Citroën C4 Aircross: parťák s ASX a 4008

Streda, 09 november 2011

Výsledkom spolupráce PSA Peugeot Citroën s japonskou automobilkou Mitsubishi je kompaktné SUV Citroën C4 Aircross vychádzajúce z japonského modelu ASX. Po Peugeote 4008 má tak francúzsky koncern druhý prírastok ako výsledok spolupráce s touto japonskou automobilkou.

Citroën C4 Aircross
Kompaktný Citroën C4 Aircross bude druhým SUV v produkcii francúzskej automobilky

Nové C4 Aircross má s modelom C4 máločo spoločné, možno iba ak veľkosť. Keď sa nový automobil začne v polovici budúceho roku predávať, bude po hatchbacku C4 a DS4 tretím modelom v segmente nižšej strednej triedy. Avšak ako jediný s pohonom všetkých štyroch kolies. Zároveň jediným Citroënom v tejto triede, ktorý má viacprvkovú zadnú nápravu.

Aerodynamické žiabrovité otvory s LED hlavnými svetlami dodávajú autu originálne stvárnený "svetelný podpis" viditeľný vo dne i v noci. Robustnosť novému modelu dodávajú rozšírené blatníky kolies a krátke previsy karosérie. Veľké 18palcové kolesá a zadné koncové svetlá majú za úlohu zabezpečiť optimálne obtekanie vzduchu okolo vozidla, znížiť spotrebu a emisie CO2. Celkove je dizajn C4 Aircross zmiešaninou štýlov ASX a Citroënu. Neodmysliteľnou súčasťou prednej časti je aj typická maska Citroënu s dvojitým šípom.

Nový model charakterizujú aj smerovky zabudované v spätných zrkadlách, línie svetelných diód v zadných svetlách a cúvacia kamera zabudovaná v chrómovanej lište zadných výklopných dverí, za ktorými sa skrýva 442 litrový batožinový priestor.

V ochrane životného prostredia bude C4 Aircross patriť medzi lídrov vo svojom segmente v produkcii CO2 s motorom HDi 110 v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výkony zaručuje aj 150-koňový dieselový agregát HDi a 115-koňový benzínový agregát 1,6i.

Citroën C4 Aircross
Kompaktné rozmery Aircrossu a jeho ovládateľnosť mu bez akýchkoľvek kompromisov dovolia presadiť sa tak na nespevnených cestách ako, aj v mestskej premávke

Vďaka zabudovanému pohonnému systému poslednej generácie poskytuje Citroën C4 Aircross na všetkých povrchoch optimálne jazdné vlastnosti. Môže jazdiť nepretržite s pohonom štyroch kolies a pritom čo najlepšie rozdeľovať krútiaci moment medzi predné a zadné kolesá. Vodič si môže ručne zvoliť jeden z troch režimov pohonu: dve alebo štyri poháňané kolesá alebo režim "lock" pre maximálnu pohyblivosť vozidla v sťažených podmienkach.

Kompaktné rozmery Aircrossu pri dĺžke 4,34 metra, šírke 1,8 metra a výške 1,63 metra a jeho ovládateľnosť mu bez akýchkoľvek kompromisov dovoľujú presadiť sa aj v mestskej premávke. Vozidlo je hodné hatchbacku vyššej triedy a jeho vnútorný priestor pre päť cestujúcich a objem batožinového priestoru 442 litrov zodpovedá požiadavkám na bežné každodenné používanie

Citroën C4 Aircross má prísť do predaja približne v polovici budúceho roka.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.