Citroen DS5: vieme ako vyzerá

Utorok, 19 apríl 2011

Produktový modelový rad Citroën DS3 a DS4 rozširil na autosalóne v Šanghaji predstavený tretí člen a pokračovateľ rodu luxusných citroënov - DS5. Aj tento, podobne ako dva predchádzajúce modely luxusnej divízie DS, má zacielené na na klientov, ktorí hľadajú moderné prémiové produkty. Práve takým je aj nový Citroën DS5.

Citroen DS5
Citroën DS5 je tretím z radu luxusnej divízie DS. Mieri do prémiového segmetu

Nový DS5 vznikol na podvozkovej platforme poslednej C5, tak ako aj dva predchádzajúce modely radu DS na platformách svojich menej luxusných súrodovcov. Ak by sme porovnávali C5 a DS5, zistili by sme, že luxusný model DS5 je od C5 o dosť kratší a len o málo užší. Kompaktná a príťažlivá karoséria DS5 (dĺžka 4,52m, šírka 1,85m) pripomína kupé. Má päť plnohodnotných sedadiel, štvoro dverí a batožinový priestor veľký až 465 litrov s prístupnosťou a variabilitou hatchbacku.

Inovatívny automobil je podľa Citroëna v dokonalej súhre so sloganom značky Creative Technologie, pretože prináša ešte vycibrenejšie prvky v oblasti štýlu, tvarov, zmyslov a rafinovanosti. Oslovuje svojimi tvarmi, inšpiruje štýlom a aerodynamikou. DS5 je originálnym výtvorom plným technologických inovácií. Ovplýva najlepšími technológiami značky, napríklad inteligentnou kontrolou trakcie, videom riadený asistent opustenia jazdného pruhu či prepínanie diaľkových svetlometov v závislosti od okolitej premávky.

Model DS5 ponúka veľký vnútorný priestor, ktorý dopĺňa jedinečnosť karosérie a perfektne harmonizuje s exteriérom. Kokpit je maximálne orientovaný na vodiča. DS5 ťaží predovšetkým z najlepších skúseností značky v oblasti rafinovanej a veľmi vysokej kvality spracovania. Každý detail dostal špeciálnu starostlivosť. Na palubu sa dostali mimoriadne kvalitné materiály, ako leštená koža a kov, ktoré podčiarkujú exkluzivitu sedadiel Bracelet, charakteristického prvku vozidiel línie DS. Sú tou najlepšou vizitkou remeselných zručností francúzskych sedlárskych majstrov.

Citroen DS5
Model DS5 sa v Šanghaji predstavuje vo svojom najlepšom šate, ako jedinečný výtvor francúzskych dizajnérov a konštruktérov a najlepších schopností značky Citroën

Nový DS5 bude mať pod kapotou známu hybridnú pohonnú jednotku Hybrid4, ktorá je spojením dvojlitrového turbodiesela s výkonom 163 koní a elektromotora, ktorý pridáva ďalších 37 koní, spolu tak sústava produkuje výkon 200 koní. Turbodiesel poháňa kolesá prednej nápravy, elektromotor kolesá zadné. Do ovzdušia DS5 vypúšťa iba 99 g CO2/km.

Mimoriadna pozornosť sa venovala doladeniu jazdných vlastností.

Osvetlenie interiéru obstarávajú progresívne nastavené LED. Po stlačení štartovacieho tlačidla, ktoré je súčasťou bezkľúčového prístupu, celý interiér ožije: vysunie sa obrazovka systému na farebné zobrazovanie podstatných jazdných údajov (rýchlosť, nastavenie tempomatu/obmedzovača rýchlosti a navigácie). Náladové osvetlenie sa dá nastavovať od bielej po červenú.

Do predaja sa má DS5 dostať koncom roka 2011. Model DS5 sa bude vyrábať vo Francúzsku a predávať okrem Európy aj na mimoeurópskych trhoch, pričom prvá bude Čína.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.