Citroën Numéro 9 - francúzsky luxus

Piatok, 20 apríl 2012

Veľký deň Číny sa blíži. Už o dva dni otvorí Peking svoj autosalón Auto China 2012, alebo 2012 Beijing International Automotive Exhibition. Všetky svetové automobilky si do hlavného mesta najľudnatejšej krajiny sveta už dávnejšie vyšliapali svoj chodníček, pretože predviesť sa na tunajšom autosalóne je ako dostať vitamínovú injekciu pre ďalšie modely a nový rozmach výroby. Vie to dávno aj Citroën, takže v Pekingu nebude chýbať predobraz jeho nového doteraz najväčšieho a najluxusnejšieho modelu pomenovaného Numéro 9.

Citroen Numero 9
Citroën Numéro 9 oživuje karoséria elegantných tvarov. Interiér štúdie oplýva Luxusom, veľkým vnútorným priestorom a francúzskym komfortom.

Citroën už o pár dní, od 23. apríla (otvárajú ho dva novinárske dni) nadviaže v Pekingu na štúdiu Metropolis, ktorú Francúzi predstavili v Šanghaji koncom roku 2010. Už pohľad na štúdiu prezrádza, že Numéro 9 má ďaleko od konvenčného modelu a zrejme chce ním na Číňanov silne zapôsobiť. Už vtedy v Šanghaji Francúzi prezradili, že táto štúdia sa má stať základom budúceho luxusného modelu a že jeho výrobou smeruje Citroën na čínsky trh.

Model vychádzajúci zo štúdie Numéro 9 má obohatiť líniu DS už tento rok. Nie je náhoda, že premiéru bude mať práve na autosalóne v Pekingu. Numéro 9 predznamenáva budúcnosť línie DS a naznačuje štylistické smerovanie troch nadchádzajúcich modelov tejto línie: prémiového sedanu segmentu C, SUV a prémiovej limuzíny segmentu D.

Línia DS dopĺňa ponuku značky Citroën. DS berie inšpiráciu od modelov svojej produkcie z 90 rokov. Francúzi vkladajú do línie DS svoje najlepšie schopnosti a skúsenosti, kreativitu a špičkové technológie. O tom, že značka vsadila na správneho koňa, svedčí aj fakt, že za dva roky od uvedenia sa vo svete predalo viac ako 200 tisíc automobilov Citroën DS3, DS4 a DS5.

Silueta štúdie Numéro 9 oživuje karosériu typu novými tvarmi a prvkami, predstavuje novú prednú časť a priberá si na pomoc aj technológiu Full-hybrid Plug-in. Štúdia sa vyznačuje aj výraznými výkonmi a schopnosťami úspory paliva. Na čisto elektrický pohon prejde štúdia približne 50 km. Elektromotor čerpá energiu z líthio-iónových batérií, ktoré sa z bežnej domácej zásuvky nabijú iba za 3,5 hodiny.

Benzínový turbo motor 1,6 THP (výkon 165 kW/225 k, 275 Nm) poháňa predné kolesá a elektromotor (51 kW/70 k, 200 Nm) kolesá zadné. Celkový výkon je 295 koní a krútiaci moment 475 Nm, pričom produkuje len 39 g CO2/km pri priemernej spotrebe len 1,7 l/100 km. Vysoký výkon umožňuje štúdii akcelerovať z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy a vyvinúť najvyššiu rýchlosť 244 km/h.

Štúdia Numéro 9 pri dĺžke 4,93 m a šírke 1,94 m disponuje nevšedne veľkým rázvorom s dĺžkou až 3 metre. To vytváraní dostatočný priestor na nohy pre pasažierov na zadných sedadlách. Automobil je pritom vysoký len 1,27 metra, čo mu dodáva veľmi dynamický výraz.

Citroen Numero 9 Citroen Numero 9 Citroen Numero 9
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.