Bude(možno) menší crossover Lexus ako je UX

Utorok, 12 november 2019

Niečo z kuchyne Lexusu, ktorý je luxusnou odnožou Toyoty, prezradil pre britský Autocar výkonný viceprezident spoločnosti Lexus Koji Sato.

1-lexus-ux
Lexus potajomky chystá pre svoj najmenší crossover UX menšieho súrodenca

Model UX, ktorý Lexus predstavil v minulom roku, je v súčasnosti najmenším crossoverom značky. To sa však môže zmeniť, pretože automobilka uvažuje ešte o menšom. Vyplynulo to zo slov viceprezidenta spoločnosti Lexus Kojiho Sato. Nový malý crossover by mohol byť nástupcom modelu CT.

Koji Sato nepotvrdzuje ani nepopiera, že japonská značka plánuje vyrobiť crossover menší ako je kompaktný UX. "Nemôžem jasne povedať, že sa uberáme týmto smerom. Uvažujeme však o všetkých možnostiach,” povedal Koji Sato pre britský Autocar.

Takéto vozidlo by bolo pozicionované nižšie ako UX a jeho základná cena by mohla byť nižšia. V súčasnosti najmenší crossover v ponuke Lexusu stojí na slovenskom trhu od 36 400 eur.

Menšie, ale nie lacnejšie

Zaradenie auta do ponuky značky a jeho veľkosť však nemusí znamenať, že nižšia cena by mala byť jednou zo základných vlastností nového modelu. "Menšie nie vždy znamená lacnejšie, trendy sa menia,” hovorí Koji Sato. Ak takéto auto naši konštruktéri vytvoria, jeho cenník pravdepodobne umožní širšie možnosti konfigurácií a bude mať veľký rozsah cien.

2-lexus-lc-koji-sato
Prezieravý viceprezident Lexusu Koji Sato o menšom crossoveri Lexus predsa len prezradil

"To, čo chcú kupujúci, je individualita,” zdôrazil viceprezident Lexusu. Ďalším crossoverom v ponuke značky môže byť nástupca hatchbacku CT. Podľa posledných správ sa má tento model dočkať ďalšej verzie približne o dva roky.

O budúcnosti športových modelov

Koji Sato hovoril aj o budúcnosti športových modelov Lexus. Potvrdil, že značka bude naďalej vyrábať výkonné autá so vzrušujúcim dizajnom. "Musíme uspokojovať potreby ľudí, ktorí majú radi šoférovanie.”

Pravdepodobne už budúci rok príde do predaja Lexus LC aj vo verzii kabriolet. Existuje veľa náznakov, že značka pracuje aj na ešte výkonnejšom modeli LC F. Okrem toho sa hovorí aj o výkonnom športovom SUV japonského výrobcu.

(janGold)
Foto: Lexus
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.