Citroën C-Elysée: elegantný a dostupný sedan

Utorok, 24 júl 2012

Citroën odhalil v uplynulých dňoch nový sedan označený ako C-Elysée. Dostal do vienka atraktívny dizajn, má byť praktický a aj za veľmi priaznivú cenu. Chcete sa aj vy dozvedieť o takto atraktívnom modely viac? Že by to bol vážny konkurent pre nový Seat Toledo alebo Škodu Rapid?

Citroen C-Elysée
Citroën C-Elysée bude cenovo dostupný sedan s nízkou spotrebou a dlhou životnosťou

Návrhári Citroënu začínali pri navrhovaní nového modelu od piky. Vzali si hárok čistého papiera a pustili sa do navrhovania trojpriestorovej limuzíny, ktorá má zákazníka chytiť za srdce. Jej línie sú podľa obrázkov vyvážené, podľa výrobcu aj zvodné. Predná časť sa hlási k príslušnosti k značke: má široký chrómovaný znak, ktorý podčiarkuje elegantne klenutú kapotu. Z karoséria vyžaruje rozhodný postoj, a to najmä vďaka vyššej línii karosérie, širokému rozchodu a výrazným blatníkom. Model C-Elysée môže dopĺňať viacero chrómových prvkov.

Citroën C-Elysée má karosériu dlhú 443 cm, na šírku meria 171 cm a vysoký je 147 cm. Rázvor s hodnotou 265 cm má byť najdlhší vo svojej kategórii. Vďaka nemu bude mať C-Elysée jedinečné jazdné vlastnosti a veľkorysý vnútorný priestor.

Interiér má konkurovať vozidlám z vyššej triedy, navyše boduje aj veľmi dobrou ponukou miesta vzadu. Zadní pasažieri majú k dispozícii jedinečný priestor na nohy ako na dĺžku tak aj do šírky. Vnútorný priestor však neuberá nič z batožinového priestoru, ktorý má uctyhodných 506 litrov. Vďaka týmto danostiam bude môcť nový Citroën spĺňať aj úlohu prvého vozidla v rodine.

C-Elysée príde aj s novým benzínovým trojvalcom 1,2 VTi s výkonom 72 koní a krútiacim momentom 110 Nm pri 3000 ot/min. Tento motor môže splupracovať s 5stupňovou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou. Mal by mať spotrebu od 5 litrov na 100 kilometrov a emisie CO2 len 115 g/km. Ďalším motorom bude benzínový štvorvale 1,6 VTi 115 spojený s manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Z naftových motorov zasa osvedčený 1,6 HDi s výkonom 92 koní, ktorého spotreba v kombinovanom cykle má byť 4,1 l/100 km a vypúšťané emisie CO2len 108 g/km.

Okrem veľkého vnútorného priestoru sa C-Elysée bude chváliť aj viacerými modernými a intuitívnymi prvkami výbavy, napríklad digitálnou klimatizáciou, parkovacími snímačmi vzadu, tempomatom s obmedzovačom rýchlosti i autorádiom schopným prehrávať súbory MP3. Bude disponovať tiež technológiou Bluetooth na telefonovanie. Ponuka technológií sa má rozšíriť aj o navigačný systém s dotykovou obrazovkou, parkovaciu kameru či bezkľúčový prístup a štartovanie.

Do predaja sa Citroën C-Elysée dostane na konci roka 2012 a je zameraný na potreby klientely, ktorá vyhľadáva príťažlivo vyzerajúci, no zároveň cenovo dostupný sedan, v ktorom sa spája výkon, nízka spotreba a dlhá životnosť.

Citroen C-Elysée Citroen C-Elysée Citroen C-Elysée
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.