Citroën Berlingo III: Viac komfortu, priestoru a bezpečnosti

Streda, 28 február 2018

Citroën Berlingo sa predstavil ako prvý z trojice ľahkých úžitkových vozidiel skupiny PSA. Francúzska automobilka zmenila na ňom nielen jeho dizajn a prepracovala interiér, ale vynovila aj jeho techniku a pridala aj bezpečnostné asistenti. Nové Berlingo v sériové podobe sa premiérovo predstaví už o necelý týždeň na autosalóne v Ženeve.

1 Citroem Berlingo
Citroën Berlingo tretej generácie sa predstaví v premiére na autosalóne v Ženeve

Tretia generácia Berlinga stojí na rovnakej platforme EMP2 ako jeho koncernoví súrodenci Peugeot Rifter a Opel Combo. Berlingo prichádza tiež vo dvoch veľkostných vyhotoveniach s označením M a dĺžkou 4,4 metra ako päťmiestne MPV a XL dlhé 4,75 metra s palubou pre sedem pasažierov. Novinkou na karosérii sú po vzore iných modelov značky bočné ochranné airbumpy.

Obe veľkosti Berlinga sa pýšia priestranným interiérom, slušným cestovným komfortom a veľkým batožinovým priestorom s objemom 775 litrov, resp. 875 litrov. Väčšie Berlingo XL pri päťsedadlovej konfigurácii, bez tretieho radu sedadiel, má objem batožinového priestoru 1050 litrov. Navyše nové Berlingo pridáva ďalších 28 priestorov v interiéri s celkovým objemom 186 litrov.

Pri oboch veľkostiach, teda M i XL, je batožinový priestor ľahko prístupný cez rozmerné zadné dvere a jeho rovnú podlahu bude chváliť každý užívateľ. Sedemmiestna verzia má vyberateľný posledný rad sedadiel, alebo sa dajú pozdĺžne posúvať v rozmedzí 130 mm a zväčšiť tak priestor pre nohy cestujúcich v treťom rade.

Z pohonných jednotiek budú na výber benzínové motory s objemom 1,2 litra s výkonmi 110 a 130 koní. Z naftových motorov si zákazník môže vybrať niektorý z troch výkonových verzií 76, 100 a 130 konských síl. Kombinovať sa budú so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Citroën nepozabudol ani na bezpečnostných asistentov a systémy ako rozpoznávanie dopravných značiek, adaptívny tempomat či asistent núdzového brzdenia. Na objednávku môže mať kupujúci inteligentné svetlomety, stráženie slepého uhla, asistent rozjazdu do kopca, riadenie stability prívesu, bezdrôtové nabíjanie smartfónov a iné. Viaceré z nich môže vodič ovládať pomocou displeja infotaimentu.

Viac o novom Citroëne Berlingo budeme vedieť po jeho premiére na autosalóne v Ženeve.

1 Citroem Berlingo 2 Citroem Berlingo 3 Citroem Berlingo 4 Citroem Berlingo 5 Citroem Berlingo 6 Citroen Berlingo 7 Citroen Berlingo 8 Citroen Berlingo 9 Citroen Berlingo
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."