Chevrolet Cruze: po sedane aj hatchback

Utorok, 14 september 2010

Chevrolet predstaví v Paríži nový hatchback Cruze. Model nižšej strednej triedy bude jednou zo štyroch noviniek, ktoré americká automobilka vystaví v Paríži. Po štvordverovom sedane rozšíri tak hatchback Cruze modelový rad značky o päťdverovú verziu. Chevrolet Cruze sa postaví proti Golfu, Focusu, Astre či Cee'du.

Chevrolet Cruze spredu

Model Cruze, ktorý Chevrolet vystaví už o tri týždne na autosalóne v Paríži, nebude však definitívnou podobou sériového modelu, ale len tzv. show-carom, takže k menším zmenám, najmä na vzhľade, môžu do spustenia sériovej výroby ešte dôjsť. Oproti sedanu nový päťdverový Cruze bude mať viacero vylepšení. Dostane napríklad xenónové svetlomety, denné LED svietenie, nový dizajn kolies a iné.

Koncepcia hatchbacku zostala zachovaná z verzie sedan. Týka sa to aj dizajnu, najmä prednej časti, kde zmenený je len nárazník a spomínaná svetelná optika. A tak až po B-stĺpik je nový hatchback takmer identický so sedanom.

Viacero zmien je smerom dozadu, od zadných bočných dverí, kde čierny plastový diel opticky zmenšuje zadný C-stĺpik. Malý sklon skla piatych dverí, spojler v ich hornej časti a malá odtrhová hrana v priestore spodnej hrany zadného skla zvýrazňujú športový profil hatchbacku Cruze. Nové sú aj zadné koncové svetlá.

Nový Cruze má vďaka splývajúcej línii strechy v štýle kupé a krátkym previsom vpredu i vzadu dynamický "postoj". V jazde bude ťažiť z nového systému rámu BFI (body-frame integral system) integrovaného do karosérie. Prínosom systému BFI je vysoká stabilita a tuhosť karosérie.

Objem batožinového priestoru modelu Cruze hatchback sa blíži k 400 litrom a pre väčšiu variabilitu vnútorného priestoru bude zadné sedadlo delené v bežne zaužívanom pomere 60/40.

Novinka Cruze sa dostane do predaja v polovici budúceho roka.

Chevrolet Cruze spredu Chevrolet Cruze zozadu Chevrolet Cruze zboku
Autor: J. Goldberger
Foto: Chevrolet
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.