Citroën C-Elysée: Facelift po štyroch rokoch

Piatok, 18 november 2016

Pred štyrmi rokmi prišiel Citroën s kompaktným štvordverovým sedanom C-Elysée ako globálnym celosvetovým modelom zameraným na nízku cenu, ale aj veľký vnútorný priestor, ktorému sa iné autá tejto kategórie len ťažko môžu rovnať. V týchto dňoch prichádza Citroën s modernizovaným modelom C-Elysée.

1 Citroen C-Elysse
Globálny model Citroën C-Elysée v novej modernizovanej podobe príde do predaja na jar roku 2017

Trojpriestorový sedan nižšej strednej triedy je pre francúzsku značku významný hlavne z dvoch dôvodov. Prvým je viac ako 400 000 vozidiel predaných od roku 2012, pričom len v roku 2015 si co kúpilo 117 000 záujemcov, a to aj v krajinách ako Čína, Turecko a Alžírsko. Druhým sú tri tituly majstra sveta v šampionáte WTCC v Pohári konštruktérov.

Citroën C-Elysée vznikol hlavne so zameraním na svetové trhy. Oslovuje klientelu, ktorá hľadá hodnotné a dostupné trojpriestorové vozidlo. Aktuálny model predstavil Citroën v roku 2012. V priebehu tohto roka sa vozidlo C-Elysée dostalo do predaja aj v ďalších európskych krajinách, kde sa doteraz nepredávalo.

Dizajn nového C-Elysée dostal novú hodnotnejšiu prednú časť, zadné svetlomety s 3D grafikou, nové kryty kolies, tiež nové 16-palcové disky kolies z ľahkých zliatin a dva nové laky karosérie. Automobil známy veľkým vnútorným priestorom dostal aj nové technológie, ktoré uľahčujú jazdu, napríklad Citroën Conect Radio a Citroën Connect Nav so 7-palcovou dotykovou obrazovkou.

Nová maska a chrómované šípy zaberajú celú šírku a končia sa až v dizajnovo upravených predných svetlometoch. Získali väčšiu plochu a chrómové prvky, ktoré umocňujú moderný vzhľad. Tvarová súhra mriežky chladiča a svetlometov podporujú pocit šírky vozidla. V tomto trende pokračuje aj spodná časť nárazníka so širokými horizontálnymi otvormi na vstup vzduchu a chrómovými lištami okolo hmloviek. Tieto prvky zároveň opticky približujú vozidlo k vozovke a zlepšujú jeho ochranu. Hodnotnejšiu prednú časť dotvárajú denné LED svetlomety umiestnené nad hmlovkami.

Zadnej časti nového C-Elysée dominujú svetlomety s 3D efektom, charakteristický znak vozidiel značky Citroën. Tie umocňujú pocit šírky vozidla. Bočná strana vozidla dostala dve novinky v rozmere 16 palcov: dvojfarebné kryty kolies s 3D efektom a kolesá z ľahkých zliatin San Diego s perleťovým efektom. V ponuke sú aj dva nové laky karosérie: modrý lak Lazuli Blue a sivý Gris Acier.

Interiéru dominuje palubná doska, ktorú, v závislosti od úrovne výbavy, zdobí lišta pred spolujazdcom. Výber materiálov sa podriadil elegancii, robustnosti a jednoduchej údržbe. Hlavnou novinkou palubnej dosky je hodnotná 7-palcová dotyková obrazovka. Prístrojová doska dostala novú grafiku ukazovateľov, čo zlepšuje jasnosť a čitateľnosť. Vo vyšších verziách výbavy ju obohatí aj displej s údajmi z palubného počítača.

Nový Citroën C-Elysée ponúka viacero výkonných a úsporných motorov. Benzínové motory zastupuje pohonná jednotka PureTech 82 s manuálnou prevodovkou alebo VTi 115 s manuálnou alebo úplne novou 6-stupňovou automatickou prevodovkou EAT6. Naftové motory zastupujú verzie HDi 92 a BlueHDi 100.

Nový Citroën C-Elysée sa bude vyrábať v španielskom meste Vigo a do predaja sa dostane v prvom štvrťroku 2017. V rovnakom období sa do predaja dostane aj čínska verzia C-Elysée vyrábaná vo fabrike v meste Wuhan.

1 Citroen C-Elysse 2 Citroen C-Elysse 3 Citroen C-Elysse 4 Citroen C-Elysse 5 Citroen C-Elysse 6 Citroen C-Elysse
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.