Chevrolet : HHR a Aveo

Štvrtok, 26 jún 2008

Značka Chevrolet prichádza k nám s dvoma novými modelmi: HHR a päťdverovým Aveo. Prvý je retrodizajnom i spomienkou na štyridsiate roky minulého storočia, Aveo zasa najnovším a zároveň prvým európskym modelom.

Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR

Oba modely sú už v predaji u slovenských dílerov a Chevrolet tak pokračuje v útoku na slovenského zákazníka. Značke sa u nás darí a o modely americkej značky v kórejskom obale po bývalom Daewoo je značne veľký záujem. Podmieňuje to sčasti aj cenová politika Chevroletu, ale zároveň aj dôvera zákazníka k produktu. Ale aj niečo ďalšie, a tým je v niektorých prípadoch odlišnosť amerického dizajnu od konvenčného európskeho. Z najnovšej ponuky dvoch nových modelov Aveo a HHR sa to vzťahuje na ten druhý – HHR.

Chevrolet HHR

Chevrolet HHR je čisto americký automobil, ktorý prišiel na európsky trh. Vyrába sa na americkom kontinente, v Mexiku. Je to auto, ktoré sa odvoláva na model Chevrolet Sub Urban (predmestský) vyrábaný v štyridsiatych rokoch minulého storočia. Podobá sa naň, len je veľkosťou menší (pôvodný je približne dvakrát väčší), prispôsobený súčasným rozmerom automobilov. Pod kapotou má radový štvorvalcový vpredu naprieč uložený motor s objemom 2,4 litra. Jeho výkon 170 koní (125 kW) sa prostredníctvom štvorstupňového automatu alebo päťstupňovej manuálnej prevodovky prenáša na kolesá prednej nápravy.

Chevrolet HHR Chevrolet HHR Chevrolet HHR

HHR je automobil, od ktorého sa neočakáva predaj vo veľkom. Bude skôr imidžovým tovarom, ktorý spestrí ponuku a vynikne v showroomoch. Je pre tých, ktorí túžia jazdiť v inom než ostatní. Auto je aj veľmi praktické, napríklad tým, že jeho "kufor" s dvojitým dnom (nastaviteľné v dvoch výškach) má v základe až 610 litrový objem, navyše sklopné zadné sedadlá. Proti iným autám HHR inak vyzerá a je praktickejšie ako vyzerá. Má tiež priestranný a dobre vyzerajúci interiér s koženými sedadlami, koženým volantom a hlavicou radiacej páky, automatickú klimatizáciu, audiosústavu, palubný počítač, tempomat, elektrické ovládanie okien a vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, a mnoho iného.

Chevrolet HHR Chevrolet Aveo

Cena vo výbave LT je 798 700 korún a okrem spomínaného má ešte protiblokovací systém ABS, predné, bočné a okenné airbagy, elektronický stabilizačný systém ESP, protipreklzový systém TCS a ochranný systém proti ukradnutiu. Vzhľad skrášľujú 17 palcové disky z ľahkých zliatin, chrómované kľučky vonkajších dverí a tónované sklá zadných dverí a dverí batožinového priestoru. Za príplatok zákazník môže mať navyše automatickú prevodovku (65 000 Sk), elektricky ovládané strešné okno (23 000 Sk) a metalický lak (13 500 Sk).

Chevrolet Aveo

Aveo je, ako píše Chevrolet vo svojich tlačových materiáloch, prvým moderným Chevroletom "made in Europe". Je to troj- alebo päťdverový hatchback (u nás sa dlhší čas predáva staršie Aveo sedan), vyrába sa v Poľsku a v roku 2008 ich zíde z montážneho pásu vo Varšave približne 60 000. O rok neskôr sa očakáva nárast na celkových 100 000 vozidiel. Dnes je u nás na trhu päťdverový variant, trojdverový príde približne do jedného mesiaca.

Chevrolet Aveo Chevrolet Aveo Chevrolet HHR

Modely Aveo majú pod kapotou jeden z dvoch benzínových motorov s dvoma vačkovým hriadeľmi v hlave valcov: 1,2 16V/84 k alebo 1,4 16V/100 k. Obe verzie sa dodávajú s 5stupňovými mechanickými prevodovkami s ručným radením, výkonnejší model môže mať aj automatickú štvorstupňovú prevodovku. Motory by mali byť v spotrebe pomerne úsporné. Cena päťdverového modelu vo výbave Base s motorom 1,2 16V/84 k je 289 900 korún (trojdverový bude stáť 279 900 korún) a s motorom 1,4 16V/100 k v rovnakej výbave 319 900 korún.

Autor: J. Goldberger
Foto: J. Goldberger a Chevrolet
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.