Chevrolet : HHR a Aveo

Štvrtok, 26 jún 2008

Značka Chevrolet prichádza k nám s dvoma novými modelmi: HHR a päťdverovým Aveo. Prvý je retrodizajnom i spomienkou na štyridsiate roky minulého storočia, Aveo zasa najnovším a zároveň prvým európskym modelom.

Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR

Oba modely sú už v predaji u slovenských dílerov a Chevrolet tak pokračuje v útoku na slovenského zákazníka. Značke sa u nás darí a o modely americkej značky v kórejskom obale po bývalom Daewoo je značne veľký záujem. Podmieňuje to sčasti aj cenová politika Chevroletu, ale zároveň aj dôvera zákazníka k produktu. Ale aj niečo ďalšie, a tým je v niektorých prípadoch odlišnosť amerického dizajnu od konvenčného európskeho. Z najnovšej ponuky dvoch nových modelov Aveo a HHR sa to vzťahuje na ten druhý – HHR.

Chevrolet HHR

Chevrolet HHR je čisto americký automobil, ktorý prišiel na európsky trh. Vyrába sa na americkom kontinente, v Mexiku. Je to auto, ktoré sa odvoláva na model Chevrolet Sub Urban (predmestský) vyrábaný v štyridsiatych rokoch minulého storočia. Podobá sa naň, len je veľkosťou menší (pôvodný je približne dvakrát väčší), prispôsobený súčasným rozmerom automobilov. Pod kapotou má radový štvorvalcový vpredu naprieč uložený motor s objemom 2,4 litra. Jeho výkon 170 koní (125 kW) sa prostredníctvom štvorstupňového automatu alebo päťstupňovej manuálnej prevodovky prenáša na kolesá prednej nápravy.

Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR

HHR je automobil, od ktorého sa neočakáva predaj vo veľkom. Bude skôr imidžovým tovarom, ktorý spestrí ponuku a vynikne v showroomoch. Je pre tých, ktorí túžia jazdiť v inom než ostatní. Auto je aj veľmi praktické, napríklad tým, že jeho "kufor" s dvojitým dnom (nastaviteľné v dvoch výškach) má v základe až 610 litrový objem, navyše sklopné zadné sedadlá. Proti iným autám HHR inak vyzerá a je praktickejšie ako vyzerá. Má tiež priestranný a dobre vyzerajúci interiér s koženými sedadlami, koženým volantom a hlavicou radiacej páky, automatickú klimatizáciu, audiosústavu, palubný počítač, tempomat, elektrické ovládanie okien a vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, a mnoho iného.

Chevrolet HHR Chevrolet Aveo

Cena vo výbave LT je 798 700 korún a okrem spomínaného má ešte protiblokovací systém ABS, predné, bočné a okenné airbagy, elektronický stabilizačný systém ESP, protipreklzový systém TCS a ochranný systém proti ukradnutiu. Vzhľad skrášľujú 17 palcové disky z ľahkých zliatin, chrómované kľučky vonkajších dverí a tónované sklá zadných dverí a dverí batožinového priestoru. Za príplatok zákazník môže mať navyše automatickú prevodovku (65 000 Sk), elektricky ovládané strešné okno (23 000 Sk) a metalický lak (13 500 Sk).

Chevrolet Aveo

Aveo je, ako píše Chevrolet vo svojich tlačových materiáloch, prvým moderným Chevroletom "made in Europe". Je to troj- alebo päťdverový hatchback (u nás sa dlhší čas predáva staršie Aveo sedan), vyrába sa v Poľsku a v roku 2008 ich zíde z montážneho pásu vo Varšave približne 60 000. O rok neskôr sa očakáva nárast na celkových 100 000 vozidiel. Dnes je u nás na trhu päťdverový variant, trojdverový príde približne do jedného mesiaca.

Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet HHR

Modely Aveo majú pod kapotou jeden z dvoch benzínových motorov s dvoma vačkovým hriadeľmi v hlave valcov: 1,2 16V/84 k alebo 1,4 16V/100 k. Obe verzie sa dodávajú s 5stupňovými mechanickými prevodovkami s ručným radením, výkonnejší model môže mať aj automatickú štvorstupňovú prevodovku. Motory by mali byť v spotrebe pomerne úsporné. Cena päťdverového modelu vo výbave Base s motorom 1,2 16V/84 k je 289 900 korún (trojdverový bude stáť 279 900 korún) a s motorom 1,4 16V/100 k v rovnakej výbave 319 900 korún.

Autor: J. Goldberger
Foto: J. Goldberger a Chevrolet
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.