Citroën DS4 Racing Concept: šťuka na cesty

Pondelok, 27 február 2012

Citroën predstaví už približne o týždeň na tohtoročnom autosalóne v Ženeve koncept ostrej DS4. Tak ako v prípade modelu DS3 Racing spojili svoje sily dizajnéri a konštruktéri z oddelenia Citroën Racing, aj teraz je výsledkom štúdia s pretekárskymi génmi.

Citroen DS4 Racieng Concept
Citroën DS4 Racing Concept zaujme športovým vzhľadom, ale aj výkonom 256 koní

Z prestížneho radu DS sa na celom svete predalo už 180 000 vozidiel, preto sa pri príležitosti ženevského autosalónu odhalí jej další predstaviteľ - nová štúdia Citroën DS4 Racing Concept. Veľkosťou sa model DS4 nachádza niekde medzi DS3 a DS5.

Štúdia má v sebe množstvo športových prvkov. Napríklad podvozok je znížený oproti sériovej verzii o 35 mm, rozšírený rozchod kolies vpredu o 55 a vzadu o 75 mm. Na karosérii pribudol predný spojler, má širšie blatníky i prahy a vzadu športový difúzor, čo má priaznivo ovplyvniť dymacké vlastnosti vozidla.

Oddelenie Citroën Racing naladilo prepĺňovaný benzínový motor s objemom 1,6 litra na výkon 256 koní, čo medzi sériovýmo autami znamená rekordnú hodnotu litrového výkonu 163 koní na liter objemu. Vynikajúci výsledok podčiarkujú aj emisie CO2, ktoré dosahujú hodnotu len 155 g/km a spotreba by sa mala pohybovať okolo 6,5 l/100 km.

Konštruktéri upravili podvozok i nápravy. Brzdový systém má na predných kolesách 4piestikové pevné strmene a špeciálne kotúče s priemerom 380 mm. Štúdia Citroën DS4 Racing Concept stojí na 19palcových kolesách obutých do pneumatík s rozmerom 235/40.

Charakteristickým znakom štúdie DS4 Racing Concept je matná sivá farba so štruktúrovaným efektom, čo je novinka v automobilovom svete. Vďaka jej zrnitému vzhľadu sa svetlo láme v doteraz nevídaných uhloch, čím ešte viac zvýrazňuje jedinečné tvary vozidla. Je to výrazná a moderná farba, vhodná pre športové automobil. Exteriér zvýrazňuje aj dvojfarebná strecha a dvojfarebné kolesá so špecifickým dizajnom.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.