Citroën Berlingo III: Viac komfortu, priestoru a bezpečnosti

Streda, 28 február 2018

Citroën Berlingo sa predstavil ako prvý z trojice ľahkých úžitkových vozidiel skupiny PSA. Francúzska automobilka zmenila na ňom nielen jeho dizajn a prepracovala interiér, ale vynovila aj jeho techniku a pridala aj bezpečnostné asistenti. Nové Berlingo v sériové podobe sa premiérovo predstaví už o necelý týždeň na autosalóne v Ženeve.

1 Citroem Berlingo
Citroën Berlingo tretej generácie sa predstaví v premiére na autosalóne v Ženeve

Tretia generácia Berlinga stojí na rovnakej platforme EMP2 ako jeho koncernoví súrodenci Peugeot Rifter a Opel Combo. Berlingo prichádza tiež vo dvoch veľkostných vyhotoveniach s označením M a dĺžkou 4,4 metra ako päťmiestne MPV a XL dlhé 4,75 metra s palubou pre sedem pasažierov. Novinkou na karosérii sú po vzore iných modelov značky bočné ochranné airbumpy.

Obe veľkosti Berlinga sa pýšia priestranným interiérom, slušným cestovným komfortom a veľkým batožinovým priestorom s objemom 775 litrov, resp. 875 litrov. Väčšie Berlingo XL pri päťsedadlovej konfigurácii, bez tretieho radu sedadiel, má objem batožinového priestoru 1050 litrov. Navyše nové Berlingo pridáva ďalších 28 priestorov v interiéri s celkovým objemom 186 litrov.

Pri oboch veľkostiach, teda M i XL, je batožinový priestor ľahko prístupný cez rozmerné zadné dvere a jeho rovnú podlahu bude chváliť každý užívateľ. Sedemmiestna verzia má vyberateľný posledný rad sedadiel, alebo sa dajú pozdĺžne posúvať v rozmedzí 130 mm a zväčšiť tak priestor pre nohy cestujúcich v treťom rade.

Z pohonných jednotiek budú na výber benzínové motory s objemom 1,2 litra s výkonmi 110 a 130 koní. Z naftových motorov si zákazník môže vybrať niektorý z troch výkonových verzií 76, 100 a 130 konských síl. Kombinovať sa budú so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Citroën nepozabudol ani na bezpečnostných asistentov a systémy ako rozpoznávanie dopravných značiek, adaptívny tempomat či asistent núdzového brzdenia. Na objednávku môže mať kupujúci inteligentné svetlomety, stráženie slepého uhla, asistent rozjazdu do kopca, riadenie stability prívesu, bezdrôtové nabíjanie smartfónov a iné. Viaceré z nich môže vodič ovládať pomocou displeja infotaimentu.

Viac o novom Citroëne Berlingo budeme vedieť po jeho premiére na autosalóne v Ženeve.

1 Citroem Berlingo 2 Citroem Berlingo 3 Citroem Berlingo 4 Citroem Berlingo 5 Citroem Berlingo 6 Citroen Berlingo 7 Citroen Berlingo 8 Citroen Berlingo 9 Citroen Berlingo
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
Sikyna
V tureckom Efyone sa išlo ďalšie v poradí už 18. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. V triede MX2 jazdil aj jediný slovenský zástupca a pravidelný účastník seriálu Richard Šikyňa. Na motocykli KTM 250 SXF obsadil v dvoch jazdách 16. a 15. miesto a získal spolu ďalších jedenásť bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta. Napriek tomu, ako to po pretekoch povedal, že jeho rýchlosť v pretekoch nebola taká, na akú má. Svoju bodovú zbierku si navýšil na 53 bodov a v hodnotení seriálu poskočil z 29. na 27. priečku. Najbližšie bude úspešný mladý motokrosár štartovať v Nemecku na pretekoch ADAC-u v Gaildorfe.
Skoda Koroq
Pápež František počas dvojdňovej návštevy Írska v rámci Svetového stretnutia rodín 2018 v Dubline použil štyri špeciálne upravené automobily Škoda Rapid Spaceback. Automobilka bola aj oficiálnym partnerom 9. ročníka tohto svetového podujatia, ktoré sa koná každé tri roky. Škoda poskytla tiež flotilu vozidiel Octavia, Karoq a Superb pre zúčastnených kardinálov, biskupov a VIP hostí. Okrem štyroch spacebeckov pre pápeža mal svätý otec k dispozícii tiež špeciálne upravený Karoq. Tento automobil mal ručne vyrobené vitrážové okná, aké zvyčajne zveľaďujú kostoly.Škoda Karoq s vitrážovými oknami
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.