Citroën Picasso mení vzhľad

Sobota, 09 február 2013

Citroën po úspechoch svojich vanov Xsara Picasso, C4 Picasso, Grand C4 Picasso a C3 Picasso finišuje s nástupcom svojho väčšieho Picassa, ktorý ako koncept predstaví v Ženeve približne o tri týždne. Nástupca C4 Picasso sa svojím vzhľadom zásadne líši od doterajšej dizajnovej línie. Či sa bude páčiť a získa si obľubu, podobnú tej, ktorej sa tešili predchodcovia a či francúzsky výrobca vykročí s novým modelom správnym smerom, to ukáže čas.

Citroen Technospace
Citroën Technospace má nahradiť C4 Picasso. Získa si obľúbenosť svojho predchodcu?

Ten čas príde v druhej polovici tohto roku, kedy Citroën naplánoval začiatok predaja nového modelu. Budúcnosť taktiež ukáže, či nový model nadviaže na doterajšie úspechy vanov Citroënu, ktorých sa predalo približne tri milióny. Nový model nemá ešte schválené meno, predpokladáme však, že je málo pravdepodobné, že terajšie Technospace mu zostane. Malo by však byť známe už pri premiére na autosalóne v Ženeve.

O dizajne svojho konceptu sa Citroën vyjadruje ako o silnom a expresívnom, s dynamickými líniami a prepracovanými svetlometmi, doplnenými o zadné svetlá s 3D efektom, inšpirovanými ostatnými štúdiami značky.

Citroën toho o novom koncepte veľa neprezradil. Vieme, že bude na novej platforme EMP2, bude o niečo menší ako doterajší C4 Picasso. Bude mať dĺžku 443 cm (menej o 4 cm), na výšku bude merať 161 cm (- 4 cm), šírka 183 cm zostane nezmenená. Tým by sa mala znížiť aj hmotnosť nového Citroënu Technospace a smerom dolu by mala ísť aj spotreba. Citroën udáva rekordnú veľkosť batožinového priestoru 537 litrov. Ctiť nový Citroën má tiež jeho priestranný interiér.

Citroen Technospace
Úplne nový dizajn a dynamické línie, zmenené hlavné svetlomety, zadné s 3D efektom

O pohonných jednotkách sa Citroën nezmieňuje, zato sa spomína rekordná úroveň emisií CO2 98 g/km, ktorá sa má dosiahnuť vďaka novej modulárnej platforme EMP2 (Efficient Modular Platform 2), zrejme však len pri najúspornejšom variante.

V interiéri pribudnú viaceré nové technológie v oblasti užívania a komfortu, napríklad plne dotykové užívateľské rozhranie s dvanásťpalcovou (približne 30 cm, čo je približne veľkosť hárku papiera A4) obrazovkou vo vysokom rozlíšení.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.