Chevrolet Malibu: vo Frankfurte európska premiéra

Piatok, 26 august 2011

Jedným z hlavných tromfov amerického Chevroletu na autosalóne IAA vo Frankfurte bude model Malibu, ktorý si svetovú premiéru odbil na autosalónoch v Číne a USA. Nástupca aj u nás známeho modelu Epica a v Amerike rozšíreného Malibu sa ako globálny model stane v Európe vlajkovou loďou Chevroletu.

Chevrolet Malibu
Nový Chevrolet Malibu sa Európe predstaví už onedlho na autosalóne vo Frankfurte

Nový model charakterizujú podrobne reštylizovaná aerodynamická karoséria so sebavedomými proporciami, úplne nový interiér s dvojitým kokpitom, väčší interiér, kvalitnejšie materiály a nižšia hladinu vnútorného hluku, ale aj výkonné a efektívne štvorvalcové benzínové a naftové motory a celá škála štandardných bezpečnostných prvkov. Predzvesťou úspešnosti Malibu u zákazníkov môže byť aj fakt, že nový Malibu je už ôsmou generáciou v Amerike zavedeného modelu.

V Európe sa nová verzia Malibu začne predávať v roku 2012 ako vlajková loď predajcov Chevroletu. "Nový Malibu bude vyvrcholením siedmich prírastkov značky Chevrolet v období kratšom ako 12 mesiacov," povedal Wayne Brannon, prezident a výkonný riaditeľ Chevrolet Europe. "Malibu bude vrcholom modelového programu Chevrolet v Európe a prinesie tradičné hodnoty značky do európskeho segmentu strednej triedy."

S rázvorom 2737 mm a rozchodom kolies vpredu 1577 mm a vzadu 1574 mm má Malibu atletický postoj na ceste. Široký rozchod a integrovaný predný spojler umocňujú sebavedomý výraz nového štvordverového sedana. S koeficientom aerodynamického odporu, približujúcim sa k hodnote 0,28, patrí Malibu k najaerodynamickejším modelom v ponuke osobných automobilov značky Chevrolet.

Dizajn charakterizuje dvojdielna maska chladiča, výkonné halogénové alebo xenónové svetlomety, výrazné logá Chevrolet vpredu a vzadu a aj nové dvojdielne zadné skupinové LED svetlá inšpirované modelom Camaro. Ponuka kolies na želanie obsahuje 17 a 18 palcové disky z ľahkej zliatiny. Na výber bude 9 farieb karosérie a 4 farebné kombinácie interiéru.

V Európe budú na výber dva výkonné a zároveň úsporné štvorvalcové motory: turbodiesel s objemom 2,0 litra alebo benzínový motor s objemom 2,4 litra s výkonmi 164 a 169 koní. Pri oboch motoroch si európski zákazníci budú môcť vybrať manuálnu alebo automatickú prevodovku.

Súčasťou štandardného vybavenia všetkých verzií je 4kanálový protiblokovací systém ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily EBD, brzdovým asistentom pre núdzové brzdenie BA a hydraulickou kompenzáciou slabnutia bŕzd pri opakovanom brzdení. Elektronický stabilizačný systém ESC zahŕňa aj trakčnú kontrolu a reguláciu brzdného momentu motora.

V oblasti bezpečnosti bude Malibu patriť k najlepšie vybaveným vo svojom segmente. Úroveň ochrany chodcov zodpovedá všetkým normám platným v štátoch, kde sa tento model bude predávať. Súčasťou štandardného vybavenia je 8 airbagov. Pri vyšších verziách vybavenia bude okrem zadných parkovacích senzorov ako prvok na želanie aj cúvacia kamera.

Novinka strednej triedy bude mať okrem nových systémov audio aj navigačný systém. Modul Bluetooth, ktorý je súčasťou štandardného vybavenia vyšších verzií, umožňuje bezpečné a pohodlné ovládanie mobilného telefónu pri telefonovaní s voľnými rukami.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.