Citroen DS5: vieme ako vyzerá

Utorok, 19 apríl 2011

Produktový modelový rad Citroën DS3 a DS4 rozširil na autosalóne v Šanghaji predstavený tretí člen a pokračovateľ rodu luxusných citroënov - DS5. Aj tento, podobne ako dva predchádzajúce modely luxusnej divízie DS, má zacielené na na klientov, ktorí hľadajú moderné prémiové produkty. Práve takým je aj nový Citroën DS5.

Citroen DS5
Citroën DS5 je tretím z radu luxusnej divízie DS. Mieri do prémiového segmetu

Nový DS5 vznikol na podvozkovej platforme poslednej C5, tak ako aj dva predchádzajúce modely radu DS na platformách svojich menej luxusných súrodovcov. Ak by sme porovnávali C5 a DS5, zistili by sme, že luxusný model DS5 je od C5 o dosť kratší a len o málo užší. Kompaktná a príťažlivá karoséria DS5 (dĺžka 4,52m, šírka 1,85m) pripomína kupé. Má päť plnohodnotných sedadiel, štvoro dverí a batožinový priestor veľký až 465 litrov s prístupnosťou a variabilitou hatchbacku.

Inovatívny automobil je podľa Citroëna v dokonalej súhre so sloganom značky Creative Technologie, pretože prináša ešte vycibrenejšie prvky v oblasti štýlu, tvarov, zmyslov a rafinovanosti. Oslovuje svojimi tvarmi, inšpiruje štýlom a aerodynamikou. DS5 je originálnym výtvorom plným technologických inovácií. Ovplýva najlepšími technológiami značky, napríklad inteligentnou kontrolou trakcie, videom riadený asistent opustenia jazdného pruhu či prepínanie diaľkových svetlometov v závislosti od okolitej premávky.

Model DS5 ponúka veľký vnútorný priestor, ktorý dopĺňa jedinečnosť karosérie a perfektne harmonizuje s exteriérom. Kokpit je maximálne orientovaný na vodiča. DS5 ťaží predovšetkým z najlepších skúseností značky v oblasti rafinovanej a veľmi vysokej kvality spracovania. Každý detail dostal špeciálnu starostlivosť. Na palubu sa dostali mimoriadne kvalitné materiály, ako leštená koža a kov, ktoré podčiarkujú exkluzivitu sedadiel Bracelet, charakteristického prvku vozidiel línie DS. Sú tou najlepšou vizitkou remeselných zručností francúzskych sedlárskych majstrov.

Citroen DS5
Model DS5 sa v Šanghaji predstavuje vo svojom najlepšom šate, ako jedinečný výtvor francúzskych dizajnérov a konštruktérov a najlepších schopností značky Citroën

Nový DS5 bude mať pod kapotou známu hybridnú pohonnú jednotku Hybrid4, ktorá je spojením dvojlitrového turbodiesela s výkonom 163 koní a elektromotora, ktorý pridáva ďalších 37 koní, spolu tak sústava produkuje výkon 200 koní. Turbodiesel poháňa kolesá prednej nápravy, elektromotor kolesá zadné. Do ovzdušia DS5 vypúšťa iba 99 g CO2/km.

Mimoriadna pozornosť sa venovala doladeniu jazdných vlastností.

Osvetlenie interiéru obstarávajú progresívne nastavené LED. Po stlačení štartovacieho tlačidla, ktoré je súčasťou bezkľúčového prístupu, celý interiér ožije: vysunie sa obrazovka systému na farebné zobrazovanie podstatných jazdných údajov (rýchlosť, nastavenie tempomatu/obmedzovača rýchlosti a navigácie). Náladové osvetlenie sa dá nastavovať od bielej po červenú.

Do predaja sa má DS5 dostať koncom roka 2011. Model DS5 sa bude vyrábať vo Francúzsku a predávať okrem Európy aj na mimoeurópskych trhoch, pričom prvá bude Čína.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."