Citroën C4 Cactus: Jedinečný dizajn, high-tech interiér

Nedeľa, 16 február 2014

Automobilky hľadajú nové cesty a dizajnéri potom naplno rozvíjajú svoju fantáziu. Veľmi kreatívne, najmä vo francúzskom Citroëne. Pred piatimi rokmi vyšiel Citroën s novým prémiovým radom DS, ktorý sa svojim dizajnom dosť odlišuje od bežných áut. Dosť futuristicky vyzeral aj koncept Cactus, ktorý teraz pretvorili do podoby takmer produkčného automobilu a ktorý Citroën predstavil 5. februára tohto roku v Paríži.

1 Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus prináša nové technické riešenia a bude mať nízke prevádzkové náklady

Piaty február nebol náhodne vybraný. V tento februárový deň pred 136 rokmi sa narodil André Citroën, zakladateľ značky, ale tiež presne pred piatimi rokmi predstavil Citroën svoj nový rad DS. Dôvodom, ktorý Francúzi uvádzajú ako vznik nového modelu Cactus sú, že svet sa mení a s ním aj predstavy spotrebiteľov. A tak automobilka postavila model Citroën C4 Cactus, ktorý je plnohodnotnou alternatívou ku kompaktným autám.

Cactus prináša čerstvý vietor v podobe jedinečného dizajnu, ktorý spája funkciu a estetické cítenie. Toto jedinečné spojenie má priniesť budúcim užívateľom viac výhod, ako by vraj od tohto modelu mohli očakávať. To najmä v oblasti dizajnu, komfortu a v oblasti nových technológií. A to všetko za dostupné ceny. Má priniesť budúcim užívateľom to, čo naozaj potrebujú. Citroën prispôsobil technologické inovácie a prednosti potrebám dizajnu, komfortu a jednoduchému používaniu, no zároveň udržal náklady pod kontrolou.

Veľkosťou nový Cactus zodpovedá hatchbacku C4, má rovnaký rázvor náprav 2608 mm ako C4, čo je na prospech veľkosti vnútorného priestoru a na pohodlie posádky. Rozmery sú porovnateľné s kompaktnými vozidlami: dĺžka je 4,16 m; šírka 1,73 m. Výška len 1,48 m prospieva aerodynamike. Ideálny je štýlový profil s 1/3 presklených plôch a 2/3 plných plôch. Minimalizované previsy vpredu i vzadu posúvajú kolesá viac do rohov karosérie. Kufor má 385 litrov

Cactus má ľahší podvozok i nižšiu hmotnosť karosérie. Nízkej hmotnosti pomohla jednoduchšia výbava, napríklad vyklápacie zadné okno a nedelené zadná lavica, ale aj použitie pokrokových materiálov ako oceľ s veľmi vysokou mierou pružnosti či hliník na kapote alebo predných a zadných nosníkoch. Cactus má hmotnosť len 965 k, čo je až o 200 kg menej ako má C4, emisie CO2 iba 89 g/km a spotrebu pri naftovej verzie len 3,12 l/100 km.

Sedem palcový dotykový displej na prístrojovom paneli so siedmimi dotykovými tlačidlami umožňuje prístup k všetkým funkciám. Napríklad k automatickej klimatizácii, autorádiu, navigácii, asistenčným systémom (obrazovka parkovacej kamery, parkovací asistent, tempomat a obmedzovač rýchlosti), telefónu s Bluetooth, doplnkovým službám a nastaveniu vozidla. Všetky ovládače sú takto združené na jednej obrazovke a tak sú stále dostupné.

Do výroby sa Citroën C4 Cactus má dostať v apríli tohto roku a na trh v letných mesiacoch, v júli alebo auguste.

1 Citroen C4 Cactus 2 Citroen C4 Cactus 3 Citroen C4 Cactus
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."