Citroën Grand C4 Picasso: väčší a sedemmiestny

Piatok, 06 september 2013

Krátko po uvedení kompaktného MPV C4 Picasso na slovenský trh predstavil Citroën jeho väčšieho súrodenca – sedemmiestny Grand C4 Picasso. Aj tento nový model zdobia extravagantné krivky a tvary toho menšieho. Aj väčší brat stojí na rovnakej platforme ako jeho menší súrodenec a v mnohom aj naň nadväzuje.

Citroen Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso, väčší Picasso, sa predstavuje zatiaľ iba na fotografiách

Citroën Grand C4 Picasso sa od 5-miestnej verzie odlišuje iba veľmi mierne, no zakladá si na vyvážených proporciách a výraznom dizajne. Automobilka ho predstavuje zatiaľ iba na fotografiách. Menšia 5-miestna verzia prináša nový pohľad na pomer medzi vnútorným priestorom a plynulosťou línií. Výhody novej modulárnej platformy umožňujú väčšiemu Picassu ponúknuť najlepšie spojenie variability, vnútorného priestoru a prístupnosti.

Nová modulárna platforma EMP2 umožnila vytvoriť rázvor s dĺžkou až 2,84 m, ktorý je najväčší v kategórii. Dĺžka nového MPV je síce rovnaká ako v prípade predchádzajúcej generácie (4,59 m), novinkou však je variabilita s tretím radom sklápateľných sedadiel.

Vďaka väčšiemu rázvoru oproti predchodcovi o 11 cm a celkovej dĺžke vozidla nájde si v jeho interiéri miesto až 7 cestujúcich. Narástol aj objem batožinového priestoru, ktorý je väčší o 69 litrov. Má 645 litrov a viac ako 700 litrov, ak sú sedadlá druhého radu posunuté úplne dopredu.

Interiér je vzdušný najmä kvôli sériovo montovanému panoramatickému čelnému sklu a veľkej presklenej streche, ktorá púšťa do interiéru nového Grand C4 Picasso množstvo prirodzeného svetla. Rovnako ako v prípade predchádzajúcej generácie patrí presklenie s plochou 5,70 m2 na špičku segmentu. V noci sa o zvýšenie pohodlia stará biele LED svetlo.

Grand C4 Picasso bude prvým modelom Citroënu, ktorý použije nový motor 2,0 BlueHDi s výkonom 150 koní a do vzduchu bude vypúšťať len 117 g CO2 na kilometer (pri osadení 6stupňovou automatickou prevodovkou) a motor tak vyhovie podmienkam normy Euro 6. Navyše využíva modul SCR (Selective catalytic reduction), technológiu, ktorá mimoriadne účinne odstraňuje zlúčeniny NOx a vo všetkých jazdných režimoch redukuje emisie CO2.

Základnou pohonnou jednotkou bude motor 1,6 e-HDi s výkonom 115 koní, v ponuke však bude aj úsporný 1,6 e-HDi Airdream s výkonom 90 koní. Predpokladá sa, že z benzínových motorov nájdu miesto pod kapotou motory 1,6 VTi/120 k a 1,6 THP/156 k.

Citroen Grand C4 Picasso Citroen Grand C4 Picasso Citroen Grand C4 Picasso Citroen Grand C4 Picasso Citroen Grand C4 Picasso Citroen Grand C4 Picasso
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.