Citroën C-Elysée: elegantný a dostupný sedan

Utorok, 24 júl 2012

Citroën odhalil v uplynulých dňoch nový sedan označený ako C-Elysée. Dostal do vienka atraktívny dizajn, má byť praktický a aj za veľmi priaznivú cenu. Chcete sa aj vy dozvedieť o takto atraktívnom modely viac? Že by to bol vážny konkurent pre nový Seat Toledo alebo Škodu Rapid?

Citroen C-Elysée
Citroën C-Elysée bude cenovo dostupný sedan s nízkou spotrebou a dlhou životnosťou

Návrhári Citroënu začínali pri navrhovaní nového modelu od piky. Vzali si hárok čistého papiera a pustili sa do navrhovania trojpriestorovej limuzíny, ktorá má zákazníka chytiť za srdce. Jej línie sú podľa obrázkov vyvážené, podľa výrobcu aj zvodné. Predná časť sa hlási k príslušnosti k značke: má široký chrómovaný znak, ktorý podčiarkuje elegantne klenutú kapotu. Z karoséria vyžaruje rozhodný postoj, a to najmä vďaka vyššej línii karosérie, širokému rozchodu a výrazným blatníkom. Model C-Elysée môže dopĺňať viacero chrómových prvkov.

Citroën C-Elysée má karosériu dlhú 443 cm, na šírku meria 171 cm a vysoký je 147 cm. Rázvor s hodnotou 265 cm má byť najdlhší vo svojej kategórii. Vďaka nemu bude mať C-Elysée jedinečné jazdné vlastnosti a veľkorysý vnútorný priestor.

Interiér má konkurovať vozidlám z vyššej triedy, navyše boduje aj veľmi dobrou ponukou miesta vzadu. Zadní pasažieri majú k dispozícii jedinečný priestor na nohy ako na dĺžku tak aj do šírky. Vnútorný priestor však neuberá nič z batožinového priestoru, ktorý má uctyhodných 506 litrov. Vďaka týmto danostiam bude môcť nový Citroën spĺňať aj úlohu prvého vozidla v rodine.

C-Elysée príde aj s novým benzínovým trojvalcom 1,2 VTi s výkonom 72 koní a krútiacim momentom 110 Nm pri 3000 ot/min. Tento motor môže splupracovať s 5stupňovou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou. Mal by mať spotrebu od 5 litrov na 100 kilometrov a emisie CO2 len 115 g/km. Ďalším motorom bude benzínový štvorvale 1,6 VTi 115 spojený s manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Z naftových motorov zasa osvedčený 1,6 HDi s výkonom 92 koní, ktorého spotreba v kombinovanom cykle má byť 4,1 l/100 km a vypúšťané emisie CO2len 108 g/km.

Okrem veľkého vnútorného priestoru sa C-Elysée bude chváliť aj viacerými modernými a intuitívnymi prvkami výbavy, napríklad digitálnou klimatizáciou, parkovacími snímačmi vzadu, tempomatom s obmedzovačom rýchlosti i autorádiom schopným prehrávať súbory MP3. Bude disponovať tiež technológiou Bluetooth na telefonovanie. Ponuka technológií sa má rozšíriť aj o navigačný systém s dotykovou obrazovkou, parkovaciu kameru či bezkľúčový prístup a štartovanie.

Do predaja sa Citroën C-Elysée dostane na konci roka 2012 a je zameraný na potreby klientely, ktorá vyhľadáva príťažlivo vyzerajúci, no zároveň cenovo dostupný sedan, v ktorom sa spája výkon, nízka spotreba a dlhá životnosť.

Citroen C-Elysée Citroen C-Elysée Citroen C-Elysée
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.