Citroën Picasso mení vzhľad

Sobota, 09 február 2013

Citroën po úspechoch svojich vanov Xsara Picasso, C4 Picasso, Grand C4 Picasso a C3 Picasso finišuje s nástupcom svojho väčšieho Picassa, ktorý ako koncept predstaví v Ženeve približne o tri týždne. Nástupca C4 Picasso sa svojím vzhľadom zásadne líši od doterajšej dizajnovej línie. Či sa bude páčiť a získa si obľubu, podobnú tej, ktorej sa tešili predchodcovia a či francúzsky výrobca vykročí s novým modelom správnym smerom, to ukáže čas.

Citroen Technospace
Citroën Technospace má nahradiť C4 Picasso. Získa si obľúbenosť svojho predchodcu?

Ten čas príde v druhej polovici tohto roku, kedy Citroën naplánoval začiatok predaja nového modelu. Budúcnosť taktiež ukáže, či nový model nadviaže na doterajšie úspechy vanov Citroënu, ktorých sa predalo približne tri milióny. Nový model nemá ešte schválené meno, predpokladáme však, že je málo pravdepodobné, že terajšie Technospace mu zostane. Malo by však byť známe už pri premiére na autosalóne v Ženeve.

O dizajne svojho konceptu sa Citroën vyjadruje ako o silnom a expresívnom, s dynamickými líniami a prepracovanými svetlometmi, doplnenými o zadné svetlá s 3D efektom, inšpirovanými ostatnými štúdiami značky.

Citroën toho o novom koncepte veľa neprezradil. Vieme, že bude na novej platforme EMP2, bude o niečo menší ako doterajší C4 Picasso. Bude mať dĺžku 443 cm (menej o 4 cm), na výšku bude merať 161 cm (- 4 cm), šírka 183 cm zostane nezmenená. Tým by sa mala znížiť aj hmotnosť nového Citroënu Technospace a smerom dolu by mala ísť aj spotreba. Citroën udáva rekordnú veľkosť batožinového priestoru 537 litrov. Ctiť nový Citroën má tiež jeho priestranný interiér.

Citroen Technospace
Úplne nový dizajn a dynamické línie, zmenené hlavné svetlomety, zadné s 3D efektom

O pohonných jednotkách sa Citroën nezmieňuje, zato sa spomína rekordná úroveň emisií CO2 98 g/km, ktorá sa má dosiahnuť vďaka novej modulárnej platforme EMP2 (Efficient Modular Platform 2), zrejme však len pri najúspornejšom variante.

V interiéri pribudnú viaceré nové technológie v oblasti užívania a komfortu, napríklad plne dotykové užívateľské rozhranie s dvanásťpalcovou (približne 30 cm, čo je približne veľkosť hárku papiera A4) obrazovkou vo vysokom rozlíšení.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.