Citroën C3 Picasso - made in Slovakia

Štvrtok, 09 október 2008

Nová viacúčelová verzia modelu Citroën C3 dostala označenie Picasso, podobne ako staršie verzie modelov Xsara a C4. Aj v tomto prípade ide o priestrannejší model oproti základnému, z ktorého nový C3 Picasso vychádza. Jeho prvé slávnostné predstavenie sa konalo na Slovensku, v trnavskom závode PSA Peugeot Citroën, kde sa nový automobil bude výlučne vyrábať.

Citroën C3 Picasso Citroën C3 Picasso Citroën C3 Picasso

Predpremiéru mal nový Picasso v Trnave týždeň pred prvým oficiálnym predstavením, ktoré automobilka Citroën naplánovala na jeden z najväčších svetových autosalónov v Paríži. Nový C3 Picasso bol potom v Paríži jednou z hviezd expozície Citroën, ktorý tvarom svojej karosérie, veľkosťou vnútorného priestoru, jeho variabilitou a príjemným interiérom veľmi obdivovaným exemplárom. Cieľom pri navrhovaní C3 Picasso bolo vytvoriť automobil s čo najmenšími vonkajšími rozmermi a najväčším vnútorným priestorom. Aj preto má krátky predný a zadný previs a zvislé piate dvere.

Citroën C3 Picasso Citroën C3 Picasso

Nový Picasso C3 podľa dostupných správ nevyužíva žiadnu z doterajších koncernových platforiem PSA. Konštruktéri vytvorili na jeho základ novú platformu budúcej generácie Citroënu C3. Svojimi rozmermi je najväčší v triede malých MPV. Dĺžkou 4087 mm prekonáva konkurentov približne o 100 mm, jeho šírka 1730 mm je tiež najvyššia v triede. Vysoký je 1620 mm a rázvor osí má 2540 mm. Svojim vzhľadom nový Picasso pripomína zvýšené kombi s krabicovitou zaoblenou karosériou, kde dizajnéri kládli hlavný dôraz na veľký vnútorný priestor. Svojich konkurentov si C3 Picasso bude vyberať spomedzi súperov ako Renault Modus, Škoda Roomster, Opel Meriva a iných.

Nové C3 Picasso ako malé MPV je určené nielen pre premávku v meste, ale môže slúžiť aj ako plnohodnotný rodinný automobil. Karosérii dominuje veľký vnútorný priestor a veľké zasklené plochy. Veľký je aj batožinový priestor, ktorý v prípade, že zadné posuvné sedadlá sú v prednej krajnej polohe a využíva sa spodné dno dvojitého batožinového priestoru, má až 500litrový objem. Pri sedadlách v zadnej krajnej polohe má objem pre batožiny 385 litrov.

Citroën C3 Picasso Citroën C3 Picasso

Pod kapotou bude mať C3 Picaso na výber dva benzínové štvorvalce s objemom 1,4 l/95 k alebo 1,6 l/120 k a dva turbodiesely 1,6 HDi s výkonmi 90 koní a 110 koní. Štandardom pre všetky motorizácie bude päťstupňová manuálna prevodovka. C3 Picasso by mal mať podľa svojich tvorcov jazdné vlastnosti na úrovni kompaktných hatchbackov. Podporou na ich dosiahnutie má byť zvolené riešenie uloženia prednej a zadnej nápravy a podľa verzie až tri rôzne sady vhodne zvolených pneumatík s veľkosťou pätnásť, šestnásť a sedemnásť palcov. Elektronický stabilizačný systém má byť len pre výkonnejší z dvoch turbodieselov.

Ročne by sa nového modelu Citroën C3 Picasso malo vyrobiť 110 tisíc kusov, a to výlučne v trnavskom závode PSA Peugeot Citroën. Do predaja sa dostane v prvom štvrťroku 2009.

Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5