Citroën C4 Picasso už v sériovej podobe

Utorok, 09 apríl 2013

Mesiac po premiére štúdie C4 Technospace na marcovom autosalóne v Ženeve predstavuje Citroën reálny produkčný model, nástupcu súčasného C4 Picasso. Druhá generácia sa môže chváliť prevzatím viacerých technológií zo štúdie Technospace, vďaka ktorým bude úspornejšia a bude vypúšťať menej škodlivín do ovzdušia.

Citroen C4 Picasso
Nový Citroën C4 Picasso už v konečnej podobe, v akej príde koncom júna do predaja

Na oficiálnych fotografiách vidíme, ako vyzerá nový sériový model C4 Picasso. Čo však nevidieť je to, že nový C4 Picasso je oproti predchodcovi ľahší o 140 kg, takže základný model bude vážiť len 1252 kg, čo je hmotnosť menšieho C3 Picasso, má nižšiu spotrebu približne o jeden liter a produkuje menej CO2 na kilometer. Spočiatku vystačí s paletou motorov s objemom 1,6 litra.

Nový model stojí na novej platforme EMP2, ktorá ponúka rázvor náprav zväčšený o 55 mm na 2785 mm, priestrannejší interiér a jeho lepšie využitie a väčší batožinový priestor od 537 do 630 litrov (posúvaním zadných sedadiel). S prepracovanými proporciami je teraz C4 Picasso kompaktnejší aj vďaka zmeneným rozmerom, keď na dĺžku meria 4,43 metra, široký je 1,83 metra a má výšku len 1,61 metra.

Zvonku zaujme nový C4 Picasso novým dizajnom. Má menší predný previs (- 70 mm), znížilo sa umiestnenie motora a podlahy a zväčšil sa rozchod kolies, vpredu o 82 mm, vzadu o 31 mm. Štíhle denné svetlomety s LED technológiou opticky predlžujú mriežku chladiča a dopĺňajú ich pod nimi umiestnené aerodynamicky tvarované hlavné svetlomety. Vzhľad prednej časti dopĺňajú hmlové svetlomety.

Citroen C4 Picasso
Zadné piate dvere siahajú do bokov karosérie a opticky rozširujú zadnú časť vozidla

Zadná časť získala nový dynamický vzhľad aj vďaka veku batožinového priestoru, ktorý opticky zväčšuje robustnosť a šírku zadnej časti a navyše zlepšuje prístup do batožinového priestoru. Zadné svetlomety inšpirované štúdiami Tubik, Survolt a Revolte vytvárajú pomocou LED technológie futuristický 3D efekt

Základom je atmosférický benzínový VTi s výkonom 120 koní, najsilnejším preplňovaný variant THP s výkonom 156 koní. Dieselový 1,6 má výkonové verzie 92 a 115 koní a spájať sa môžu s manuálnou alebo novou robotizovanou prevodovkou. So slabším motorom dosahuje C4 Picasso s robotizovanou prevodovkou kombinovanú spotrebu len 3,8 l/100 km. Do konca roka pribudne ešte nový motor BlueHDi s výkonom 150 koní, ktorý bude spĺňať normu Euro 6. V roku 2014 spestrí Citroën ponuku o klasický 6stupňový automat.

Citroen C4 Picasso
Pocit z interiéru umocňuje kvalita materiálov, ich spracovanie a množstvo elektroniky

Dojem z interiéru posilňujú sériovo montované panoramatické čelné sklo a veľká presklená strecha, ktorá púšťa do interiéru nového C4 Picasso množstvo vonkajšieho svetla. Presklenie s plochou 5,30 m2 patrí na špičku segmentu. Dobrý pocit z interiéru umocňuje aj kvalita použitých materiálov a ich spracovanie a množstvo elektroniky, ako 12palcový multifunkčný displej s vysokým rozlíšením a menší 7palcový dotykový displej na ovládanie palubných systémov, ako sú dvojzónová klimatizácia, navigácia, audio, telefón, asistenčné systémy a doplnkové služby.

Citroen C4 Picasso
Veľké panoramatické čelné sklo a presklená strecha dokonale presvecujú interiér

Z bezpečnostných systémov ponúkne C4 Picasso napríklad adaptívny tempomat s radarom zabudovaným v prednom nárazníku, ktorý odhalí nebezpečenstvo v podobe pomalšie jazdiaceho vozidla vpredu a v spolupráci s riadiacou jednotkou motora udrží nastavený odstup až do rýchlosti 25 km/h. Po uvoľnení cesty sa rýchlosť automaticky zrýchli na poslednú nastavenú. C4 Picasso disponuje aj so štyrmi parkovacími kamerami, nechýba automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém sledovania mŕtveho uhla či systém pre jazdu v jazdných pruhoch.

Nový Citroën C4 Picasso sa začne predávať už koncom júna 2013, najprv vo Francúzsku a potom aj v ostatných krajinách.

Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5