Chevrolet: nový Spark a Cruze

Utorok, 03 marec 2009

Súčasná doba a situácia vo svete orientuje záujme kupujúcich na menšie a lacnejšie automobily s nižšou spotrebou. Príspevkom do tohto segmentu je aj nový Spark, ktorý bude mať svetovú premiéru už v nasledujúcich dňoch na autosalóne v Ženeve.

Chevrolet

Chevrolet Spark sa na autosalóne v Ženeve predstaví vo verzii pripravenej do výroby a občerství v Európe rastúci segment mini automobilov. Ide už o druhú generáciu tohto modelu, táto má oproti prechádzajúcej jeden pár dverí navyše. Oblé tvary prvej generácie sú minulosťou, nový model je charakteristický hranatým stylingom a ostrými linkami. Logo značky je teraz umiestnené na hornej mriežke chladiča. Nový Spark je dlhší o 145 mm (teraz meria 3640 mm), väčší je aj rázvor náprav o 40 mm (2375 mm) a bude jazdiť na 15palcových kolesách.

Na európske trhy sa Spark podľa tlačovej správy Chevroletu dostane začiatkom budúceho roka. Pod kapotou budú dva štvorvalcové motory so zdvihovým objemom 1,0 a 1,2 litra a majú mať vynikajúcu spotrebu paliva a nízke hodnoty emisií. Päťdverový Spark, ktorý vychádza zo štúdie Beat, spája pútavý dizajn so solídnou priestrannosťou.

V expozícii Chevrolet na ženevskom autosalóne bude popri modeli Spark pútať pozornosť aj úplne nový kompaktný sedan Cruze, ktorý je prvým nositeľom nového designérskeho jazyka značky. Je prvým automobilom v tomto segmente v štýle štvordverového kupé a nositeľom vizuálnych prvkov vyjadrujúcich tradičný dizajn značky Chevrolet. Vyvinutý bol tak, aby uspokojil chute Európanov svojim dizajnom i jazdnými vlastnosťami.

Chevrolet

ModelCruze sa začne predávať už v marci a bude predzvesťou príchodu radu nových produktov, vrátane Sparka, ktoré využívajú tieto dizajnérske prvky i štandardy kvality. Cruze bude k dispozícii s benzínovými motormi 1,6 a 1,8 litra s variabilným časovaním ventilov a tiež s turbodieselom 2,0 litra s výkonom 150 koní a kombinovanou spotrebou 5,6 l/100 km.

Hostesky v stánku Chevrolet budú na ženevskom autosalóne oblečené v modeloch pochádzajúcich zo súťaže Young? Creative? Chevrolet! 2008, druhého ročníka paneurópskej súťaže značky Chevrolet, určenej pre študentov škôl užitého umenia. O realizáciu návrhov sa postarali študenti z módnych škôl, ktoré sa tejto súťaže zúčastnili.

Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet
Autor: J. Goldberger
Foto: Chevrolet
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.