sedadiel majú pred sebou rozmerné obrazovky infotaimentu. Posádka sa môže kochať výhľadom cez priestrannú panoramatickú strechu. Vzhľadom na malé podstavce sedadiel je v aute dostatok miesta pre nohy. Do úvahy prichádza aj model so štyrmi samostatným sedadlami.

Koncept pôvodne označený ako iPerformance znamená, že ide o plug-in hybridný model. Správa BMW však teraz pohon bližšie nešpecifikuje. Ale vzhľadom k tomu, že koncept zdieľa základ sedmičkového radu, mohlo by ísť o spojenie dvojlitrového preplňovaného štvorvalca (190 kW/258 k) a elektromotora (83 kW/113 k) s kombinovaným výkonom 240 kW/326 k. V sériovom X7 by však nemali chýbať benzínové či naftové šesťvalce z BMW radu 7, alebo osemvalec 50i, prípadne dvanásťvalec 60i.

2 BMW X7

Závod BMW v Spartanburgu zamestnáva v súčasnosti viac ako 9000 pracovníkov. Do roku 2021 vzrastie ich počet o tisíc. Denne teraz opustí brány závodu 1400 vozidiel modelových radov X3, X4, X5 a X6. Onedlho pribudne k nim piaty modelový rad X7.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.