Citroën C4 Picasso na slovenské cesty

Sobota, 03 august 2013

Citroën uviedol na slovenský trh druhú generáciu veľkopriestorového modelu C4 Picasso. Ide o kompletne nový model francúzskej automobilky, a týka sa to tak dizajnu karosérie ako aj interiéru. Nový C4 Picasso je postavený na novej koncernovej platforme EMP2 a Citroën ho považuje za jeden zo svojich kľúčových modelov.

Citroen C4 Picasso
Druhá generácia C4 Picasso predlžuje tradíciu obľúbenosti radu MPV značky Citroën

Už prvá generácia modelu Picasso na báze modelu Xsara zaujala zákazníkov. Do predaja prvý Picasso prišiel v roku 1999. Tento model bol práve tak ako aj jeho menší súrodenec C3 Piccaso (vyrábaný v Trnave) automobilom určeným pre rodiny. Práve takým bol aj model prvej generácie C4 Piccaso, predchodca terajšej novinky, ktorá je rovnako orientovaná predovšetkým na rodinu.

Vzhľad C4 Picasso druhej generácie vychádza z konceptu Technospace, ktorý Citroën predstavil na jar tohto roku na autosalóne v Ženeve. Mnohí považovali dizajn konceptu budúceho Picassa za kontroverzný, ale ak si uvedomíme, že tomu bolo tak už pri prvom Picasse (Xsaro), tak si môžeme iba povedať, že tak ako sa udomácnili predchodcovia prvého Picassa, ešte skôr si záujemcovia obľúbia nové C4 Picasso.

Dizajn nového Picassa je moderný a vyvážaný, aj keď má prvky extravagantnosti, čo však k moderne automobilového priemyslu určite patrí. Je výrazný, s dynamickými líniami a technologicky vyspelými prednými svetlometmi, ktoré dopĺňajú zadné LED svetlomety s 3D efektom. Tie čerpali inšpiráciu z viacerých štúdií značky.

Interiér Picassa sa nesie podľa Citroëna v duchu apartmánu typu loft s vycibrenými detailami, množstvom svetla na palube a s materiálmi, ktoré zvyšujú pocit kvality. Takže, ak to berieme doslova, Citroën C4 Picasso umožňuje cestovanie na najvyššej úrovni a v ponuke bude aj sedadlo Relax s rozšírenou možnosťou pre oporu nôh.

V novom Picasse nájdeme aj nové technológie na zvýšenie pohodlia. Napríklad plne dotykové ovládacie rozhranie spojené s 12-palcovým širokouhlým displejom s vysokým rozlíšením. Je tu aj viacero ďalších inovatívnych riešení na spríjemnenie a zvýšenie bezpečnosti cestovania, ako napríklad Vision 360 (systém, ktorý pomocou štyroch kamier umiestnených po obvode vozidla umožňuje vodičovi pohľad na auto z vtáčej perspektívy), parkovací asistent, či aktívny tempomat alebo aktívne bezpečnostné pásy.

Kompaktné rozmery C4 Picasso - dĺžka 4,43 m, šírka 1,83 m a výška 1,61 m poskytujú cestujúcim dostatočne veľký vnútorný i batožinový priestor s objemom 537 až 630 litrov (podľa polohy posuvného zadného sedadla). K duhu novému modelu ide medzigeneračné zníženie hmotnosti o 140 kg a výrazne lepšia aerodynamika, tiež úspornejšie motory s nižšou spotrebu paliva, vrátane verzie, ktorá vypúšťa iba 98 g CO2/km, čo je v danej kategórii rekordná hodnota. Nový C4 Picasso bude zároveň prvým modelom značky využívajúci pohon BlueHDi zodpovedajúci norme Euro 6.

Citroën C4 Picasso sa dodáva s dvoma benzínovými motormi (1,6 VTi 120/120 k, 1,6 THP 155/156 k) a dvoma naftovými (1,6 HDi 90/92 k, 1,6 eHDi 115/115 k) a v štyroch stupňoch výbavy: Attraction, Seduction, Intensive a Exclusive. Ceny začínajú na 16 990 eurách – toľko stojí C4 Picasso VTi 120 v najnižšej výbave Attraction. Najlacnejší C4 Picasso s naftovým motorom je HDi 90, rovnako vo výbave Attraction – jeho cena je 17 990 eur. Najviac za benzínový C4 Picasso zaplatí kupujúci za verziu s motorom THP 155 vo výbave Exclusive – 23 790 eur, za naftovú verziu eHDi 115, rovnako vo výbave Excusive – 24 790 eur. Ceny sú akciové, znížené o 1500 až 2500 eur, čo závisí od namontovaného motora, prevodovky a výbavy.

Citroën C4 Picasso – benzínové verzie

Motor1,6 VTi1,6 THP
Max. výkon (k/min)120/6000156/6000
Krút. moment (Nm/min)160/4250240/1400
Prevodovka5M6M
Prevádzková hmotnosť (kg)12521269
Max. rýchlosť (km/h)187209
0–100 km/h (s)12,39
Komb. spotreba (l/100 km)6,36,0

Citroën C4 Picasso – naftové verzie

Motor1,6 HDi1,6 HDi
Max. výkon (k/min)92/4000115/4000
Krút. moment (Nm/min)230/1750270/1750
Prevodovka6M6M
Prevádzková hmotnosť (kg)1279 * (1289) **1298 * (1295) **
Max. rýchlosť (km/h)173 * (175) **189 (189) **
0–100 km/h (s)12,9 * (13,7) **11,8 (12,3) **
Komb. spotreba (l/100 km)4,2 * (3,8) **4,0 (4,0) **

* - 6-stup. manuálna prevodovka
** - 6-stup. robotizovaná prevodovka

Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso
Autor: J. Goldberger
Foto: jg
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."