Chevrolet Cruze SW: kompletná rodina

Nedeľa, 12 február 2012

Kombi ako tretia verzia celosvetovo najpopulárnejšieho modelu Chevrolet pridáva k sedanu a hatchbacku teraz v modelovom rade Cruze aj verziu kombi a rodina tak bude kompletná. Cruze Station Wagom (SW) sa vo svetovej premiére predstaví začiatkom marca na autosalóne v Ženeve.

Chevrolet Cruze SW
Kombi Cruze Station Wagom skompletizuje najpopulárnejší modelový rad Chevroletu

Cruze sa Chevroletu ujal a je najdôležitejším modelom. Po sedane v roku 2009 a hatchbachu v roku 2011 je tretím do partie kombi. Cruze kombi prichádza s vylepšeným dizajnom, novými technológiami a novým benzínovým motorom prepĺňaným turbokompresorom a úsporným turbodieselom.

Nové kombi bude mať na dĺžku 4675 mm (oproti sedanu viac o 78 mm a oproti hatchbacku o 165 mm) a stáva sa tak spolu Opelom Astra ST vo svojom segmente najväčším kombi na trhu. Poskytne tiež veľkorysý batožinový priestor od 500 do 1500 litrov.

Nové a vylepšené motory budú k dispozícii v celom modelovom rade Cruze od leta 2012. K doterajším benzínovým motorom s objemom 1,6 a 1,8 litra pribudol nový turbokompresorom prepĺňaný benzínový motor 1,4 litra. Vylepšený turbodiesel s objemom 2,0 litra doplní nový úsporný turbodiesel s objemom 1,7 litra, ktorého výkon Chevrolet neuvádza. Benzínový motor 1,4 litra a obidva turbodiesely 1,7 a 2,0 litra majú štandardne systém štart/stop. Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 5.

Od leta 2012 sa začne do vyšších verzií modelu Cruze (aj do radu Aveo) zavádzať nový multimediálny systém značky Chevrolet pomenovaný MyLink. Systém prenáša obsah zo smartfónu na centrálny farebný dotykový monitor s uhlopriečkou 7 palcov (17,8 cm) s vysokým rozlíšením na stredovej konzole vozidla. Po pripojení smartfónu sa prostredníctvom dotykového monitoru dajú ovládať rozličné funkcie smartfónu ako fotogaléria, telefónny zoznam, záznam hudby či videa a špeciálne navigačné aplikácie.

Nové modely Cruze dostali inteligentný elektronický kľúč, ktorý umožňuje bezkľúčové odomykanie a zamykanie, ale aj spúšťanie a vypínanie motora.

Autor: J. Goldberger
Foto: Chevrolet
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.