BMW Zagato: po Coupé aj Roadster

Streda, 29 august 2012

Necelé tri mesiace po premiére BMW Zagato Coupé predstavuje BMW a talianska karosárska spoločnosť ďalší nový produkt. BMW Zagato Roadster vznikol za šesť týždňov od prvých nákresov po jeho kompletné zhotovenie a je výsledkom majstrovskej ručnej práce, príkladom remeselnej a výrobnej zručnosti "bavorákov" a umenia talianskych karosárov.

BMW Zagato Roadster
BMW Zagato Roadster postavili od náčrtu po hotový automobil v čase šiestich týždňov

Nový BMW Zagato Roadster debutoval na kalifornskom Concours d'Elegance v Pebble Beach, kde sa každý rok stretávajú znalci zo sveta karosární, aby sa nechali oviať vánkom automobilovej exotiky. Sotva by sa asi našlo vhodnejšie miesto na premiéru nového roadstra od BMW a karosárne Zagato.

Rozhodnutie pre ďalšiu spoluprácu medzi BMW a talianskou karosárňou Zagato padlo krátko po premiére BMW Zagato Coupé a urýchlili ho pozitívne reakcie verejnosti. Adrian Hooydonk, viceprezident BMW pre dizajn a Andrea Zagato sa dohodli, že postavia aj roadster a hotový musí byť ešte pred začiatkom podujatia v Pebble Beach. Vďaka odbornosti a skúsenostiam oboch značiek s výrobou ultimatívnych automobilových unikátov sa to aj podarilo a nový roadster vznikol tak za extrémne krátkych šesť týždňov.

Nový roadster od BMW a karosárne Zagato pridáva ku koncepcii auta s otvorenou strechou a špičkovou dynamikou aj dávku talianskeho dizajnu, čo dáva automobilu jedinečnú originalitu.

"Nový roadster nevznikol iba ako elegantný kabriolet, ale aj ako mužný a extrémne dynamický športový automobil, ktorý evokuje silné jazdné zážitky," povedal Norihiko Harada, šéfdizajnér karosárne Zagato o dizajnovej filozofii nového BMW Zagato Roadster. Dodávame, že v aute bez strechy nad hlavou si posádka môže plnou mierou vychutnávať jazdu.

BMW Zagato Roadster
BMW Zagato Roadster má sivý lak a evokuje farbu tekutého kovu, Coupé je červené

Nízke obličky dvojitej mriežky chladiča s dizajnom s písmenami "z", dva páry kruhových predných svetlometov a celá predná časť BMW Zagato Roadster pôsobia rovnako expresívne ako predchádzajúce Coupé. Práve táto časť dodáva autu najsilnejšie štylistické prepojenie medzi oboma modelmi. Dlhá kapota motora a veľký rázvor "posúvajú" sedadlá vodiča a spolujazdca viac k zadným kolesám.

Podobne ako pri kupé ani u roadstra sa nevie, aký pohonný agregát bude pracovať pod jeho kapotou. Isté by malo byť, že poháňať bude zadné kolesá, čo je pre BMW typické.

BMW Zagato Roadster BMW Zagato Roadster BMW Zagato Roadster BMW Zagato Roadster BMW Zagato Roadster BMW Zagato Roadster BMW Zagato Roadster BMW Zagato Roadster BMW Zagato Roadster
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.