Bude(možno) menší crossover Lexus ako je UX

Utorok, 12 november 2019

Niečo z kuchyne Lexusu, ktorý je luxusnou odnožou Toyoty, prezradil pre britský Autocar výkonný viceprezident spoločnosti Lexus Koji Sato.

1-lexus-ux
Lexus potajomky chystá pre svoj najmenší crossover UX menšieho súrodenca

Model UX, ktorý Lexus predstavil v minulom roku, je v súčasnosti najmenším crossoverom značky. To sa však môže zmeniť, pretože automobilka uvažuje ešte o menšom. Vyplynulo to zo slov viceprezidenta spoločnosti Lexus Kojiho Sato. Nový malý crossover by mohol byť nástupcom modelu CT.

Koji Sato nepotvrdzuje ani nepopiera, že japonská značka plánuje vyrobiť crossover menší ako je kompaktný UX. "Nemôžem jasne povedať, že sa uberáme týmto smerom. Uvažujeme však o všetkých možnostiach,” povedal Koji Sato pre britský Autocar.

Takéto vozidlo by bolo pozicionované nižšie ako UX a jeho základná cena by mohla byť nižšia. V súčasnosti najmenší crossover v ponuke Lexusu stojí na slovenskom trhu od 36 400 eur.

Menšie, ale nie lacnejšie

Zaradenie auta do ponuky značky a jeho veľkosť však nemusí znamenať, že nižšia cena by mala byť jednou zo základných vlastností nového modelu. "Menšie nie vždy znamená lacnejšie, trendy sa menia,” hovorí Koji Sato. Ak takéto auto naši konštruktéri vytvoria, jeho cenník pravdepodobne umožní širšie možnosti konfigurácií a bude mať veľký rozsah cien.

2-lexus-lc-koji-sato
Prezieravý viceprezident Lexusu Koji Sato o menšom crossoveri Lexus predsa len prezradil

"To, čo chcú kupujúci, je individualita,” zdôrazil viceprezident Lexusu. Ďalším crossoverom v ponuke značky môže byť nástupca hatchbacku CT. Podľa posledných správ sa má tento model dočkať ďalšej verzie približne o dva roky.

O budúcnosti športových modelov

Koji Sato hovoril aj o budúcnosti športových modelov Lexus. Potvrdil, že značka bude naďalej vyrábať výkonné autá so vzrušujúcim dizajnom. "Musíme uspokojovať potreby ľudí, ktorí majú radi šoférovanie.”

Pravdepodobne už budúci rok príde do predaja Lexus LC aj vo verzii kabriolet. Existuje veľa náznakov, že značka pracuje aj na ešte výkonnejšom modeli LC F. Okrem toho sa hovorí aj o výkonnom športovom SUV japonského výrobcu.

(janGold)
Foto: Lexus
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.