Citroën C-Elysée: v predaji už od 8 490 eur

Sobota, 10 november 2012

Automobilky hľadajú cesty, ako sa viac čo najviac priblížiť k potenciálnemu zákazníkovi. S novou ponukou prichádza v týchto dňoch francúzska automobilka Citroën a uvádza na trh cenovo atraktívny sedan C-Elysée. Nový model má príťažlivú základnú cenu 8490 eur a kúpiť si ho môžete už dnes.

Citroen C-Elysée
Citroën C-Elysée šitý pre slovenského zákazníka, mieri do segmentu lacnejších sedanov

Nový sedan C-Elysée má charakteristický predok Citroënu: dvojitý šíp vpredu na maske chladiča, typický znak súčasných modelov automobilky, pod ním v nárazníku veľký otvor na vstup vzduchu do motorového priestoru a predĺžené hlavné svetlomety v štýle posledných modelov automobilky. Vzadu sú rozpoznávacím znakom najmä do bokov pretiahnuté združené koncové svetlá a zvýšená zadná časť v mieste batožinového priestoru.

C-Elysée meria na dĺžku 443 cm, šírku má 171 cm, vysoký je 147 centimetrov a jeho hmotnosť je podľa výbavy od 1020 kg do 1095 kg. Vďaka veľkého rázvoru 265 cm má priestranný interiér, ktorý môže konkurovať autám vyššej triedy. Mimoriadne veľa miesta je pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách a až 506 litrový batožinový priestor patrí k špičke v segmente. Vďaka týmto vlastnostiam môže C-Elysée plniť úlohu prvého, resp. jediného auta v rodine.

Citroën má v ponuke pre C-Elysée dva benzínové motory a jeden turbodiesel. Základom je nový benzínový s objemom 1,2 litra, výkonom 72 koní a spotrebou 5,3 l/100 km. Výkonnejší benzínový má objem 1,6 litra, výkon 115 koní a spotrebu 6,4 l/100 km. Naftový má objem 1,6 litra, výkon 92 koní a spotrebu 4,1 l/100 km.

Nový C-Elysée sme mali možnosť vyskúšať počas novinárskej prezentácie v Bratislave. Niekoľko desiatok kilometrov sme absolvovali s modelom, ktorý mal pod kapotou turbodiesel 1,6 HDi s výkonom 92 koní. Aj táto krátka jazda ulicami hlavného mesta i po okolitých cestách nás utvrdila v tom, že mnohé z proklamovaných vlastností Citroën E-Elysée naozaj má. Motor s tichým a kultivovaným chodom ochotne reagoval na plynový pedál a mal dobrý záťah už od 1800 otáčok.

Podvozok dokázal absorbovať nerovnosti bratislavských ciest, a to je dobré vysvedčenie pre C-Elysée. Pochvalu vyslovujeme aj prevodovke pre jej dlhšie odstupňovanie, takže aj tých päť prevodových stupňov (onedlho túto v súčasnosti jedinú prevodovku doplní robotizovaná prevodovka) je postačujúcich. Napríklad pri jazde po diaľnici pri limitnej rýchlosti 130 km/h nám motor "točil" len 2600 otáčok, čo je výhodné z hľadiska menšieho hluku v kabíne, a aj nižšej spotreby. Tá určite poteší nových užívateľov – my sme namerali 4,6 l/100 km, pričom sme sa s autom nemaznali a jazdili sme v meste i po diaľnici.

Citroën C-Elysée je model šitý na mieru slovenského zákazníka: má priestranný interiér a enormne veľký batožinový priestor. Fabrika o ňom hlása, že je to automobil najmä pre mužov. Predovšetkým pre tých, ktorí majú obmedzený rozpočet, resp. nechcú investovať do auta príliš veľa peňazí. Chcú však nové, nie jazdené auto, auto, ktoré uspokojí ich každodenné požiadavky, ale je vhodné aj pre rodinu, na víkendy či dlhé dovolenkové cesty. Navyše by malo byť aj robustné a vhodné aj na nekvalitné cesty, byť bezpečné, ale aj úsporné. A samozrejme, malo by mať aj elegantný dizajn.

Citroën C-Elysée – výbava a ceny

MotorPrevodovkaVýkon kW/kVýbavaCena (eur)
VTi 72Man. 5stup.53/72Attraction8 490
HDi 92Man. 5stup.68/92Attraction10 690
VTi 72Man. 5stup.53/72Secuction9 990
VTi 115Man. 5stup.85/115Secuction10 990
HDi 92Man. 5stup.68/92Secuction12 190
VTi 115Man. 5stup.85/115Execitive11 790
HDi 92Man. 5stup.68/92kExecitive13 190

Citroen C-Elysée Citroen C-Elysée Citroen C-Elysée Citroen C-Elysée Citroen C-Elysée Citroen C-Elysée
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.