BMW X7 realitou - oficiálne

Štvrtok, 25 október 2018

Po siluete nového modelu X7 zverejnenej len prednedávnom, pár dní nato predstavuje BMW tento model oficiálne. Nechýba mu robustnosť, impozantný vzhľad, ani obrovité ľadvinky, čo má byť nový trend budúcich modelov BMW.

1 BMW X7

Očakávané najväčšie a najluxusnejšie sedemmiestne SUV (podľa BMW SAV – Sports Activity Vehicle) bavorskej značky je tu. Jeho veľkosť dokomentuje dĺžka 5151 mm, šírka 2000 mm a výška 1805 mm pri rázvore náprav 3105 mm. Podobne ako menší súrodenci značky aj X7 sa bude vyrábať v americkom závode Spartanburg.

Nový model BMW X7 spája výrazný vzhľad, exkluzivitu a vnútorný priestor spolu so všestrannosťou a agilnými jazdnými vlastnosťami, ktoré zákazníci bavorskej značky očakávajú od auta tejto kategórie.

Najnovší a zároveň najväčší model automobilky s označením X využíva výnimočné technológie pohonu a podvozkov. K nim pridáva veľkorysý priestor v každom z troch radov sedadiel, luxusnú atmosféru a pokročilé prvky výbavy, čo umocňuje pôžitok z jazdy a veľkosti vnútorného priestoru.

Pri pohľade spredu zaujmú nové veľké ľadvinky, na ktoré sú napojené úzke a do šírky zasahujúce diódové svetlomety, ktoré môžu byť aj laserové. Z bočného pohľadu zasa dĺžka auta a veľké presklenie, ale najmä dlhšie zadné bočné dvere na uľahčenie nastupovania a vystupovanie z auta. Nechýba štandardné panoramatické okno ovládané elektricky. Obrovitosť nového X7 podtrhávajú aj veľké kolesá, ktoré môžu byť až 22palcové. Vzadu upúta chrómovaná lišta, ktorá prepája koncové svetlá.

Pri porovnávaní X7 s konkurenčnými modelmi rovnakej kategórie, väčší na dĺžku je len Rolls-Royce Cullinan, ktorý meria 5341 mm. Menšie od BMW X7 sú napríklad Bentley Bentayga o 11 mm a Mercedes-Benz GLS o 21 mm. Dlhší rázvor náprav má jedine Rolls-Royce Cullinan, a to o 190 mm.

BMW pre novinku X7 počíta s tromi trojlitrovými šesťvalcovými motormi a štandardne s osemstupňovou samočinnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Pre Európu ráta s benzínovým zastúpením vo verzii xDrive40i (250 kW/340k). Vznetové motory budú mať verzie xDrive30d (195 kW/265k) a štyrikrát preplňovaný M50d (294 kW/400k). Pre ostatný svet sa bude ponúkať aj zážihový osemvalcový motor s objemom 4,4 litra a výkonom 340 kW/462k.

Bohatá výbava nového luxusného BMW X7 je samozrejmosťou, takže chýbať nebude napríklad vzduchové odpruženie podvozku a všetky dostupné systémy komfortu a bezpečnostné systémy. Rovnako ani parkovací asistent, inteligentný osobný asistent a hlasové ovládanie.

Nové BMW X7 príde do predaja v marci budúceho roku.

1 BMW X7 2 BMW X7 3 BMW X7 4 BMW X7 5 BMW X7 6 BMW X7 7 B MW X7 8 BMW X7 9 BMW X7 10 BMW X7 11 BMW X7 12 BMW X7
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Glatz - Moebius
Stephan Moebius sa po Andrejovi Glatzovi stal novým generálnym riaditeľom Mercedes-Benz na Slovensku. Súčasný generálny riaditeľ Andrej Glatz (71) po úspešných 28 rokoch končí. Na jeho miesto nastupuje Stephan Moebius (58), bývalý generálny riaditeľ pre predaj osobných vozidiel Mercedes-Benz v Juhoafrickej republike. Vymenovaný za nového generálneho riaditeľa Mercedes-Benz Slovakia bol 1. januára 2019. Andrej Glatz bude pokračuje vo svojej profesionálnej dráhe v skupine Motor-Car.
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.