C-Aircross - predstava Citroënu o budúcnosti SUV

Pondelok, 13 február 2017

Citroën predstavuje koncept nového kompaktného SUV, ktorý nadväzuje na podobne ponímaný automobil predstavený pred dvomi rokmi v Ženeve ako koncept s rovnakým menom, až na písmeno C, ktoré novému konceptu pribudlo.

Citroen C-Aircross Concept
Kompaktné SUV C-Aircross Concept sa predstaví v marci na autosalóne v Ženeve

Pomenovanie Aircross mal už Citroën vo svojom portfóliu sériových modelov, ibaže teraz je to s dodatkom C. Ten predchádzajúci C4 Aircross je v podstate technicky príbuzný s Mitsubishi ASX. Nový C-Aircross je však úplne iný, avšak aj teraz ide o automobil segmentu SUV, ibaže podľa francúzskych predstáv.

Štúdia C-Aircross Concept predstavuje pohľad značky na kompaktné SUV, pričom pôjde aj o novú etapu v aktuálnej produktovej stratégii. Značka spustí s vozidlom globálnu ofenzívu. Nový model, podľa Citroënu jedinečná osobnosť, preberá viaceré dizajnové prvky nového modelu Citroën C3.

Dizajnovo nový C-Aircross Concept prináša podľa Francúzov nový vietor do segmentu SUV, okrem iného aj výrazným a sebavedomým postojom. Jeho tvary sú správnym vyvážením medzi bezpečnosťou a plynulými líniami. Moderná silueta prinesie plastické tvary, ktoré kontrastujú s grafickými prvkami a farebnými detailmi.

Štúdia sa vyznačuje tiež robustnými vzľadom. Karoséria je vizuálne zdvihnutá najmä vďaka prvkom v spodnej časti. Jej tvorcovia zo Style Citroën sa usilovali vytvoriť plynulé línie s prvkami SUV, ale aj zachovať kompaktné rozmery – má dĺžku 4,15 metra, šírku 1,74 metra a výšku 1,63 metra. Vzhľad umocňujú aj výrazné perleťové 18-palcové kolesá, ktoré zvýrazňujú zvýšenú pozíciu sedenia a terénne ambície.

Pre lepší prístup do kabíny má Citroën C-Aircross dvere, ktoré sa otvárajú proti sebe. Kinematika ich otvárania podporuje komfort na palube a nadväzuje na predchádzajúce štúdie Aircross a CXperience. Interiér štúdie je funkčný, priestranný a pripravený poskytnúť cestujúcim pohodlné cestovanie.

C-Aircross Concept vytvára pocit komfortu aj vďaka štyrom pohodlným a ergonomicky tvarovaným sedadlám. Široké predné aj zadné sedadlá v tvare kresla sú čalúnené mäkkým poťahom z profilovanej alkantary. Kabína štúdie ponúka špičkové technológie Citroën Advanced Comfort® zamerané na zvýšenie pohodlia. Užitočné a intuitívne technologické novinky sú aj pre cestujúcich na zadných sedadlách.

Koncept C-Aircross využíva špičkovú technológiu Grip Control, s ktorou môže vyraziť aj mimo spevnených ciest. Dokonale upravuje jazdné vlastnosti k aktuálnym podmienkam. Vďaka tomu sa vozidlo sebavedomo pohybuje po meste a bez problémov dovedie pasažierov aj do cieľa ciest, ktorý sa nachádza v prírode.

O technike štúdie Citroën informuje veľmi málo. Pokiaľ ide o pohon, tak vozidlo má byť vybavené elektronickým systém Grip Control. Ponúkne päť jazdných režimov, ktoré si vodič môže navoliť otočným ovládačom na centrálnom paneli. Podľa toho by novinka mala mať len pohon predných kolies, čo by pre nový model nebola najlepšia správa. Viac sa dozvieme po premiére na autosalóne v Ženeve.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.