Chevrolet Volt: spotreba v meste 1,2 l na 100 km

Štvrtok, 13 august 2009

Chevrolet Volt, elektromobil s predĺženým jazdným dosahom, by mal dosiahnuť spotrebu v mestskej premávke 1,2 l/100 km. Vyplýva to z vývojových testov merania spotreby paliva podľa metodológie vypracovanej U.S. Environmental Protection Agency (EPA).

Chevrolet Volt

Od elektromobilu Volt s plánovaným začiatkom výroby v USA od konca roka 2010 ako model pre rok 2011 sa očakáva schopnosť prejsť v čisto elektrickom režime pohonu až 64 kilometrov na jedno nabitie batérií a prostredníctvom svojho vstavaného motora/generátora poháňaného systémom flex fuel predĺžiť celkový dojazd na vyše 480 km.

Chevrolet Volt využíva dva prevádzkové módy: elektrický a predĺžený dojazd. V elektrickom móde jazdy Volt nepoužíva palivo a neprodukuje žiadne výfukové splodiny. V tomto primárnom móde ho poháňa len elektrická energia uložená v sústave líthium-ionových batérií. Keď batérie počas jazdy dosiahnu najnižšiu dovolenú úroveň nabitia, Volt sa automaticky prepne do módu predĺženého dojazdu. V tomto móde produkuje elektrickú energiu potrebnú na pohon vozidla spaľovací motor, ktorý tak funguje ako generátor. Energia z batérií vtedy podporuje motor/generátor v prípade jej zvýšenej potreby, napríklad pri plnom zrýchľovaní, alebo v prudkých stúpaniach.

Z elektrickej zásuvky dobíjané elektromobily jazdiace v čisto elektrickom móde pohonu sú podľa vyvíjanej metodológie EPA vhodnejšie do mesta než mimo neho. Táto metodológia meria množstvo kilowatthodín (kWh) spotrebovaných vozidlom pri prejdení vzdialenosti 161 km (100 míľ), čím definuje elektrickú účinnosť vozidla. GM od aplikovania tejto metodológie očakáva, že Volt bude mať spotrebu len 25 kWh na 161 km (15,5 kWh na 100 km) v mestskej prevádzke. Pri priemernej cene elektriny v USA by typický vodič Chevroleta Volt platil približne 1,95 eura za elektrinu potrebnú na prejdenie 161 km, resp. 0,01 eura (jeden cent) na kilometer.

Podľa vedúceho manažéra pre Volt spotreba v meste 1,2 l/100 km je vynikajúcou indikáciou možností elektrického pohonu automobilu Volt a jeho schopností nahradiť palivo. Podobne aj spotreba 1,6 l/100 km v kombinácii mesto/mimo mesta. Testy s produkčnými vozidlami sa uskutočnia na budúci rok, keď sa priblíži uvedenie vozidla na trh.

Autor: J. Goldberger
Foto: GM
Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.