Cherokee SRT8: najvýkonnejší v histórii

Piatok, 29 apríl 2011

Z nuly na sto km/h zrýchli za menej ako päť sekúnd, štyristo metrov prejde za trinásť sekúnd. Jeho najvyššia dostupná rýchlosť je 250 km/h a brzdná dráha pri spomalení zo 100 km/h menej ako 35 metrov. To je nový Jeep Grand Cherokee SRT8.

Jeep Cherokee SRT8
Grand Cherokee SRT8, najvýkonnejší Jeep v histórii, zrýchli na 100 km/h pod 5 sekúnd

Poslednú novinku z dielne divízie SRT (Street Racing Technology) poháňa legendárny, nanovo upravený HEMI V8 s objemom 6,4 litra s odhadovaným maximálnym výkonom 471 koní a krútiacim momentom 630 Nm.

Grand Cherokee SRT8, modelový rok 2012, predstavuje najvýkonnejšie, technologicky najvyspelejšie a najšportovejšie vozidlo Jeep v histórii s množstvom noviniek a vylepšení. Štandardne dodávaná technológia úspory paliva a nová výfuková sústava s aktívnym riadením ventilov umožňujú motoru používať iba štyri valce v širokom pásme na zníženie spotreby paliva – odhadované 13percentné zlepšenie na diaľnici, a zároveň predĺženie dojazdu na približne 720 km na jednu nádrž paliva.

Najlepšie ovládateľné vozidlo Jeep v histórii, ktoré dokáže zvládnuť priečne preťaženie až 0,9 G, je vybavené novým zavesením kolies, adaptívnym pružením vyladeným v štýle SRT a novým systémom Jeep Selec-Track, ktorý koordinuje hneď niekoľko rôznych prvkov vozidla naraz (systém riadenia stability, adaptívne pruženie, radenie prevodovky, permanentný pohon 4x4 s variabilným presunom krútiaceho momentu medzi nápravy a jednotlivé kolesá, elektronicky riadený samosvorný diferenciál, ovládanie škrtiacej klapky a vypínanie valcov pre úsporu paliva) na automatické prispôsobenie dynamiky vozidla.

Jeep Cherokee SRT8
Jeep má množstvo noviniek, napríklad môže používať len štyri valce a šetriť tak palivo

O kontakt s vozovkou sa starajú 20palcové disky kolies z ľahkých zliatin obuté do pneumatík Pirelli PZero 295/45 R20, ktoré bezpečne zastavia dodávané športové brzdy Brembo.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.