Citroën DS4 Racing Concept: šťuka na cesty

Pondelok, 27 február 2012

Citroën predstaví už približne o týždeň na tohtoročnom autosalóne v Ženeve koncept ostrej DS4. Tak ako v prípade modelu DS3 Racing spojili svoje sily dizajnéri a konštruktéri z oddelenia Citroën Racing, aj teraz je výsledkom štúdia s pretekárskymi génmi.

Citroen DS4 Racieng Concept
Citroën DS4 Racing Concept zaujme športovým vzhľadom, ale aj výkonom 256 koní

Z prestížneho radu DS sa na celom svete predalo už 180 000 vozidiel, preto sa pri príležitosti ženevského autosalónu odhalí jej další predstaviteľ - nová štúdia Citroën DS4 Racing Concept. Veľkosťou sa model DS4 nachádza niekde medzi DS3 a DS5.

Štúdia má v sebe množstvo športových prvkov. Napríklad podvozok je znížený oproti sériovej verzii o 35 mm, rozšírený rozchod kolies vpredu o 55 a vzadu o 75 mm. Na karosérii pribudol predný spojler, má širšie blatníky i prahy a vzadu športový difúzor, čo má priaznivo ovplyvniť dymacké vlastnosti vozidla.

Oddelenie Citroën Racing naladilo prepĺňovaný benzínový motor s objemom 1,6 litra na výkon 256 koní, čo medzi sériovýmo autami znamená rekordnú hodnotu litrového výkonu 163 koní na liter objemu. Vynikajúci výsledok podčiarkujú aj emisie CO2, ktoré dosahujú hodnotu len 155 g/km a spotreba by sa mala pohybovať okolo 6,5 l/100 km.

Konštruktéri upravili podvozok i nápravy. Brzdový systém má na predných kolesách 4piestikové pevné strmene a špeciálne kotúče s priemerom 380 mm. Štúdia Citroën DS4 Racing Concept stojí na 19palcových kolesách obutých do pneumatík s rozmerom 235/40.

Charakteristickým znakom štúdie DS4 Racing Concept je matná sivá farba so štruktúrovaným efektom, čo je novinka v automobilovom svete. Vďaka jej zrnitému vzhľadu sa svetlo láme v doteraz nevídaných uhloch, čím ešte viac zvýrazňuje jedinečné tvary vozidla. Je to výrazná a moderná farba, vhodná pre športové automobil. Exteriér zvýrazňuje aj dvojfarebná strecha a dvojfarebné kolesá so špecifickým dizajnom.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
Toyota-C-HR
Francúzska vláda si dala za cieľ programom nazvaným Prime à la conversion podporiť výmenu staršieho a menej ekologického automobilu za model s nižšími emisiami. Program sa vzťahuje na elektromobily a plug-in hybridy, ako aj na hybridy, ktoré nie sú nabíjané zo zásuvky, na ktoré je dotácia vyššia. Výška bonusu je 3000 eur na spaľovacie alebo hybridné auto s emisiami CO2 nižšími ako 137 g/km a 5000 eur na elektromobil alebo plug-in hybrid. Nastaveným podmienkam štátnej subvencie vyhovuje až 98 % áut japonskej značky Toyota. Dotáciu na zošrotovanie starého auta možno získať pri kúpe nového aj jazdeného vozidla.
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.