Citroën C4 Picasso už v sériovej podobe

Utorok, 09 apríl 2013

Mesiac po premiére štúdie C4 Technospace na marcovom autosalóne v Ženeve predstavuje Citroën reálny produkčný model, nástupcu súčasného C4 Picasso. Druhá generácia sa môže chváliť prevzatím viacerých technológií zo štúdie Technospace, vďaka ktorým bude úspornejšia a bude vypúšťať menej škodlivín do ovzdušia.

Citroen C4 Picasso
Nový Citroën C4 Picasso už v konečnej podobe, v akej príde koncom júna do predaja

Na oficiálnych fotografiách vidíme, ako vyzerá nový sériový model C4 Picasso. Čo však nevidieť je to, že nový C4 Picasso je oproti predchodcovi ľahší o 140 kg, takže základný model bude vážiť len 1252 kg, čo je hmotnosť menšieho C3 Picasso, má nižšiu spotrebu približne o jeden liter a produkuje menej CO2 na kilometer. Spočiatku vystačí s paletou motorov s objemom 1,6 litra.

Nový model stojí na novej platforme EMP2, ktorá ponúka rázvor náprav zväčšený o 55 mm na 2785 mm, priestrannejší interiér a jeho lepšie využitie a väčší batožinový priestor od 537 do 630 litrov (posúvaním zadných sedadiel). S prepracovanými proporciami je teraz C4 Picasso kompaktnejší aj vďaka zmeneným rozmerom, keď na dĺžku meria 4,43 metra, široký je 1,83 metra a má výšku len 1,61 metra.

Zvonku zaujme nový C4 Picasso novým dizajnom. Má menší predný previs (- 70 mm), znížilo sa umiestnenie motora a podlahy a zväčšil sa rozchod kolies, vpredu o 82 mm, vzadu o 31 mm. Štíhle denné svetlomety s LED technológiou opticky predlžujú mriežku chladiča a dopĺňajú ich pod nimi umiestnené aerodynamicky tvarované hlavné svetlomety. Vzhľad prednej časti dopĺňajú hmlové svetlomety.

Citroen C4 Picasso
Zadné piate dvere siahajú do bokov karosérie a opticky rozširujú zadnú časť vozidla

Zadná časť získala nový dynamický vzhľad aj vďaka veku batožinového priestoru, ktorý opticky zväčšuje robustnosť a šírku zadnej časti a navyše zlepšuje prístup do batožinového priestoru. Zadné svetlomety inšpirované štúdiami Tubik, Survolt a Revolte vytvárajú pomocou LED technológie futuristický 3D efekt

Základom je atmosférický benzínový VTi s výkonom 120 koní, najsilnejším preplňovaný variant THP s výkonom 156 koní. Dieselový 1,6 má výkonové verzie 92 a 115 koní a spájať sa môžu s manuálnou alebo novou robotizovanou prevodovkou. So slabším motorom dosahuje C4 Picasso s robotizovanou prevodovkou kombinovanú spotrebu len 3,8 l/100 km. Do konca roka pribudne ešte nový motor BlueHDi s výkonom 150 koní, ktorý bude spĺňať normu Euro 6. V roku 2014 spestrí Citroën ponuku o klasický 6stupňový automat.

Citroen C4 Picasso
Pocit z interiéru umocňuje kvalita materiálov, ich spracovanie a množstvo elektroniky

Dojem z interiéru posilňujú sériovo montované panoramatické čelné sklo a veľká presklená strecha, ktorá púšťa do interiéru nového C4 Picasso množstvo vonkajšieho svetla. Presklenie s plochou 5,30 m2 patrí na špičku segmentu. Dobrý pocit z interiéru umocňuje aj kvalita použitých materiálov a ich spracovanie a množstvo elektroniky, ako 12palcový multifunkčný displej s vysokým rozlíšením a menší 7palcový dotykový displej na ovládanie palubných systémov, ako sú dvojzónová klimatizácia, navigácia, audio, telefón, asistenčné systémy a doplnkové služby.

Citroen C4 Picasso
Veľké panoramatické čelné sklo a presklená strecha dokonale presvecujú interiér

Z bezpečnostných systémov ponúkne C4 Picasso napríklad adaptívny tempomat s radarom zabudovaným v prednom nárazníku, ktorý odhalí nebezpečenstvo v podobe pomalšie jazdiaceho vozidla vpredu a v spolupráci s riadiacou jednotkou motora udrží nastavený odstup až do rýchlosti 25 km/h. Po uvoľnení cesty sa rýchlosť automaticky zrýchli na poslednú nastavenú. C4 Picasso disponuje aj so štyrmi parkovacími kamerami, nechýba automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém sledovania mŕtveho uhla či systém pre jazdu v jazdných pruhoch.

Nový Citroën C4 Picasso sa začne predávať už koncom júna 2013, najprv vo Francúzsku a potom aj v ostatných krajinách.

Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.