Citroën C4 Picasso už v sériovej podobe

Utorok, 09 apríl 2013

Mesiac po premiére štúdie C4 Technospace na marcovom autosalóne v Ženeve predstavuje Citroën reálny produkčný model, nástupcu súčasného C4 Picasso. Druhá generácia sa môže chváliť prevzatím viacerých technológií zo štúdie Technospace, vďaka ktorým bude úspornejšia a bude vypúšťať menej škodlivín do ovzdušia.

Citroen C4 Picasso
Nový Citroën C4 Picasso už v konečnej podobe, v akej príde koncom júna do predaja

Na oficiálnych fotografiách vidíme, ako vyzerá nový sériový model C4 Picasso. Čo však nevidieť je to, že nový C4 Picasso je oproti predchodcovi ľahší o 140 kg, takže základný model bude vážiť len 1252 kg, čo je hmotnosť menšieho C3 Picasso, má nižšiu spotrebu približne o jeden liter a produkuje menej CO2 na kilometer. Spočiatku vystačí s paletou motorov s objemom 1,6 litra.

Nový model stojí na novej platforme EMP2, ktorá ponúka rázvor náprav zväčšený o 55 mm na 2785 mm, priestrannejší interiér a jeho lepšie využitie a väčší batožinový priestor od 537 do 630 litrov (posúvaním zadných sedadiel). S prepracovanými proporciami je teraz C4 Picasso kompaktnejší aj vďaka zmeneným rozmerom, keď na dĺžku meria 4,43 metra, široký je 1,83 metra a má výšku len 1,61 metra.

Zvonku zaujme nový C4 Picasso novým dizajnom. Má menší predný previs (- 70 mm), znížilo sa umiestnenie motora a podlahy a zväčšil sa rozchod kolies, vpredu o 82 mm, vzadu o 31 mm. Štíhle denné svetlomety s LED technológiou opticky predlžujú mriežku chladiča a dopĺňajú ich pod nimi umiestnené aerodynamicky tvarované hlavné svetlomety. Vzhľad prednej časti dopĺňajú hmlové svetlomety.

Citroen C4 Picasso
Zadné piate dvere siahajú do bokov karosérie a opticky rozširujú zadnú časť vozidla

Zadná časť získala nový dynamický vzhľad aj vďaka veku batožinového priestoru, ktorý opticky zväčšuje robustnosť a šírku zadnej časti a navyše zlepšuje prístup do batožinového priestoru. Zadné svetlomety inšpirované štúdiami Tubik, Survolt a Revolte vytvárajú pomocou LED technológie futuristický 3D efekt

Základom je atmosférický benzínový VTi s výkonom 120 koní, najsilnejším preplňovaný variant THP s výkonom 156 koní. Dieselový 1,6 má výkonové verzie 92 a 115 koní a spájať sa môžu s manuálnou alebo novou robotizovanou prevodovkou. So slabším motorom dosahuje C4 Picasso s robotizovanou prevodovkou kombinovanú spotrebu len 3,8 l/100 km. Do konca roka pribudne ešte nový motor BlueHDi s výkonom 150 koní, ktorý bude spĺňať normu Euro 6. V roku 2014 spestrí Citroën ponuku o klasický 6stupňový automat.

Citroen C4 Picasso
Pocit z interiéru umocňuje kvalita materiálov, ich spracovanie a množstvo elektroniky

Dojem z interiéru posilňujú sériovo montované panoramatické čelné sklo a veľká presklená strecha, ktorá púšťa do interiéru nového C4 Picasso množstvo vonkajšieho svetla. Presklenie s plochou 5,30 m2 patrí na špičku segmentu. Dobrý pocit z interiéru umocňuje aj kvalita použitých materiálov a ich spracovanie a množstvo elektroniky, ako 12palcový multifunkčný displej s vysokým rozlíšením a menší 7palcový dotykový displej na ovládanie palubných systémov, ako sú dvojzónová klimatizácia, navigácia, audio, telefón, asistenčné systémy a doplnkové služby.

Citroen C4 Picasso
Veľké panoramatické čelné sklo a presklená strecha dokonale presvecujú interiér

Z bezpečnostných systémov ponúkne C4 Picasso napríklad adaptívny tempomat s radarom zabudovaným v prednom nárazníku, ktorý odhalí nebezpečenstvo v podobe pomalšie jazdiaceho vozidla vpredu a v spolupráci s riadiacou jednotkou motora udrží nastavený odstup až do rýchlosti 25 km/h. Po uvoľnení cesty sa rýchlosť automaticky zrýchli na poslednú nastavenú. C4 Picasso disponuje aj so štyrmi parkovacími kamerami, nechýba automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém sledovania mŕtveho uhla či systém pre jazdu v jazdných pruhoch.

Nový Citroën C4 Picasso sa začne predávať už koncom júna 2013, najprv vo Francúzsku a potom aj v ostatných krajinách.

Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.