Citroën CXperience: Koncept luxusnej limuzíny

Streda, 31 august 2016

Budúcnosť v podaní Citroënu môže vyzerať aj takto: dĺžka tesne pod päť metrov, kombinovaný výkon hybridnej techniky 300 koní a na elektrinu prejde 60 kilometrov. Taký je koncept CXperience, ktorý francúzska automobilka predstaví koncom septembra na autosalóne v Paríži.

1 Citroen CXperience
Koncept luxusnej limuzíny Citroën CXperience mesiac pred svetovou premiérou v Paríži

Koncept CXperience predstaví Citroën v Paríži povedľa novej generácie hatchbacku C3, najpredávanejšieho modelu značky. XCperience je veľmi vhľadný extravagantný koncept, za ktorým sa skrýva dvojpriestorová (trojpriestorová ?) limuzína dlhá 4,85 m. Má štvoricu dverí, zadné výklopné veko, luxusný interiér zameraný na komfort a pohodlie posádky.

CXperience predstavuje schopnosť značky rozvíjať slogan Be Different, Feel Good, čo vo voľnom preklade môže znamenať Byť odlišný, cítiť sa dobre, v tomto prípade v segmente veľkých limuzín. Má úplne nové a originálne tvary a potenciál zaujať.

5 Citroen CXperience
Priestranný interiér konceptu je zameraný hlavne na komfort a pohodlie cestujúcich. Ozvláštňuje ho otváranie dverí proti sebe s uhlom 90º a absencia stredového stĺpika.

Štúdia CXperience sa na pohľad vyznačuje dvojpriestorovým poňatím tvarov karosérie s napnutými líniami a s premyslene navrhnutými proti sebe sa otvárajúcimi dverami. Pocit dynamiky karosérie vychádza aj z odvážnych línií, spojených s veľkými plochami, ktoré obohacujú vlastný dizajnový prvok štúdie.

Štúdia má impozantnú dĺžku 4,85 metre, široká je 2,0 metre a vysoká len 1,37 metra, má veľmi krátke previsy a rázvor až 3 metre, čo zvýrazňuje jej výnimočný zjav a plynulé tvary. Zaujmú tri samostatné natáčacie LED svetlomety nezvyčajných tvarov umiestnené v rohoch vozidla. Zadné svetlá majú rovnako 3D optiku s laserovými svetelnými vláknami v tvare V a smerovkami, ktoré sú v ich strede. Vonkajšie spätné zrkadlá nahradili kamery.

Pohľad na štúdiu CX Perience zozadu pripomína skôr superšport s dvojicou koncoviek výfuku ako luxusnú limuzínu. Príslušnosť k prémiovej triede podčiarkujú veľké 5-lúčové kolesá s priemerom 22 palcov.

Jedinečnosť a osobitosť štúdie CXperience dotvárajú dvere, ktoré sa otvárajú proti seba až o 90°, čo výrazne uľahčuje nastupovanie a vystupovanie. Po ich otvorení sa ponúka pohľad na prémiovo spracovaný a mimoriadne priestranný, komfortný a pohodlný interiér.

2 Citroen CXperience
Koncept Citroën CXperience z pohľadu zozadu pripomína viac superšport ako limuzínu

CXperience má pod kapotou až 300 koní z plug-in hybridnej techniky, ktoré sú poskladané zo 150 (110 kW) až 200 (147 kW) koní z benzínového motora a 80 kW elektromotora. Na elektrickú energiu z akumulátora s kapacitou 3 kWh vie štúdia prejsť až 60 kilometrov. Nabitie akumulátora z domácej zásuvky trvá približne 4,5 hodiny. Prenos síl na kolesá obstaráva osemstupňová samočinná prevodovka.

Odpruženie limuzíny má na starosti nový hydraulický systém pruženia.

1 Citroen CXperience 2 Citroen CXperience 3 Citroen CXperience 4 Citroen CXperience 5 Citroen CXperience 6 Citroen CXperience 7 Citroen CXperience 8 Citroen CXperience 9 Citroen CXperience
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."