Citroën C-Elysée: v predaji už od 8 490 eur

Sobota, 10 november 2012

Automobilky hľadajú cesty, ako sa viac čo najviac priblížiť k potenciálnemu zákazníkovi. S novou ponukou prichádza v týchto dňoch francúzska automobilka Citroën a uvádza na trh cenovo atraktívny sedan C-Elysée. Nový model má príťažlivú základnú cenu 8490 eur a kúpiť si ho môžete už dnes.

Citroen C-Elysée
Citroën C-Elysée šitý pre slovenského zákazníka, mieri do segmentu lacnejších sedanov

Nový sedan C-Elysée má charakteristický predok Citroënu: dvojitý šíp vpredu na maske chladiča, typický znak súčasných modelov automobilky, pod ním v nárazníku veľký otvor na vstup vzduchu do motorového priestoru a predĺžené hlavné svetlomety v štýle posledných modelov automobilky. Vzadu sú rozpoznávacím znakom najmä do bokov pretiahnuté združené koncové svetlá a zvýšená zadná časť v mieste batožinového priestoru.

C-Elysée meria na dĺžku 443 cm, šírku má 171 cm, vysoký je 147 centimetrov a jeho hmotnosť je podľa výbavy od 1020 kg do 1095 kg. Vďaka veľkého rázvoru 265 cm má priestranný interiér, ktorý môže konkurovať autám vyššej triedy. Mimoriadne veľa miesta je pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách a až 506 litrový batožinový priestor patrí k špičke v segmente. Vďaka týmto vlastnostiam môže C-Elysée plniť úlohu prvého, resp. jediného auta v rodine.

Citroën má v ponuke pre C-Elysée dva benzínové motory a jeden turbodiesel. Základom je nový benzínový s objemom 1,2 litra, výkonom 72 koní a spotrebou 5,3 l/100 km. Výkonnejší benzínový má objem 1,6 litra, výkon 115 koní a spotrebu 6,4 l/100 km. Naftový má objem 1,6 litra, výkon 92 koní a spotrebu 4,1 l/100 km.

Nový C-Elysée sme mali možnosť vyskúšať počas novinárskej prezentácie v Bratislave. Niekoľko desiatok kilometrov sme absolvovali s modelom, ktorý mal pod kapotou turbodiesel 1,6 HDi s výkonom 92 koní. Aj táto krátka jazda ulicami hlavného mesta i po okolitých cestách nás utvrdila v tom, že mnohé z proklamovaných vlastností Citroën E-Elysée naozaj má. Motor s tichým a kultivovaným chodom ochotne reagoval na plynový pedál a mal dobrý záťah už od 1800 otáčok.

Podvozok dokázal absorbovať nerovnosti bratislavských ciest, a to je dobré vysvedčenie pre C-Elysée. Pochvalu vyslovujeme aj prevodovke pre jej dlhšie odstupňovanie, takže aj tých päť prevodových stupňov (onedlho túto v súčasnosti jedinú prevodovku doplní robotizovaná prevodovka) je postačujúcich. Napríklad pri jazde po diaľnici pri limitnej rýchlosti 130 km/h nám motor "točil" len 2600 otáčok, čo je výhodné z hľadiska menšieho hluku v kabíne, a aj nižšej spotreby. Tá určite poteší nových užívateľov – my sme namerali 4,6 l/100 km, pričom sme sa s autom nemaznali a jazdili sme v meste i po diaľnici.

Citroën C-Elysée je model šitý na mieru slovenského zákazníka: má priestranný interiér a enormne veľký batožinový priestor. Fabrika o ňom hlása, že je to automobil najmä pre mužov. Predovšetkým pre tých, ktorí majú obmedzený rozpočet, resp. nechcú investovať do auta príliš veľa peňazí. Chcú však nové, nie jazdené auto, auto, ktoré uspokojí ich každodenné požiadavky, ale je vhodné aj pre rodinu, na víkendy či dlhé dovolenkové cesty. Navyše by malo byť aj robustné a vhodné aj na nekvalitné cesty, byť bezpečné, ale aj úsporné. A samozrejme, malo by mať aj elegantný dizajn.

Citroën C-Elysée – výbava a ceny

MotorPrevodovkaVýkon kW/kVýbavaCena (eur)
VTi 72Man. 5stup.53/72Attraction8 490
HDi 92Man. 5stup.68/92Attraction10 690
VTi 72Man. 5stup.53/72Secuction9 990
VTi 115Man. 5stup.85/115Secuction10 990
HDi 92Man. 5stup.68/92Secuction12 190
VTi 115Man. 5stup.85/115Execitive11 790
HDi 92Man. 5stup.68/92kExecitive13 190

Citroen C-Elysée Citroen C-Elysée Citroen C-Elysée Citroen C-Elysée Citroen C-Elysée Citroen C-Elysée
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.
vw-id3
Podľa zahraničných médií sa nemecký koncern Volkswagen chystá vyrábať elektrické modely, ktoré by svojou nízkou cenou mohli v Európe pre európskych zákazníkov konkurovať čínskym modelom, alebo aj modelom ako Dacia Spring. Nové cenovo prístupnejšie elektromobily by sa na trh mohli dostať v roku 2027. Volkswagen na túto cestu nastupuje sám, bez kooperácie s inou automobilkou, aj keď pôvodne ako o partnerovi uvažoval, že by ním mohol byť francúzsky Renault. Už základný model uvažovaného elektromobilu od Volkswagenu bude obsahovať štandardy používaných technológií, kvalitu a dizajn, ktoré nemecký výrobca aplikuje na svojich modeloch.
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring