Briliance: čínsky útok

Sobota, 12 máj 2007

Prvú väčšiu ofenzívu podnikli čínske automobily teraz v Ženeve, kde automobilka Briliance predviedla svoje tri hlavné modely pre Európu. Takmer 4,9 metra dlhý sedan BS6 budú alternatívne poháňať dva benzínové motory s objemom 2,0 (90 kW/122 k) a 2,4 (95 kW/130 k), oba s pohonom kolies prednej nápravy a päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Model BS6 podstúpil pred uvedením do výroby náročné klimatické skúšky od mínus 45 po plus 40 stupňov Celzia, takže by mal byť dobre vyzbrojený aj pre európske trhy, kam tento i ďalšie modely bude čínska automobilka predávať.

Briliance Briliance Briliance

Menší model BS4 meria do dĺžky síce "len" 4,65 m, rázvor náprav však zostal 2,79 m ako má BS6. Výrobca ho radí do skupiny kompaktných sedanov a konkurentmi by mu mali byť napríklad Ford Focus, Audi A3 a iné. Pohon obstaráva atmosféricky plnený benzínový motor 1,8 l s výkonom 100 kW/136 k alebo preplňovaný s rovnakým objemom s výkonom 125 kW/170 k.

Briliance pamätal aj na športovo orientovanú skupinu zákazníkov, pre ktorých pripravila automobilka dvojdverové kupé BC3 navrhnuté Pininfarinom. Na jeho poháňanie využije výkonnejší motor z BS4, preplňovanú jednaosmičku s výkonom 125 kW/170 k, s ktorých zdolá stovku za 9,7 s a vyvinie najvyššiu rýchlosť 22 km/h.

Všetky vystavované modely sa v Ženeve tešili značnej pozornosti návštevníkov autosalónu.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.