Chevrolet Corvette Stingray: V8 6,2/455k, 610 Nm

Utorok, 12 február 2013

Chevrolet predstavil siedmu generáciu Corvette, model, ktorý svoju históriu začal písať už v roku 1953. Druhá a tretia generácia niesla prívlastok Sting Ray a rovnaké označenie dal Chevrolet do vienka aj novému modelu. Nová Corvette C7 Stingray sa najprv predstavila vo verzii kupé, vzápätí však americká automobilka oznámila aj príchod verzie kabriolet.

Chevrolet Corvette Stingray
Chevrolet Corvette Stingray je siedmou generáciou Corvette, prvá vznikla v roku 1953

Nová Corvette C7 Stingray využíva celkom novú rámovú štruktúru a podvozok, nový motor a nové podporné technológie. Kompletne nový je aj dizajn exteriéru i interiéru. Dizajn je pokračovateľom toho, ktorý poznáme z Corvette C6, auto však pôsobí svalnatejšie a má agresívnejší vzhľad. Na exteriéri sú namiesto doterajších kruhových zadných svetiel nové hranaté. Iné sú aj koncovky výfuku, ktoré teraz pozostávajú z dvoch dvojíc umiestnených vedľa seba, čo môže byť dobrým identifikačným znakom novej Corvette. Interiér používa dielce z karbónu, hliníka a kože a nájdeme v ňom aj dvojité osempalcové konfigurovateľné displeje.

Pod kapotou budúcich modelov Corvette Stingray bude novovyvinutý vidlicový osemvalec s objemom 6,2 litra s priamym vstrekovaním benzínu, variabilným časovaním ventilov a deaktiváciou polovice valcov. Jeho výkon bude 335 kW/455 k a najvyšší krútiaci moment 610 Nm. Chváliť ho budúci majitelia budú nielen za vysoký výkon, ale aj za krútiaci moment už od nízkych otáčok. Chýbať nebude ani funkcia automatického pridávania medziplynu. Motor bude spolupracovať so sedemstupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením, alternatívne aj so 6stupňovým automatom.

Ľahké materiály vrátane kapoty a odnímateľného strešného panelu z uhlíkových vlákien, kompozitové nárazníky, dvere a zadné panely, podvozkové panely z uhlíkových nano-kompozitov a nový hliníkový rám posunuli hmotnosť viac dozadu, čím sa dosiahlo optimálne rozloženie hmotnosti 50/50.

Elegantný exteriér zdobia hlavné svetlomety, ktoré využívajúce vysokosvietivé diódy. V pretekoch preverená aerodynamika kladie aj pri vyšších rýchlostiach nízky odpor vzduchu, čo zlepšujúce stabilitu a jazdné vlastnosti.

Naživo sa v Európe nový Chevrolet Corvette Stingray predvedie už začiatkom marca na autosalóne v Ženeve. Predávať sa začne v priebehu tretieho štvrťroka 2013.

Chevrolet Corvette Stingray Chevrolet Corvette Stingray Chevrolet Corvette Stingray Chevrolet Corvette Stingray Chevrolet Corvette Stingray Chevrolet Corvette Stingray
Autor: J. Goldberger
Foto: Chevrolet
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.