Citroën Picasso mení vzhľad

Sobota, 09 február 2013

Citroën po úspechoch svojich vanov Xsara Picasso, C4 Picasso, Grand C4 Picasso a C3 Picasso finišuje s nástupcom svojho väčšieho Picassa, ktorý ako koncept predstaví v Ženeve približne o tri týždne. Nástupca C4 Picasso sa svojím vzhľadom zásadne líši od doterajšej dizajnovej línie. Či sa bude páčiť a získa si obľubu, podobnú tej, ktorej sa tešili predchodcovia a či francúzsky výrobca vykročí s novým modelom správnym smerom, to ukáže čas.

Citroen Technospace
Citroën Technospace má nahradiť C4 Picasso. Získa si obľúbenosť svojho predchodcu?

Ten čas príde v druhej polovici tohto roku, kedy Citroën naplánoval začiatok predaja nového modelu. Budúcnosť taktiež ukáže, či nový model nadviaže na doterajšie úspechy vanov Citroënu, ktorých sa predalo približne tri milióny. Nový model nemá ešte schválené meno, predpokladáme však, že je málo pravdepodobné, že terajšie Technospace mu zostane. Malo by však byť známe už pri premiére na autosalóne v Ženeve.

O dizajne svojho konceptu sa Citroën vyjadruje ako o silnom a expresívnom, s dynamickými líniami a prepracovanými svetlometmi, doplnenými o zadné svetlá s 3D efektom, inšpirovanými ostatnými štúdiami značky.

Citroën toho o novom koncepte veľa neprezradil. Vieme, že bude na novej platforme EMP2, bude o niečo menší ako doterajší C4 Picasso. Bude mať dĺžku 443 cm (menej o 4 cm), na výšku bude merať 161 cm (- 4 cm), šírka 183 cm zostane nezmenená. Tým by sa mala znížiť aj hmotnosť nového Citroënu Technospace a smerom dolu by mala ísť aj spotreba. Citroën udáva rekordnú veľkosť batožinového priestoru 537 litrov. Ctiť nový Citroën má tiež jeho priestranný interiér.

Citroen Technospace
Úplne nový dizajn a dynamické línie, zmenené hlavné svetlomety, zadné s 3D efektom

O pohonných jednotkách sa Citroën nezmieňuje, zato sa spomína rekordná úroveň emisií CO2 98 g/km, ktorá sa má dosiahnuť vďaka novej modulárnej platforme EMP2 (Efficient Modular Platform 2), zrejme však len pri najúspornejšom variante.

V interiéri pribudnú viaceré nové technológie v oblasti užívania a komfortu, napríklad plne dotykové užívateľské rozhranie s dvanásťpalcovou (približne 30 cm, čo je približne veľkosť hárku papiera A4) obrazovkou vo vysokom rozlíšení.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.