Chevrolet Aveo aj ako sedan

Piatok, 14 január 2011

Po päťdverovom hatchbacku Aveo, ktorý mal premiéru na jeseň minulého roku, predstavil teraz Chevrolet v Detroite aj štvordverový sedan. Na európske trhy sa nový sedan, rovnako aj hatchback, dostane uprostred leta tohto roku.

Chevrolet Aveo zboku
Štvordverový sedan Aveo predstavil Chevrolet na autosalóne v americkom Detroite

Sedan a päťdverový hatchback sa vzhľadovo výrazne odlišujú, technicky sú však zhodné. Päťdverová verzia má dvojpriestorový tvar s agresívnymi, strmými líniami, sedan má konzervatívnejší a dospelejší vzhľad.

Agresívne prvky sedanu, medzi ktoré patria výrazné blatníky a motocyklami inšpirované okrúhle svetlomety, sa snúbia s globálnymi prvkami dizajnu – dvojitou čelnou mriežkou a okrúhlymi zadnými svetlami – čím vznikol tvar okamžite identifikovateľný ako Chevrolet. Výrazný tvar kapoty tvorí charakteristická línia nad prednými svetlometmi, ktorá plynule prechádza do vysokej bočnej línie a nízkej línie strechy. Zrkadlá majú rovnaký vzhľad ako celé auto a zdanlivo sa strácajú v jeho profile.

Kabína modelu Sonic dopĺňa motocyklami inšpirovaný exteriér s detailne prepracovaným zoskupením prístrojov, kde dominuje veľký kruhový analógový otáčkomer a veľký digitálny displej rýchlomera.

Chevrolet Aveo interiér
Aveo má nápadito tvarovo i farebne riešený interiér a nechýba mu primeraný komfort

Štruktúra karosérie Avea je navrhnutá ako jedna z najtuhších v triede. Jej tuhosť umožnila ešte presnejšie doladiť jazdné vlastnosti a ovládateľnosť. Jedinečné riešenie prednej skupiny podvozka zabezpečuje jeho optimálnu tuhosť. Zadná náprava okrem toho znižuje aj prenos hluku a vibrácií do kabíny.

Sedan Aveo má nápadito tvarovo i farebne riešený interiér. Povrch palubnej dosky je v dvoch farebných variantoch (tmavo titanovom a tehlovom) a prechádza plynule do hornej časti dverí. Predné sedadlá sú už v štandarde výrazne tvarované a k dispozícii je aj ich vyhrievanie. Zadné sedadlá vytvoria po sklopení rovnú plochu pre väčšie náklady.

Výrazným prvkom interiéru je volič automatickej prevodovky v tvare "hlava kobry"; hlavica radiacej páky manuálnej prevodovky má chrómový povrch. Kruhové výstupy klimatizácie vystupujú z telesa palubnej dosky. V interiéri je veľa odkladacích priestorov, napríklad v stredovom tuneli a vo dverách.

Chevrolet Aveo spredu
K agresívnym prvkom sedanu patria výrazné blatníky a okrúhle hlavné svetlomety

Nový sedan využíva zavesenie predných kolies so vzperami McPherson a stabilizátorom; vzadu má Aveo vlečenú zadnú nápravu s torzným členom a plynovými tlmičmi. Rozchod vpredu a vzadu je identický (1509 mm) a dostatočne široký pre dobrú stabilitu a vynikajúcu vyváženosť. Štandardom je elektrický posilňovač riadenia.

Autor: J. Goldberger
Foto: Chevrolet
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.