Citroën C3 Picasso - made in Slovakia

Štvrtok, 09 október 2008

Nová viacúčelová verzia modelu Citroën C3 dostala označenie Picasso, podobne ako staršie verzie modelov Xsara a C4. Aj v tomto prípade ide o priestrannejší model oproti základnému, z ktorého nový C3 Picasso vychádza. Jeho prvé slávnostné predstavenie sa konalo na Slovensku, v trnavskom závode PSA Peugeot Citroën, kde sa nový automobil bude výlučne vyrábať.

Citroën C3 Picasso Citroën C3 Picasso Citroën C3 Picasso

Predpremiéru mal nový Picasso v Trnave týždeň pred prvým oficiálnym predstavením, ktoré automobilka Citroën naplánovala na jeden z najväčších svetových autosalónov v Paríži. Nový C3 Picasso bol potom v Paríži jednou z hviezd expozície Citroën, ktorý tvarom svojej karosérie, veľkosťou vnútorného priestoru, jeho variabilitou a príjemným interiérom veľmi obdivovaným exemplárom. Cieľom pri navrhovaní C3 Picasso bolo vytvoriť automobil s čo najmenšími vonkajšími rozmermi a najväčším vnútorným priestorom. Aj preto má krátky predný a zadný previs a zvislé piate dvere.

Citroën C3 Picasso Citroën C3 Picasso

Nový Picasso C3 podľa dostupných správ nevyužíva žiadnu z doterajších koncernových platforiem PSA. Konštruktéri vytvorili na jeho základ novú platformu budúcej generácie Citroënu C3. Svojimi rozmermi je najväčší v triede malých MPV. Dĺžkou 4087 mm prekonáva konkurentov približne o 100 mm, jeho šírka 1730 mm je tiež najvyššia v triede. Vysoký je 1620 mm a rázvor osí má 2540 mm. Svojim vzhľadom nový Picasso pripomína zvýšené kombi s krabicovitou zaoblenou karosériou, kde dizajnéri kládli hlavný dôraz na veľký vnútorný priestor. Svojich konkurentov si C3 Picasso bude vyberať spomedzi súperov ako Renault Modus, Škoda Roomster, Opel Meriva a iných.

Nové C3 Picasso ako malé MPV je určené nielen pre premávku v meste, ale môže slúžiť aj ako plnohodnotný rodinný automobil. Karosérii dominuje veľký vnútorný priestor a veľké zasklené plochy. Veľký je aj batožinový priestor, ktorý v prípade, že zadné posuvné sedadlá sú v prednej krajnej polohe a využíva sa spodné dno dvojitého batožinového priestoru, má až 500litrový objem. Pri sedadlách v zadnej krajnej polohe má objem pre batožiny 385 litrov.

Citroën C3 Picasso Citroën C3 Picasso

Pod kapotou bude mať C3 Picaso na výber dva benzínové štvorvalce s objemom 1,4 l/95 k alebo 1,6 l/120 k a dva turbodiesely 1,6 HDi s výkonmi 90 koní a 110 koní. Štandardom pre všetky motorizácie bude päťstupňová manuálna prevodovka. C3 Picasso by mal mať podľa svojich tvorcov jazdné vlastnosti na úrovni kompaktných hatchbackov. Podporou na ich dosiahnutie má byť zvolené riešenie uloženia prednej a zadnej nápravy a podľa verzie až tri rôzne sady vhodne zvolených pneumatík s veľkosťou pätnásť, šestnásť a sedemnásť palcov. Elektronický stabilizačný systém má byť len pre výkonnejší z dvoch turbodieselov.

Ročne by sa nového modelu Citroën C3 Picasso malo vyrobiť 110 tisíc kusov, a to výlučne v trnavskom závode PSA Peugeot Citroën. Do predaja sa dostane v prvom štvrťroku 2009.

Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.