Cherokee SRT8: najvýkonnejší v histórii

Piatok, 29 apríl 2011

Z nuly na sto km/h zrýchli za menej ako päť sekúnd, štyristo metrov prejde za trinásť sekúnd. Jeho najvyššia dostupná rýchlosť je 250 km/h a brzdná dráha pri spomalení zo 100 km/h menej ako 35 metrov. To je nový Jeep Grand Cherokee SRT8.

Jeep Cherokee SRT8
Grand Cherokee SRT8, najvýkonnejší Jeep v histórii, zrýchli na 100 km/h pod 5 sekúnd

Poslednú novinku z dielne divízie SRT (Street Racing Technology) poháňa legendárny, nanovo upravený HEMI V8 s objemom 6,4 litra s odhadovaným maximálnym výkonom 471 koní a krútiacim momentom 630 Nm.

Grand Cherokee SRT8, modelový rok 2012, predstavuje najvýkonnejšie, technologicky najvyspelejšie a najšportovejšie vozidlo Jeep v histórii s množstvom noviniek a vylepšení. Štandardne dodávaná technológia úspory paliva a nová výfuková sústava s aktívnym riadením ventilov umožňujú motoru používať iba štyri valce v širokom pásme na zníženie spotreby paliva – odhadované 13percentné zlepšenie na diaľnici, a zároveň predĺženie dojazdu na približne 720 km na jednu nádrž paliva.

Najlepšie ovládateľné vozidlo Jeep v histórii, ktoré dokáže zvládnuť priečne preťaženie až 0,9 G, je vybavené novým zavesením kolies, adaptívnym pružením vyladeným v štýle SRT a novým systémom Jeep Selec-Track, ktorý koordinuje hneď niekoľko rôznych prvkov vozidla naraz (systém riadenia stability, adaptívne pruženie, radenie prevodovky, permanentný pohon 4x4 s variabilným presunom krútiaceho momentu medzi nápravy a jednotlivé kolesá, elektronicky riadený samosvorný diferenciál, ovládanie škrtiacej klapky a vypínanie valcov pre úsporu paliva) na automatické prispôsobenie dynamiky vozidla.

Jeep Cherokee SRT8
Jeep má množstvo noviniek, napríklad môže používať len štyri valce a šetriť tak palivo

O kontakt s vozovkou sa starajú 20palcové disky kolies z ľahkých zliatin obuté do pneumatík Pirelli PZero 295/45 R20, ktoré bezpečne zastavia dodávané športové brzdy Brembo.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.