Chevrolet oslovuje novú generáciu

Utorok, 17 január 2012

Chevrolet predstavil na prebiehajúcom autosalóne v Detroite dve štúdie kupé. Podľa Chevroletu sú obe zamerané na inšpiráciu novej generácie zákazníkov, ktorí majú možnosť sprostredkovať svoje myšlienky a stať sa spolutvorcami vozidla.

Chevrolet Code 130 R
Kupé Code 130R v červenej metalíze a so zlatými diskami kolies zaujme najmä mladých

Bližšie vysvetlenie hľadajme vo vyjadrení prezidenta General Motors North America Marka Reussa: "Naše nové štúdie interpretujú víziu pre budúcu generáciu. Skúmame názory našich zákazníkov, počúvame ich odporúčania a zaoberáme sa nimi novými spôsobmi."

Prvou štúdiou je štvorsedadlové kupé s jednoduchým, vzpriameným profilom Code 130R. Má celkom nový odtieň metalickej červenej farby s anodizovanými zlatými kolesami. Code 130R využíva prvky "výkonového" stylingu inšpirovaného minulosťou a využíva pohon zadných kolies. Agresívnou prednou časťou, pre Chevrolet typickými oblúkmi blatníkov, hladkými bokmi a chevroletovým emblémom so šachovnicovitými zástavami sa odvoláva na dedičstvo výkonných Chevroletov.

Konštruktéri Code 130R sa rozhodli pre turbomotor vyladený pre spoluprácu s technológiou eAssist. Vypínaním motora pri zastavení, získavaním energie pri brzdení a podporou krútiaceho momentu pri akcelerácii, pozdvihuje táto štúdia automobilovú elektrifikáciu na novú úroveň a zosúlaďuje výkonnosť turbomotora s hospodárnou spotrebou.

Druhá štúdia Tru 140S je "exotické" štvorsedadlové športové kupé s pohonom predných kolies. Trojdverový hatchback bol navrhnutý ako atraktívny, ale ešte dostupný športový automobil. Predstavuje sa v celkom novom matnom odtieni s chrómovanými športovými kolesami Chevrolet a emblémom so šachovnicovými vlajkami. Tru 140 je navrhnutý tak, aby vyzeral sebaisto, exoticky, draho a dynamicky. Je postavený na rovnakej platforme ako model Cruze a prelomový elektrický Chevrolet Volt s predĺženým dojazdom.

Chevrolet TRU 140 S
Štúdia Tru 140S je štvorsedadlové kupé navrhnuté ako atraktívny športový automobil

Konštruktéri Tru 140S chcú predviesť technológie typické pre drahšie autá, vrátane priameho vstrekovania paliva, stop/štart technológie, vyváženého vnútorného spaľovania a elektrifikácie, ktoré vytvárajú vysokú hodnotu a zlepšenú spotrebu paliva.

Obe štúdie rešpektujú hodnoty, ktoré deklarujú mladší zákazníci, napríklad funkčnosť na úrovni sedanov vo forme výkonného kupé pre štyri osoby, interiérovú konektivitu a pohodlie vrátane inovatívnych úložných priestorov, WiFi, integrácie smartphonu so systémom Chevrolet MyLink a head-up displejom, spotrebu približne 5,9 l/100 km s motorom 1,4 Turbo Ecotec s výkonom približne 150 koní a cenu pod 20 000 amerických dolárov.

Z detroitského autosalónu poputuje dvojica štúdií Chevroletu na najvýznamnejšie autosalóny, kľúčové lifestylové podujatia, individuálne diskusie a ďalšie miesta, napríklad na univerzitné kampusy. Chevrolet zapojí do akcie aj zákazníkov prostredníctvom sociálnych sietí.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.