BMW X7 realitou - oficiálne

Štvrtok, 25 október 2018

Po siluete nového modelu X7 zverejnenej len prednedávnom, pár dní nato predstavuje BMW tento model oficiálne. Nechýba mu robustnosť, impozantný vzhľad, ani obrovité ľadvinky, čo má byť nový trend budúcich modelov BMW.

1 BMW X7

Očakávané najväčšie a najluxusnejšie sedemmiestne SUV (podľa BMW SAV – Sports Activity Vehicle) bavorskej značky je tu. Jeho veľkosť dokomentuje dĺžka 5151 mm, šírka 2000 mm a výška 1805 mm pri rázvore náprav 3105 mm. Podobne ako menší súrodenci značky aj X7 sa bude vyrábať v americkom závode Spartanburg.

Nový model BMW X7 spája výrazný vzhľad, exkluzivitu a vnútorný priestor spolu so všestrannosťou a agilnými jazdnými vlastnosťami, ktoré zákazníci bavorskej značky očakávajú od auta tejto kategórie.

Najnovší a zároveň najväčší model automobilky s označením X využíva výnimočné technológie pohonu a podvozkov. K nim pridáva veľkorysý priestor v každom z troch radov sedadiel, luxusnú atmosféru a pokročilé prvky výbavy, čo umocňuje pôžitok z jazdy a veľkosti vnútorného priestoru.

Pri pohľade spredu zaujmú nové veľké ľadvinky, na ktoré sú napojené úzke a do šírky zasahujúce diódové svetlomety, ktoré môžu byť aj laserové. Z bočného pohľadu zasa dĺžka auta a veľké presklenie, ale najmä dlhšie zadné bočné dvere na uľahčenie nastupovania a vystupovanie z auta. Nechýba štandardné panoramatické okno ovládané elektricky. Obrovitosť nového X7 podtrhávajú aj veľké kolesá, ktoré môžu byť až 22palcové. Vzadu upúta chrómovaná lišta, ktorá prepája koncové svetlá.

Pri porovnávaní X7 s konkurenčnými modelmi rovnakej kategórie, väčší na dĺžku je len Rolls-Royce Cullinan, ktorý meria 5341 mm. Menšie od BMW X7 sú napríklad Bentley Bentayga o 11 mm a Mercedes-Benz GLS o 21 mm. Dlhší rázvor náprav má jedine Rolls-Royce Cullinan, a to o 190 mm.

BMW pre novinku X7 počíta s tromi trojlitrovými šesťvalcovými motormi a štandardne s osemstupňovou samočinnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Pre Európu ráta s benzínovým zastúpením vo verzii xDrive40i (250 kW/340k). Vznetové motory budú mať verzie xDrive30d (195 kW/265k) a štyrikrát preplňovaný M50d (294 kW/400k). Pre ostatný svet sa bude ponúkať aj zážihový osemvalcový motor s objemom 4,4 litra a výkonom 340 kW/462k.

Bohatá výbava nového luxusného BMW X7 je samozrejmosťou, takže chýbať nebude napríklad vzduchové odpruženie podvozku a všetky dostupné systémy komfortu a bezpečnostné systémy. Rovnako ani parkovací asistent, inteligentný osobný asistent a hlasové ovládanie.

Nové BMW X7 príde do predaja v marci budúceho roku.

1 BMW X7 2 BMW X7 3 BMW X7 4 BMW X7 5 BMW X7 6 BMW X7 7 B MW X7 8 BMW X7 9 BMW X7 10 BMW X7 11 BMW X7 12 BMW X7
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).