Citroën Berlingo III: Viac komfortu, priestoru a bezpečnosti

Streda, 28 február 2018

Citroën Berlingo sa predstavil ako prvý z trojice ľahkých úžitkových vozidiel skupiny PSA. Francúzska automobilka zmenila na ňom nielen jeho dizajn a prepracovala interiér, ale vynovila aj jeho techniku a pridala aj bezpečnostné asistenti. Nové Berlingo v sériové podobe sa premiérovo predstaví už o necelý týždeň na autosalóne v Ženeve.

1 Citroem Berlingo
Citroën Berlingo tretej generácie sa predstaví v premiére na autosalóne v Ženeve

Tretia generácia Berlinga stojí na rovnakej platforme EMP2 ako jeho koncernoví súrodenci Peugeot Rifter a Opel Combo. Berlingo prichádza tiež vo dvoch veľkostných vyhotoveniach s označením M a dĺžkou 4,4 metra ako päťmiestne MPV a XL dlhé 4,75 metra s palubou pre sedem pasažierov. Novinkou na karosérii sú po vzore iných modelov značky bočné ochranné airbumpy.

Obe veľkosti Berlinga sa pýšia priestranným interiérom, slušným cestovným komfortom a veľkým batožinovým priestorom s objemom 775 litrov, resp. 875 litrov. Väčšie Berlingo XL pri päťsedadlovej konfigurácii, bez tretieho radu sedadiel, má objem batožinového priestoru 1050 litrov. Navyše nové Berlingo pridáva ďalších 28 priestorov v interiéri s celkovým objemom 186 litrov.

Pri oboch veľkostiach, teda M i XL, je batožinový priestor ľahko prístupný cez rozmerné zadné dvere a jeho rovnú podlahu bude chváliť každý užívateľ. Sedemmiestna verzia má vyberateľný posledný rad sedadiel, alebo sa dajú pozdĺžne posúvať v rozmedzí 130 mm a zväčšiť tak priestor pre nohy cestujúcich v treťom rade.

Z pohonných jednotiek budú na výber benzínové motory s objemom 1,2 litra s výkonmi 110 a 130 koní. Z naftových motorov si zákazník môže vybrať niektorý z troch výkonových verzií 76, 100 a 130 konských síl. Kombinovať sa budú so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Citroën nepozabudol ani na bezpečnostných asistentov a systémy ako rozpoznávanie dopravných značiek, adaptívny tempomat či asistent núdzového brzdenia. Na objednávku môže mať kupujúci inteligentné svetlomety, stráženie slepého uhla, asistent rozjazdu do kopca, riadenie stability prívesu, bezdrôtové nabíjanie smartfónov a iné. Viaceré z nich môže vodič ovládať pomocou displeja infotaimentu.

Viac o novom Citroëne Berlingo budeme vedieť po jeho premiére na autosalóne v Ženeve.

1 Citroem Berlingo 2 Citroem Berlingo 3 Citroem Berlingo 4 Citroem Berlingo 5 Citroem Berlingo 6 Citroen Berlingo 7 Citroen Berlingo 8 Citroen Berlingo 9 Citroen Berlingo
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).