Chevrolet Volt: na európsky trh v roku 2011

Streda, 04 august 2010

General Motors oznámil, že vybraní díleri v Spojených štátoch začali prijímať objednávky na Chevrolet Volt model 2011, prvý elektrický automobil na trhu so schopnosťou predĺženého dojazdu. Na svetových trhoch sa začne Volt predávať najprv v Európe a Číne v roku 2011. Termín predstavenia modelu Volt na našom trhu zatiaľ nebol presne stanovený.

Chevrolet Volt
Volt je plne elektrický automobil, ktorý na jedno nabitie a jednu nádrž prejde až 500 km

V USA sa bude Volt predávať za 41 000 dolárov, pri plnom federálnom daňovom zvýhodnení bude jeho cena len 33 500 dolárov. Daňový kredit môže byť nula až 7500 dolárov, podľa daňovej situácie zákazníka.

"Dnešným dňom sa na pomyselnom výklade mení výveska na Otvorené", povedal Joel Ewanick, viceprezident pre US marketing General Motors. "Chevrolet Volt bude najlepším vozidlom vo svojej triede, pretože je triedou sám o sebe. Žiadny iný výrobca neponúka elektrický automobil, na ktorom môžete ísť každý deň kam a kedy chcete. Volt bude štandardne vybavený tak, ako oveľa drahšie vozidlá."

Chevrolet Volt je jediným elektrickým automobilom na trhu, ktorý môže jazdiť bez obmedzenia a bez obavy z uviaznutia kvôli vybitej batérii. Jeho celkový jazdný dosah je vyše 500 kilometrov a vždy ho poháňa elektrina. Prvých 60 kilometrov jazdy absolvuje Volt bez použitia paliva a tvorby emisií, len na elektrickú energiu z lithium-ionových batérií s kapacitou 16 kWh. Keď sa batéria vybije, začne pracovať spaľovací motor s funkciou generátora a predĺži dojazd o ďalších 450 kilometrov na jednu náplň palivovej nádrže.

Chevrolet Volt je štandardne vybavený napríklad 7palcovým dotykovým displejom navigácie a energeticky úsporným prémiovým audiosystémom Bose. Štandardne je vybavený aj celým radom bezpečnostných prvkov, vrátanie ôsmich airbagov – dvojstupňovými čelnými, bočnými, kolennými a bočnými závesovými – ako aj elektronickým ovládaním stability StabiliTrak s ovládaním trakcie. Volt je na 80 percent skonštruovaný z vysokopevnostnej ocele, čo ešte viac zvyšuje bezpečnosť a chráni posádku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Chevrolet
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.