Citroën C3 Picasso - made in Slovakia

Štvrtok, 09 október 2008

Nová viacúčelová verzia modelu Citroën C3 dostala označenie Picasso, podobne ako staršie verzie modelov Xsara a C4. Aj v tomto prípade ide o priestrannejší model oproti základnému, z ktorého nový C3 Picasso vychádza. Jeho prvé slávnostné predstavenie sa konalo na Slovensku, v trnavskom závode PSA Peugeot Citroën, kde sa nový automobil bude výlučne vyrábať.

Citroën C3 Picasso Citroën C3 Picasso Citroën C3 Picasso

Predpremiéru mal nový Picasso v Trnave týždeň pred prvým oficiálnym predstavením, ktoré automobilka Citroën naplánovala na jeden z najväčších svetových autosalónov v Paríži. Nový C3 Picasso bol potom v Paríži jednou z hviezd expozície Citroën, ktorý tvarom svojej karosérie, veľkosťou vnútorného priestoru, jeho variabilitou a príjemným interiérom veľmi obdivovaným exemplárom. Cieľom pri navrhovaní C3 Picasso bolo vytvoriť automobil s čo najmenšími vonkajšími rozmermi a najväčším vnútorným priestorom. Aj preto má krátky predný a zadný previs a zvislé piate dvere.

Citroën C3 Picasso Citroën C3 Picasso

Nový Picasso C3 podľa dostupných správ nevyužíva žiadnu z doterajších koncernových platforiem PSA. Konštruktéri vytvorili na jeho základ novú platformu budúcej generácie Citroënu C3. Svojimi rozmermi je najväčší v triede malých MPV. Dĺžkou 4087 mm prekonáva konkurentov približne o 100 mm, jeho šírka 1730 mm je tiež najvyššia v triede. Vysoký je 1620 mm a rázvor osí má 2540 mm. Svojim vzhľadom nový Picasso pripomína zvýšené kombi s krabicovitou zaoblenou karosériou, kde dizajnéri kládli hlavný dôraz na veľký vnútorný priestor. Svojich konkurentov si C3 Picasso bude vyberať spomedzi súperov ako Renault Modus, Škoda Roomster, Opel Meriva a iných.

Nové C3 Picasso ako malé MPV je určené nielen pre premávku v meste, ale môže slúžiť aj ako plnohodnotný rodinný automobil. Karosérii dominuje veľký vnútorný priestor a veľké zasklené plochy. Veľký je aj batožinový priestor, ktorý v prípade, že zadné posuvné sedadlá sú v prednej krajnej polohe a využíva sa spodné dno dvojitého batožinového priestoru, má až 500litrový objem. Pri sedadlách v zadnej krajnej polohe má objem pre batožiny 385 litrov.

Citroën C3 Picasso Citroën C3 Picasso

Pod kapotou bude mať C3 Picaso na výber dva benzínové štvorvalce s objemom 1,4 l/95 k alebo 1,6 l/120 k a dva turbodiesely 1,6 HDi s výkonmi 90 koní a 110 koní. Štandardom pre všetky motorizácie bude päťstupňová manuálna prevodovka. C3 Picasso by mal mať podľa svojich tvorcov jazdné vlastnosti na úrovni kompaktných hatchbackov. Podporou na ich dosiahnutie má byť zvolené riešenie uloženia prednej a zadnej nápravy a podľa verzie až tri rôzne sady vhodne zvolených pneumatík s veľkosťou pätnásť, šestnásť a sedemnásť palcov. Elektronický stabilizačný systém má byť len pre výkonnejší z dvoch turbodieselov.

Ročne by sa nového modelu Citroën C3 Picasso malo vyrobiť 110 tisíc kusov, a to výlučne v trnavskom závode PSA Peugeot Citroën. Do predaja sa dostane v prvom štvrťroku 2009.

Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.