Chevrolet Trax: premiéra v Paríži

Utorok, 14 august 2012

Nový športovo-úžitkový Chevrolet Trax sa vo svetovej premiére predstaví na parížskom autosalóne koncom septembra. Má vzhľad pravého SUV z rodu automobilky Chevrolet, moderný dizajn, flexibilný interiér a tri nové motory. Vyrábať sa bude s pohonom jednej nápravy, ale aj všetkých kolies.

Chevrolet Trax
Chevrolet Trax sa predstaví už pár týždňov na septembrovom autosalóne v Paríži

Americká automobilka o svojom novom SUV hovorí, že túto kategóriu automobilov založil práve Chevrolet pred vyše 75 rokmi uvedením modelu Suburban Carryall v roku 1935. Nový Trax, ktorý sa onedlho predstaví v Paríži, je tak ďalším prírastkom Chevroletu v segmente SUV, kde v súčasnej ponuke má zastúpenie modelom Captiva.

Trax je dlhý 4221 mm, široký 1776 mm a jeho rázvor náprav má 2555 mm. Športové krivky karosérie majú vyjadrovať obratnosť a pohyblivosť Traxu. So zlatým "motýlikom", ktorý oddeľuje hornú a spodnú časť mriežky chladiča, je Trax okamžite rozoznateľný ako člen rodiny Chevrolet.

Nový model má podľa Chevroletu dostatok priestoru pre pohodlné sedenie piatich pasažierov, príjemné ovládanie a má v prípade potreby aj off-roadové schopnosti. Vo svojom segmente sa môže pochváliť skvelou flexibilitou – okrem zadného sedadla sklopného a deleného v pomere 60/40 prináša i sklopné sedadlo spolujazdca pre ešte väčšiu praktickosť. Celkovo je možné zvoliť osem kombinácií usporiadania sedadiel.

Vyššie úrovne výbavy budú obsahovať štandardne systém infotainmentu MyLink, ktorý prenáša obsah smartphonu na 7palcový plne farebný dotykový displej s vysokým rozlíšením. Od budúcej zimy bude systém MyLink vybavený aplikáciou navigácie, ktorá sa dá stiahnuť z kompatibilných smartphonov. Tá bude premietať trasu vypočítanú v telefóne na dotykový displej systému. Prístrojový štít kombinuje digitálne údaje s analógovými.

Nové SUV má okrem batožinového priestoru s objemom 358 l množstvo úložných priestorov, rôzne priehradky, priestory nad a na oboch stranách stredovej konzoly i pod sedadlom spolujazdca. Ďalší odkladací priestor je aj pod krytom batožinového priestoru.

Súčasťou bohatej bezpečnostnej výbavy Traxu je šesť airbagov, elektronická kontrola stability (ESC) vrátane asistenta rozjazdu do kopca (HSA), kontrola trakcie (TC), protiblokovací brzdový systém (ABS) s rozdeľovačom brzdnej sily a iné. Systém stabilizácie prívesu (TSA) a systém na bezpečné schádzanie svahov (HDC) sú štandardnými prvkami výbavy LT.

Paleta motorov sa začína benzínovým 1,4 turbo, ktorý má výkon 140 koní, najvyšší krútiaci moment 200 Nm a svoju silu prenáša na vozovku cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Parametre motora 1,6 litra tlačová správa Chevroletu neuvádza. Dieselový motor 1,7 l disponuje výkonom 130 koní a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm.

Pohon všetkých kolies je k dispozícii u verzií s benzínovým motorom 1,4 turbo alebo dieselovým motorom 1,7 litra. Všetky pohonné jednotky s manuálnou prevodovkou majú funkciu Stop/ Start. Turbodiesel 1,7 litra a benzínový 1,4 turbo budú v ponuke aj so šesťstupňovým automatom.

Nové malé SUV Chevrolet Trax má prísť na trh v roku 2013.

Chevrolet Trax Chevrolet Trax Chevy Suburban Carryall 1935 Chevy Suburban Carryall Chevy Suburban Carryall Chevy Suburban Carryall 1946
Autor: J. Goldberger
Foto: Chevrolet
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.