Citroën CXperience: Koncept luxusnej limuzíny

Streda, 31 august 2016

Budúcnosť v podaní Citroënu môže vyzerať aj takto: dĺžka tesne pod päť metrov, kombinovaný výkon hybridnej techniky 300 koní a na elektrinu prejde 60 kilometrov. Taký je koncept CXperience, ktorý francúzska automobilka predstaví koncom septembra na autosalóne v Paríži.

1 Citroen CXperience
Koncept luxusnej limuzíny Citroën CXperience mesiac pred svetovou premiérou v Paríži

Koncept CXperience predstaví Citroën v Paríži povedľa novej generácie hatchbacku C3, najpredávanejšieho modelu značky. XCperience je veľmi vhľadný extravagantný koncept, za ktorým sa skrýva dvojpriestorová (trojpriestorová ?) limuzína dlhá 4,85 m. Má štvoricu dverí, zadné výklopné veko, luxusný interiér zameraný na komfort a pohodlie posádky.

CXperience predstavuje schopnosť značky rozvíjať slogan Be Different, Feel Good, čo vo voľnom preklade môže znamenať Byť odlišný, cítiť sa dobre, v tomto prípade v segmente veľkých limuzín. Má úplne nové a originálne tvary a potenciál zaujať.

5 Citroen CXperience
Priestranný interiér konceptu je zameraný hlavne na komfort a pohodlie cestujúcich. Ozvláštňuje ho otváranie dverí proti sebe s uhlom 90º a absencia stredového stĺpika.

Štúdia CXperience sa na pohľad vyznačuje dvojpriestorovým poňatím tvarov karosérie s napnutými líniami a s premyslene navrhnutými proti sebe sa otvárajúcimi dverami. Pocit dynamiky karosérie vychádza aj z odvážnych línií, spojených s veľkými plochami, ktoré obohacujú vlastný dizajnový prvok štúdie.

Štúdia má impozantnú dĺžku 4,85 metre, široká je 2,0 metre a vysoká len 1,37 metra, má veľmi krátke previsy a rázvor až 3 metre, čo zvýrazňuje jej výnimočný zjav a plynulé tvary. Zaujmú tri samostatné natáčacie LED svetlomety nezvyčajných tvarov umiestnené v rohoch vozidla. Zadné svetlá majú rovnako 3D optiku s laserovými svetelnými vláknami v tvare V a smerovkami, ktoré sú v ich strede. Vonkajšie spätné zrkadlá nahradili kamery.

Pohľad na štúdiu CX Perience zozadu pripomína skôr superšport s dvojicou koncoviek výfuku ako luxusnú limuzínu. Príslušnosť k prémiovej triede podčiarkujú veľké 5-lúčové kolesá s priemerom 22 palcov.

Jedinečnosť a osobitosť štúdie CXperience dotvárajú dvere, ktoré sa otvárajú proti seba až o 90°, čo výrazne uľahčuje nastupovanie a vystupovanie. Po ich otvorení sa ponúka pohľad na prémiovo spracovaný a mimoriadne priestranný, komfortný a pohodlný interiér.

2 Citroen CXperience
Koncept Citroën CXperience z pohľadu zozadu pripomína viac superšport ako limuzínu

CXperience má pod kapotou až 300 koní z plug-in hybridnej techniky, ktoré sú poskladané zo 150 (110 kW) až 200 (147 kW) koní z benzínového motora a 80 kW elektromotora. Na elektrickú energiu z akumulátora s kapacitou 3 kWh vie štúdia prejsť až 60 kilometrov. Nabitie akumulátora z domácej zásuvky trvá približne 4,5 hodiny. Prenos síl na kolesá obstaráva osemstupňová samočinná prevodovka.

Odpruženie limuzíny má na starosti nový hydraulický systém pruženia.

1 Citroen CXperience 2 Citroen CXperience 3 Citroen CXperience 4 Citroen CXperience 5 Citroen CXperience 6 Citroen CXperience 7 Citroen CXperience 8 Citroen CXperience 9 Citroen CXperience
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.