Citroën Grand C4 Picasso: väčší a sedemmiestny

Piatok, 06 september 2013

Krátko po uvedení kompaktného MPV C4 Picasso na slovenský trh predstavil Citroën jeho väčšieho súrodenca – sedemmiestny Grand C4 Picasso. Aj tento nový model zdobia extravagantné krivky a tvary toho menšieho. Aj väčší brat stojí na rovnakej platforme ako jeho menší súrodenec a v mnohom aj naň nadväzuje.

Citroen Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso, väčší Picasso, sa predstavuje zatiaľ iba na fotografiách

Citroën Grand C4 Picasso sa od 5-miestnej verzie odlišuje iba veľmi mierne, no zakladá si na vyvážených proporciách a výraznom dizajne. Automobilka ho predstavuje zatiaľ iba na fotografiách. Menšia 5-miestna verzia prináša nový pohľad na pomer medzi vnútorným priestorom a plynulosťou línií. Výhody novej modulárnej platformy umožňujú väčšiemu Picassu ponúknuť najlepšie spojenie variability, vnútorného priestoru a prístupnosti.

Nová modulárna platforma EMP2 umožnila vytvoriť rázvor s dĺžkou až 2,84 m, ktorý je najväčší v kategórii. Dĺžka nového MPV je síce rovnaká ako v prípade predchádzajúcej generácie (4,59 m), novinkou však je variabilita s tretím radom sklápateľných sedadiel.

Vďaka väčšiemu rázvoru oproti predchodcovi o 11 cm a celkovej dĺžke vozidla nájde si v jeho interiéri miesto až 7 cestujúcich. Narástol aj objem batožinového priestoru, ktorý je väčší o 69 litrov. Má 645 litrov a viac ako 700 litrov, ak sú sedadlá druhého radu posunuté úplne dopredu.

Interiér je vzdušný najmä kvôli sériovo montovanému panoramatickému čelnému sklu a veľkej presklenej streche, ktorá púšťa do interiéru nového Grand C4 Picasso množstvo prirodzeného svetla. Rovnako ako v prípade predchádzajúcej generácie patrí presklenie s plochou 5,70 m2 na špičku segmentu. V noci sa o zvýšenie pohodlia stará biele LED svetlo.

Grand C4 Picasso bude prvým modelom Citroënu, ktorý použije nový motor 2,0 BlueHDi s výkonom 150 koní a do vzduchu bude vypúšťať len 117 g CO2 na kilometer (pri osadení 6stupňovou automatickou prevodovkou) a motor tak vyhovie podmienkam normy Euro 6. Navyše využíva modul SCR (Selective catalytic reduction), technológiu, ktorá mimoriadne účinne odstraňuje zlúčeniny NOx a vo všetkých jazdných režimoch redukuje emisie CO2.

Základnou pohonnou jednotkou bude motor 1,6 e-HDi s výkonom 115 koní, v ponuke však bude aj úsporný 1,6 e-HDi Airdream s výkonom 90 koní. Predpokladá sa, že z benzínových motorov nájdu miesto pod kapotou motory 1,6 VTi/120 k a 1,6 THP/156 k.

Citroen Grand C4 Picasso Citroen Grand C4 Picasso Citroen Grand C4 Picasso Citroen Grand C4 Picasso Citroen Grand C4 Picasso Citroen Grand C4 Picasso
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.