Chevrolet Corvette Stingray: V8 6,2/455k, 610 Nm

Utorok, 12 február 2013

Chevrolet predstavil siedmu generáciu Corvette, model, ktorý svoju históriu začal písať už v roku 1953. Druhá a tretia generácia niesla prívlastok Sting Ray a rovnaké označenie dal Chevrolet do vienka aj novému modelu. Nová Corvette C7 Stingray sa najprv predstavila vo verzii kupé, vzápätí však americká automobilka oznámila aj príchod verzie kabriolet.

Chevrolet Corvette Stingray
Chevrolet Corvette Stingray je siedmou generáciou Corvette, prvá vznikla v roku 1953

Nová Corvette C7 Stingray využíva celkom novú rámovú štruktúru a podvozok, nový motor a nové podporné technológie. Kompletne nový je aj dizajn exteriéru i interiéru. Dizajn je pokračovateľom toho, ktorý poznáme z Corvette C6, auto však pôsobí svalnatejšie a má agresívnejší vzhľad. Na exteriéri sú namiesto doterajších kruhových zadných svetiel nové hranaté. Iné sú aj koncovky výfuku, ktoré teraz pozostávajú z dvoch dvojíc umiestnených vedľa seba, čo môže byť dobrým identifikačným znakom novej Corvette. Interiér používa dielce z karbónu, hliníka a kože a nájdeme v ňom aj dvojité osempalcové konfigurovateľné displeje.

Pod kapotou budúcich modelov Corvette Stingray bude novovyvinutý vidlicový osemvalec s objemom 6,2 litra s priamym vstrekovaním benzínu, variabilným časovaním ventilov a deaktiváciou polovice valcov. Jeho výkon bude 335 kW/455 k a najvyšší krútiaci moment 610 Nm. Chváliť ho budúci majitelia budú nielen za vysoký výkon, ale aj za krútiaci moment už od nízkych otáčok. Chýbať nebude ani funkcia automatického pridávania medziplynu. Motor bude spolupracovať so sedemstupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením, alternatívne aj so 6stupňovým automatom.

Ľahké materiály vrátane kapoty a odnímateľného strešného panelu z uhlíkových vlákien, kompozitové nárazníky, dvere a zadné panely, podvozkové panely z uhlíkových nano-kompozitov a nový hliníkový rám posunuli hmotnosť viac dozadu, čím sa dosiahlo optimálne rozloženie hmotnosti 50/50.

Elegantný exteriér zdobia hlavné svetlomety, ktoré využívajúce vysokosvietivé diódy. V pretekoch preverená aerodynamika kladie aj pri vyšších rýchlostiach nízky odpor vzduchu, čo zlepšujúce stabilitu a jazdné vlastnosti.

Naživo sa v Európe nový Chevrolet Corvette Stingray predvedie už začiatkom marca na autosalóne v Ženeve. Predávať sa začne v priebehu tretieho štvrťroka 2013.

Chevrolet Corvette Stingray Chevrolet Corvette Stingray Chevrolet Corvette Stingray Chevrolet Corvette Stingray Chevrolet Corvette Stingray Chevrolet Corvette Stingray
Autor: J. Goldberger
Foto: Chevrolet
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.