Chevrolet Corvette: špeciálna edícia

Sobota, 09 apríl 2011

Americká automobilka Chevrolet si modelom 2012 Centennial Edition Corvette (edícia k stému výročiu) pripomína sto rokov pretekárskeho jazdenia, ktorého je priekopníkom. Jubilejný model sa vyznačuje elegantnou čiernou farbou, výnimočnými prvkami dizajnu a pre Corvette typickou technológiou športového automobilu.

Chevrolet Corvette
Corvette si špeciálnou edíciou pripomína sté výročie pretekárskej histórie Chevroletu

Edícia k stému výročiu obsahuje špeciálne znaky pripomínajúce pretekársku históriu značky Chevrolet. Grafické logo s ikonickou fotografiou Louisa Chevroleta na B stĺpikoch, stredových krytoch kolies a v strede volantu. Na opierkach hlavy je logo storočnice v reliéfnej podobe. Skalní priaznivci Corvetty si všimnú aj ďalší detail vyhradený len pre výročnú edíciu: znak s historickými skríženými vlajkami má drobnú úpravu, doplnenú číslicu "100".

Špeciálny model Corvette vyjadruje pretekársku tradíciu elegantným, moderným, až brutálnym výzorom. Je v exkluzívnej farbe Carbon Flash Metallic so saténovo čiernou grafikou a jedinečnými saténovo čiernymi kolesami s červenými brzdovými strmeňmi. Kolesá sú vyrobené z ľahkej hliníkovej zliatiny s tenkým červeným obvodovým pásikom ako na Z06. Kolesá sú špecifické pre jednotlivé modely Corvette – 18/19 palcové pre Coupe, Convertible (kabriolet) a Grand Sport a 19/20 palcové pre Z06 a ZR1.

Zaujímavosťou spájanou s jubilejným modelom bude dražba Corvette Z06 Centennial Edition 9. apríla v aukcii zberateľských automobilov Barrett-Jackson v West Palm Beach na Floride, z ktorej výťažok bude použitý v prospech Nadácia Austina Harchera pre pediatrickú onkológiu. Bude to 100. exemplár modelu 2012 Corvette z montážnej linky s identifikačným číslom vozidla končiacim "00100".

Chevrolet Corvette
Interiér jubilejnej Corvetty má prístrojový panel a dvere čalúnené z ebenovej kože s červeným stehom, tiež volant, sedadlá, konzolu, lakťové opierky a radiacu páku.

Farebnosť exteriéru sa prenáša aj do vnútra jubilejnej Corvetty. Prístrojová doska a dvere sú potiahnuté ebenovou kožou s červeným stehovaním, rovnako aj volant, sedadlá, konzola, lakťové opierky a radiaca páka. Prvky zo semišového mikrovlákna sú na sedadlách, volante, radiacej páke a lakťových opierkach

Pripomeňme, že Chevrolet Corvette je jediný americký skutočne hi-tech automobil, ktorý sa produkuje vo väčších sériách. Vyrábať ho začali v roku 1953. Zvláštnosťou bolo, že z výrobných pásov schádzal po ručnej montáži. V súčasnosti sa vyrába už piata generácia. Základnú verziu poháňa motor 6,2 V8/436 k. Verzia Z06 má pod kapotou pohonnú jednotku 7,0 V8/512 k, stovku zvládne za 3,6 sekundy a dosahuje rýchlosť až 320 km/h. Najdrsnejšie parametre má Corvette ZR1: motor 6,2 V8/647 k, z 0 na 100 km/h akceleruje za 3,6 sekundy a jazdí rýchlosťou až 330 km/h.

Výročná edícia jubilejnej Corvette bude k dispozícii vo všetkých vyrábaných verziách, ktoré si zákazníci objednajú s kódom ZLC. Cenu bude známa v lete pred začiatkom dodávok.

Autor: J. Goldberger
Foto: Chevrolet
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.