Citroën Berlingo III: Viac komfortu, priestoru a bezpečnosti

Streda, 28 február 2018

Citroën Berlingo sa predstavil ako prvý z trojice ľahkých úžitkových vozidiel skupiny PSA. Francúzska automobilka zmenila na ňom nielen jeho dizajn a prepracovala interiér, ale vynovila aj jeho techniku a pridala aj bezpečnostné asistenti. Nové Berlingo v sériové podobe sa premiérovo predstaví už o necelý týždeň na autosalóne v Ženeve.

1 Citroem Berlingo
Citroën Berlingo tretej generácie sa predstaví v premiére na autosalóne v Ženeve

Tretia generácia Berlinga stojí na rovnakej platforme EMP2 ako jeho koncernoví súrodenci Peugeot Rifter a Opel Combo. Berlingo prichádza tiež vo dvoch veľkostných vyhotoveniach s označením M a dĺžkou 4,4 metra ako päťmiestne MPV a XL dlhé 4,75 metra s palubou pre sedem pasažierov. Novinkou na karosérii sú po vzore iných modelov značky bočné ochranné airbumpy.

Obe veľkosti Berlinga sa pýšia priestranným interiérom, slušným cestovným komfortom a veľkým batožinovým priestorom s objemom 775 litrov, resp. 875 litrov. Väčšie Berlingo XL pri päťsedadlovej konfigurácii, bez tretieho radu sedadiel, má objem batožinového priestoru 1050 litrov. Navyše nové Berlingo pridáva ďalších 28 priestorov v interiéri s celkovým objemom 186 litrov.

Pri oboch veľkostiach, teda M i XL, je batožinový priestor ľahko prístupný cez rozmerné zadné dvere a jeho rovnú podlahu bude chváliť každý užívateľ. Sedemmiestna verzia má vyberateľný posledný rad sedadiel, alebo sa dajú pozdĺžne posúvať v rozmedzí 130 mm a zväčšiť tak priestor pre nohy cestujúcich v treťom rade.

Z pohonných jednotiek budú na výber benzínové motory s objemom 1,2 litra s výkonmi 110 a 130 koní. Z naftových motorov si zákazník môže vybrať niektorý z troch výkonových verzií 76, 100 a 130 konských síl. Kombinovať sa budú so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Citroën nepozabudol ani na bezpečnostných asistentov a systémy ako rozpoznávanie dopravných značiek, adaptívny tempomat či asistent núdzového brzdenia. Na objednávku môže mať kupujúci inteligentné svetlomety, stráženie slepého uhla, asistent rozjazdu do kopca, riadenie stability prívesu, bezdrôtové nabíjanie smartfónov a iné. Viaceré z nich môže vodič ovládať pomocou displeja infotaimentu.

Viac o novom Citroëne Berlingo budeme vedieť po jeho premiére na autosalóne v Ženeve.

1 Citroem Berlingo 2 Citroem Berlingo 3 Citroem Berlingo 4 Citroem Berlingo 5 Citroem Berlingo 6 Citroen Berlingo 7 Citroen Berlingo 8 Citroen Berlingo 9 Citroen Berlingo
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.