Citroën C-Elysée: elegantný a dostupný sedan

Utorok, 24 júl 2012

Citroën odhalil v uplynulých dňoch nový sedan označený ako C-Elysée. Dostal do vienka atraktívny dizajn, má byť praktický a aj za veľmi priaznivú cenu. Chcete sa aj vy dozvedieť o takto atraktívnom modely viac? Že by to bol vážny konkurent pre nový Seat Toledo alebo Škodu Rapid?

Citroen C-Elysée
Citroën C-Elysée bude cenovo dostupný sedan s nízkou spotrebou a dlhou životnosťou

Návrhári Citroënu začínali pri navrhovaní nového modelu od piky. Vzali si hárok čistého papiera a pustili sa do navrhovania trojpriestorovej limuzíny, ktorá má zákazníka chytiť za srdce. Jej línie sú podľa obrázkov vyvážené, podľa výrobcu aj zvodné. Predná časť sa hlási k príslušnosti k značke: má široký chrómovaný znak, ktorý podčiarkuje elegantne klenutú kapotu. Z karoséria vyžaruje rozhodný postoj, a to najmä vďaka vyššej línii karosérie, širokému rozchodu a výrazným blatníkom. Model C-Elysée môže dopĺňať viacero chrómových prvkov.

Citroën C-Elysée má karosériu dlhú 443 cm, na šírku meria 171 cm a vysoký je 147 cm. Rázvor s hodnotou 265 cm má byť najdlhší vo svojej kategórii. Vďaka nemu bude mať C-Elysée jedinečné jazdné vlastnosti a veľkorysý vnútorný priestor.

Interiér má konkurovať vozidlám z vyššej triedy, navyše boduje aj veľmi dobrou ponukou miesta vzadu. Zadní pasažieri majú k dispozícii jedinečný priestor na nohy ako na dĺžku tak aj do šírky. Vnútorný priestor však neuberá nič z batožinového priestoru, ktorý má uctyhodných 506 litrov. Vďaka týmto danostiam bude môcť nový Citroën spĺňať aj úlohu prvého vozidla v rodine.

C-Elysée príde aj s novým benzínovým trojvalcom 1,2 VTi s výkonom 72 koní a krútiacim momentom 110 Nm pri 3000 ot/min. Tento motor môže splupracovať s 5stupňovou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou. Mal by mať spotrebu od 5 litrov na 100 kilometrov a emisie CO2 len 115 g/km. Ďalším motorom bude benzínový štvorvale 1,6 VTi 115 spojený s manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Z naftových motorov zasa osvedčený 1,6 HDi s výkonom 92 koní, ktorého spotreba v kombinovanom cykle má byť 4,1 l/100 km a vypúšťané emisie CO2len 108 g/km.

Okrem veľkého vnútorného priestoru sa C-Elysée bude chváliť aj viacerými modernými a intuitívnymi prvkami výbavy, napríklad digitálnou klimatizáciou, parkovacími snímačmi vzadu, tempomatom s obmedzovačom rýchlosti i autorádiom schopným prehrávať súbory MP3. Bude disponovať tiež technológiou Bluetooth na telefonovanie. Ponuka technológií sa má rozšíriť aj o navigačný systém s dotykovou obrazovkou, parkovaciu kameru či bezkľúčový prístup a štartovanie.

Do predaja sa Citroën C-Elysée dostane na konci roka 2012 a je zameraný na potreby klientely, ktorá vyhľadáva príťažlivo vyzerajúci, no zároveň cenovo dostupný sedan, v ktorom sa spája výkon, nízka spotreba a dlhá životnosť.

Citroen C-Elysée Citroen C-Elysée Citroen C-Elysée
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.